Ho ho, daar gaan we weer. Eerst (goed) lezen!
We hebben aangegeven dat het zaak is dat de chauffeur/pompbediener bij het voertuig blijft. Dat is in principe ook procedure. Dat het een keer (door wisselende omstandigheden) niet gebeurt wil niet zeggen dat de hele procedure niet deugd. Wij kregen dat 'vroeger' op school: 1. alle zwanen zijn wit 2. dit voorwerp is wit dus: dit voorwerp is een zwaan.
Ik neem aan dat er ook in de procedure van het ziekenhuis stond dat er geen morfine meegegeven mocht worden aan verslaggevers (of: aan personen voor wie dat niet bestemd is)? Daar is dus ook wat misgegaan, maar je kan het niet altijd op de procedure schuiven.
Geen ziekenhuis, arts, verpleegkundige of wie dan ook heeft besloten om samen met de burgemeester de media op te gaan zoeken en te gaan leuteren over mensen die niet van spullen van hulpverleners afblijven. Dat is vooral het verschil.
Dat de brandweer zich niet aan haar eigen procedure houdt zegt niet dat er dan maar wat moralistisch gevingerwapper moet komen over pubers die stelen. Een klein kind weet nog dat ze niet haar spullen onbewaakt en niet afgesloten op straat moet laten staan. Ik mis in het krantenartikel de passage dat de brandweer verzuimde haar eigen procedure na te leven.
Het is prachtig als politiemensen net mensen zijn, als ze in dienst zijn behoren ze vooral de bewakers en handhavers te zijn van openbare orde. Ik vind het best sneu als er ongeveer onder de ogen van de politie een brandweerwagen wordt leeg geroofd.