Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 30277 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

army-medic

• Gast
Reactie #120 Gepost op: 22 februari 2013, 22:30:52
De ambulancezorg heeft haar zaken ook niet op orde, zoals op diverse websites van RAV's te lezen valt lukt het ze niet altijd om op tijd te komen. Ik vind het prachtig als agenten en brandweermannen in het gat springen, het zegt niet dat ik er veel waardering of respect voor moet hebben. Ik zie het als pure armoede en een grote aanfluiting.
En misschien zegt dit genoeg. ik doe niets af aan de gestelde kritiek. Volgens mij hebben politie- en brandweermensen genoeg eigenlijke taken te vervullen. Hulp verlenen doe je nu eenmaal niet alleen, dat doe je samen! Input voor een nieuwe overheidsreclame?
luister, het is in nederland zo geregeld dat een ambulance binnen 15 minuten ter plaatse is en een brandweerauto binnen 6 minuten. dit komt omdat de overheid economisch belang belangrijker vind dan een mensenleven. dus als je hard stil staat ben je binnen 6 minuten hersendood, nu proberen de ambulancediensten dit op te lossen door de brandweer en burgers (AED-netwerk) in te schakelen, om zo mensenlevens te redden. dus de ambulance-diensten hebben allen op orde, maar worden tegengewerkt door de overheid. die 15 minuten zijn nergens op gebaseerd, er is geen een land ter wereld die voor een ambulance 15 minuten hanteerd. dus een beetje respect voor de ambulancedienst

Professor in fictie

• Forum gebruiker
  • ^Samen sta je sterk^
Reactie #121 Gepost op: 22 februari 2013, 22:33:48
Heeft iemand de sleutel van de jukebox gezien?

Plaatje 24 blijft hangen.... 098uo
http://www.youtube.com/watch?v=dF1AW0Y3UsQ

Je moet per definitie met je poten van andermans spullen blijven. Spullen jatten van hulpverleners is wat mij betreft wel een dieptepunt. (Zo ook 2 jaar terug, toen kon iemand niet laten om een paar kogelwerende vesten uit V70's te jatten bij het steunpunt van RWS in Utrecht.
Freude am Fahren

sylvester1986

• Gast
Reactie #122 Gepost op: 22 februari 2013, 22:36:39
die 15 minuten zijn nergens op gebaseerd, er is geen een land ter wereld die voor een ambulance 15 minuten hanteert. dus een beetje respect voor de ambulancedienst
Waar kan ik dit vinden?

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #123 Gepost op: 22 februari 2013, 22:50:07
Waar kan ik dit vinden?
Waarschijnlijk z'n dikke duim, maar antwoorden op vragen doet ie niet vaak dus we zullen het wel nooit weten  >:D

En nu de feiten over aanrijtijden in de landen om ons heen:
België: Nationale norm dat de ambu er binnen 15 minuten moet zijn.
Duitsland: Nog geen nationale regels. Algemene norm is 10 minuten

Zie: http://books.google.nl/books?id=VY3XAKF5slMC&lpg=PA120&ots=g5V2p3iu5X&dq=wettelijk%20minuten%20nationale%20norm%20%20ambulance%20belgi%C3%AB&hl=nl&pg=PA120#v=onepage&q=wettelijk%20minuten%20nationale%20norm%20%20ambulance%20belgi%C3%AB&f=false

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #124 Gepost op: 22 februari 2013, 23:06:09
Bedankt DvdW O0
[offtopic]In Duitsland spreekt men over 'Hilfsfrist', de tijd tussen alarmering en aankomst. Deze ligt ergens tussen de 8 en 17 minuten voor Brandweer en/of Ambulance, zie ook: http://de.wikipedia.org/wiki/Hilfsfrist
In Frankrijk arriveren 80% van de ambu's binnen 10 minuten, en 95% binnen 15 minuten, zie: http://en.wikipedia.org/wiki/Emergency_medical_services_in_France#cite_note-pmid14694898-3
[/offtopic]

oma

• Senior gebruiker
Reactie #125 Gepost op: 22 februari 2013, 23:08:44

Je moet per definitie met je poten van andermans spullen blijven. Spullen jatten van hulpverleners is wat mij betreft wel een dieptepunt. (Zo ook 2 jaar terug, toen kon iemand niet laten om een paar kogelwerende vesten uit V70's te jatten bij het steunpunt van RWS in Utrecht.

