ik dan ook maar weer, wel erg veel vragen, ik zal mijn best doen alles te beantwoorden, hoewel ik op een aantal antwoorden om begrijpelijke reden geen man en paard zal noemen, bovendien moet ik in het totale werkveld(politie,brandweer en ambu) mijn dagelijks brood verdiennen, ik ben zelfstandig en wil dit graag blijven doen, ik dus ook niemand compromiteren daarvoor enig begrip.
''ik vind het knap dat u als vader zoveel voor uw dochter doet.''
ze is zelf erg mans, maar net als het schrijven op diverse forums kan ik het niet laten om bij ''ongelijke standen'' me er niet mee te bemoeien, en als het iemand anders dan mijn dochter betreft zal ik het ook niet achterwege laten, en is ook al meerdere keren met succes gebeurd, ik kan niet tegen ongelijkheid.
''Ik kan me ook niet voorstellen dat na de eerste test waar de apparatuur stuk ging deze een jaar lang stuk bleef.''
deze bleef niet een jaar stuk, slechts enkele maanden, maar men was simpel vergeten wie was weg gestuurd, het is dat onze buurvrouw de assistent van de controlerend arts was en die er op attendeerde.
''Als je dochter zo graag wil dan had ze voor ze daar weg ging meteen een nieuwe afspraak moeten maken ''
dit is inderdaad gebeurd, alleen men kon niet zeggen wanneer de ''fiets'' weer gemaakt zou zijn.
''Verder vind ik het heel vreemd dat er bij de keuringseis gesteld word dat ze 300 moet halen en mannen maar 275? Dit kan natuurlijk niet. Het is een conditietest waar je conditie gemeten wordt (herstel) en niet tot welk wattage je kunt fietsen.''
ik schreef dat de mannen nadat de ''250'' bereikt was mochten stoppen en het herstel werd gemeten.
op het moment dat mijn dochter op de fiets stapte was ze al nerveus en gespannen, want dere keer gaat het nu wel goed, bij aanvang was haar hartslag daardoor dus al hoger, toen zij mocht beginnen vondt de arts dat bij ''275'' de hartslag naar de zin van de dokter al te hoog was en vond dat ze maar moest stoppen, waarschijnlijk wel terecht, maar ze had de 300 niet gehaald, wat de arts als eis had berekend, dit is wat er gebeurde.
''Wat ik niet snap is dat als haar conditie beter is dan sommige collega's deze wel goedgekeurd zijn.... Hoe weet U of haar conditie beter is?
''
vergeleken tijdens zwemtesten die eventueel als cooper
test had kunnen functioneren, maar zoals ik eerder beschreven heb, als je de een een cooper test laat doen waarom de anderen dan ook niet.
''het is niet zo dat ik u aan het aanvallen ben maar iets snappen van heel het verhaal doe ik niet.''
dit is helemaal niet erg, ik heb een hoog relativerings vermogen, en alleen dit ssort zaken brengt de discussie op gang, het is alleen jammer dat degene die de regels ''verzinnen'' dit soort forums niet lezen of laten lezen, zij zouden hier heel nuttige informatie vinden.
ik geef regelmatig huiswerk aan diverse personen om een hier gevonden of op andere forums gevonden artikel te lezen en voeg dan meestal daar een richtlijn of wet tekst bij in de hoop dat ze er iets mee doen
''Word er ook iets tegen de brandwachten die zonder keuring en cursus mee uitrukken ook verteld dat dat geheel op eigen risico is?''
dit vraag ik ze niet, ze zijn meestal oud en wijs genoeg om dit zelf te doen, uiteindelijk gaan ze wel naar de cursisen en spreken daar ook collega's waar het anders gaat.
''Kunt u ook vertellen welk beroepskorps er zonder een arts mensen op conditie goedkeurt? ''
dit zal ik zeker niet op dit forum vertellen, hooguit via email na toestemming van hun commandant.
wat ik al vermelde dit is een deels beroepskorps en een andere gemeente, als toegestaan zou worden dat zij alleen daar getest zou kunnen worden hebben we weer problemen met de rest van het korps.
wel is het zo dat er brandweerleden overdag daar beroeps zijn en s'avonds en in de weekeinden vrijwilliger in het zelfde korps als mijn dochter.
wat betreft de arts is geen probleem meer, kort na de laatste keuring is zij met ziekteverlof gegaan en heeft een ander haar functie overgenomen.
ik heb al eerder vermeld dat wij een seccond opinion bij een andere arbodienst probeerde te bereiken, echter alles was accoord totdat de arts van die andere arbodienst toe moest stemmen om dit uit te voeren is dit af geketst, zonder opgave van reden, toen hebben we het maar opgegeven en afgesproken een tijdje te wachten, wel aan de conditie te werken om die verder te verbeteren, en proberen wat gewicht kwijt te geraken.
overigens is deze gang van zaken ons niet vreemd, zelf heb ik op haar leeftijd een vergelijkbare situatie meegemmakt, waar anderen voor mij hebben door gestreden tot aan de koningin (dat was toen nog Juliana) en uiteindelijk ik met veel openlijk vertoon in ere ben hersteld, en het heel vervelende consequenties voor de betreffend hoge ambtenaar heeft gehad.
m.a.w. niets is mij vreemd, hier wordt je min of meer door gevormd, wij nemen niet alles voor zoete koek, op z'n hollands gezegd, we gaan tot het gaatje, als we die gevonden hebben stoppen we hem zelfs dicht
wederom groeten aan ieder.