GRIP 4 Grote stroomstoring regio Hollands Midden - Bollenstreek 09-01-2010

Auteur Topic: GRIP 4 Grote stroomstoring regio Hollands Midden - Bollenstreek 09-01-2010  (gelezen 37252 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

jelle

• Forum gebruiker
Het is disco in voorhout. Licht aan en  uit ... leuk he zo'n schakelaar :-p

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
Hmm draaiboeken of niet..

Binnen het NRK is het bekend met dit probleem zelfs bij OEFENINGEN word O&v zelden gebruikt;)
Dus laat staat echte inzetten..

Ik zeg niet dat ze nooit ingezet worden maar na mijn mening (en ik neem aan vele andere NRK'ers) word o&v beetje  vergeten.. en dit is wel een zaak die een keer aangekaart moet worden
Zoals al eerder gezegd mag je er vanuit gaan dat er een goede afweging wordt gemaakt, in dit geval 3 / 3 en half uur storing dan lijkt me opvang /verzorging niet noodzakelijk, ik kan me voorstellen als op een bepaald moment zou blijken dat het de hele nacht zou gaan duren dat dan de tweede lijn waaronder O&V wordt bijgeschaald, in dit geval dus goede keuze gemaakt.
[img]/img]

rjvaneyk

• Noodhulpteam Hollands Midden
  • Senior gebruiker
Grote stroomstoring in Bollenstreek
Een groot deel van de Bollenstreek heeft ruim drie uur zonder stroom gezeten.
GROTE STROOMSTORING IN BOLLENSTREEK
Foto

Bij zeker 80.000 huishoudens in Voorhout, Lisse, Katwijk, Noordwijk, Sassenheim en Hillegom ging rond halfacht het licht uit. Er was een defect in een hoogspanningsstation bij Sassenheim.

Politie en brandweer zijn in grote getalen de straat op gegaan om daar waar nodig te helpen. De hulpdiensten zijn telefonisch slecht bereikbaar omdat ook een groot deel van het telefoonverkeer plat ligt.

© RTLNIEUWS.nl

jelle

• Forum gebruiker
Wat is de reden van het steeds aan en uitschakelen van de stroom? Ik vind het een beetje lullig om te zien dat de verre achterburen in de disco zitten terwijl ik gewoon constant stroom heb. Haastige spoed ofzo?

Gast48368

• Gast
Stroomstoring Bollenstreek deels voorbij
Uitgegeven: 9 januari 2010 19:57
Laatst gewijzigd: 9 januari 2010 22:43

RIJSWIJK - De stroomstoring in de bollenstreek is omstreeks 22.30 deels verholpen. Dat heeft beheerder Tennet bekend gemaakt. Vanaf zeven uur zaten naar schatting 100.000 huishoudens zonder stroom.
 © ANPKort na zeven uur ontstond in het hoogspanningsstation in Sassenheim een defect. Medewerkers van TenneT onderzoeken wat er precies aan de hand was.

Het is nog niet bekend hoeveel huishoudens inmiddels weer licht en verwarming hebben.

Buren

De storing deed zich voor in de gemeentes Lisse, Sassenheim, Voorhout, Katwijk, Noordwijk en Hillegom. In veel plaatsen waren buren bij elkaar gaan zitten rondom de open haard om zich te verwarmen.

''We zitten hier in Lisse gezellig met de buren bij elkaar met een flesjes wijn, we wachten maar rustig af'', meldde een inwoner uit Lisse per mobiele telefoon.

© ANP

Zeeuw

• Forum gebruiker
Lastig zo'n stroomstoring. Blij dat ik een houtkachel heb en een aggregaat voor ingeval de stroom uit valt.
bijna self supporting  ;D

Aart Rietveld

• Forum gebruiker
En Radio West, de rampenzender, gaat na 23.00 uur vrolijk verder met "Het oog op morgen" van Radio 1..........
Prutsers....

jelle

• Forum gebruiker

mon3aantje

• Inspecteur, Politie eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
Op twitter twittert henk jaap demoet (presentator bij rtv west) het volgende:

@omroepwest Rond half 12 iedereen weer stroom in Bollenstreek. Extra uitzending @ West gedaan. Nu naar huis glijden

Ernst Brokmeier

• Senior gebruiker
    • Zandvoortse Reddingsbrigade
En Radio West, de rampenzender, gaat na 23.00 uur vrolijk verder met "Het oog op morgen" van Radio 1..........
Prutsers....
ja logisch toch. Storing voorbij, presentator naar huis, neem aan dat de hulpdiensten ook aan het afschalen zijn ;-)
[img]/img]