Spullen jatten van hulpverleners is niets erger dan spullen jatten van een fotograaf, de groenteboer of de hardwerkende burger. De kwalificatie van dieptepunt er aan hangen is iets voor mensen die denken dat tuig iets niet zullen stelen omdat het van de brandweer is. Het stelen van politie is vooral een dieptepunt voor het eigen ego, leg het maar uit aan het publiek dat tuig de kogelwerende vesten uit de politiewagen kan jatten. Succes.

INRI

• Senior gebruiker
Reactie #126 Gepost op: 22 februari 2013, 23:13:36
Spullen jatten van hulpverleners is niets erger dan spullen jatten van een fotograaf, de groenteboer of de hardwerkende burger.
Totdat 'jouw' O.K. leeggeplunderd is  :-X Het gaat hier niet allereerst om de persoon maar om wat er gestolen wordt. Dit keer een paar zaklampen, maar een volgende keer...? Het is gereedschap waarmee (eventueel) een mensenleven gered kan worden en als dat mist omdat het gestolen is weegt dat m.i. zwaarder dan een appel van de groenteman...

Erik van Wijngaarden

• Werkzaam bij de brandweer
  • Junior gebruiker
  • **
  • Denk niet in problemen maar in oplossingen...
Reactie #127 Gepost op: 22 februari 2013, 23:14:40
Citaat
Spullen jatten van hulpverleners is niets erger dan spullen jatten van een fotograaf, de groenteboer of de hardwerkende burger. De kwalificatie van dieptepunt er aan hangen is iets voor mensen die denken dat tuig iets niet zullen stelen omdat het van de brandweer is. Het stelen van politie is vooral een dieptepunt voor het eigen ego, leg het maar uit aan het publiek dat tuig de kogelwerende vesten uit de politiewagen kan jatten. Succes.

Geeeeeeeeeeeeeeewweeeeeeeeeeeeeeldigeeeeeeeeeeeeeee opmerking!!!  O0 O0 O0 Wat een inzicht. Dat we daar niet eerder op zijn gekomen... Silly me...

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #128 Gepost op: 22 februari 2013, 23:20:01
Onlangs lukte het een verslaggever om twee ampullen morfine te ontvreemden uit een ziekenhuis. Iedere arts of verpleegkundige schrikt daar van. Je hoort dan kritisch te kijken naar je eigen functioneren en organisatie. Het ziekenhuis heeft haar procedures direct aangepast, de overheid heeft direct een brief laten uitgaan naar alle ziekenhuizen met de opdracht om te zorgen dat het niet meer mogelijk is.

De brandweer vindt schijnbaar nergens dat ze haar procedures moet aanpassen waardoor er wel iemand bij het voertuig blijft. Zoals al eerder aangegeven is had er ook een dure motorkettingzaag weggenomen kunnen worden. Verder hebben we in dit land nog politie. Is iedereen het zo normaal gaan vinden in kader van reanimeren dat je allemaal als een dwaze een woning binnen gaat en zelfs geen agent meer het benul heeft dat er nogal wat overheidsvoertuigen onafgesloten op de openbare weg staan?

Natuurlijk kan je in de krant gaan klagen samen met de burgemeester en officier van justitie. Het helpt je helemaal niet om wat te zeuren over moraal en fatsoen. Iedereen weet dat het buiten op straat verre van ideaal is en alles wat los en vast zit gejat kan worden. Goed op je spullen letten (spullen die eigenlijk van ons als belastingbetalers zijn) is het enige wat je werkelijk kunt doen.
Ik geloof dat dit topic juist bedoeld is om eens kritisch naar het functioneren van de brandweer te kijken en om te kijken hoe dit voorval heeft kunnen gebeuren. Ik geloof dat we al een paar maal geroepen hebben dat het voertuig afgesloten diende te worden of iemand bij het voertuig had moeten blijven. Ik vindt het al geen eens interessant meer om te weten om welk voertuig het nu wel of niet ging.
Waar ik mijzelf meer en meer aan stoor is dat dit topic inmiddels door jou weer omgebogen wordt om gal te spuwen over het feit dat de brandweer mee rijdt op reanimaties. Dat liedje kennen we onderhand wel van je, in dit topic is dit zelfs geheel offtopic.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 22 februari 2013, 23:36:40

Waar ik mijzelf meer en meer aan stoor is dat dit topic inmiddels door jou weer omgebogen wordt om gal te spuwen over het feit dat de brandweer mee rijdt op reanimaties. Dat liedje kennen we onderhand wel van je, in dit topic is dit zelfs geheel offtopic.

Firefighter1970 boog het vandaag om naar gal spugen op de brandweer bij reanimaties, om 13.55 uur. Het is geen grammofoonplaat die blijft hangen, maar een verzoeknummer afspelen.