Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig

Auteur Topic: Diefstal van of uit een hulpverleningsvoertuig  (gelezen 30362 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #30 Gepost op: 30 januari 2010, 17:22:27
Dat is toch niet te doen??!!!!

je komt met blauw aan voor een reanimatie............ oh even wachten hoor.......
even met de sleutel een rondje om de auto om de deuren af te sluiten......

Ik weet niet hoor naar volgens mij word elke auto standaard voorzien van centrale vergrendeling.
en anders is er nog een systeem dat Cargolock heet als je binnen een bepaalde tijd de deur niet open doet dan springt hij vanzelf op slot of als je hem dicht doet gebeurt het zelfde
hoef er ook niet langs te lopen alleen 1 x op je afstandsbedienging drukken
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


r.bles

  • Ambuchauff
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 506
Reactie #31 Gepost op: 30 januari 2010, 21:05:29
Ik weet niet hoor naar volgens mij word elke auto standaard voorzien van centrale vergrendeling.
en anders is er nog een systeem dat Cargolock heet als je binnen een bepaalde tijd de deur niet open doet dan springt hij vanzelf op slot of als je hem dicht doet gebeurt het zelfde
hoef er ook niet langs te lopen alleen 1 x op je afstandsbedienging drukken

ja dat klopt maar ik wou even illustreren dat een eerdere opmerking mbt het loskoppelen van de el bediening toch echt niet haalbaar is ::)
1:87 modelletjes:  


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #32 Gepost op: 31 januari 2010, 17:32:42
Volgens mij is dit probleem veel beter op te lossen door een standverwarmingskachel te plaatsen.
Deze verwarmd de motor en laat ook verwarmde lucht circuleren door het interieur. Hierdoor start de auto meteen op een warme motor is er hierdoor minder slijtage door wrijving aan de motor. Verder kun je deze standverwarming ook op tijd programmeren zodat je īs ochtends ook niet meer hoeft te krabben in de winter.
Ik dacht dat er ook een afstandsbediening bijzat zodat je op elk willekeurig moment de kachel aan kunt zetten terwijl het voertuig gewoon op slot staat.
De kachel haalt zijn brandstog uit de tank van het voertuig, en is niet eens zo verspillend met een verbruik van nog geen liter om de volledig koude motor en interieur op temperatuur te brengen

Ruud


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #33 Gepost op: 31 januari 2010, 18:50:40
Volgens mij is dit probleem veel beter op te lossen door een standverwarmingskachel te plaatsen.
Deze verwarmd de motor en laat ook verwarmde lucht circuleren door het interieur. Hierdoor start de auto meteen op een warme motor is er hierdoor minder slijtage door wrijving aan de motor. Verder kun je deze standverwarming ook op tijd programmeren zodat je īs ochtends ook niet meer hoeft te krabben in de winter.
Ik dacht dat er ook een afstandsbediening bijzat zodat je op elk willekeurig moment de kachel aan kunt zetten terwijl het voertuig gewoon op slot staat.
De kachel haalt zijn brandstog uit de tank van het voertuig, en is niet eens zo verspillend met een verbruik van nog geen liter om de volledig koude motor en interieur op temperatuur te brengen

Ruud

wat heeft dit temaken met een gestolen ambu of het voorkomen er van??????????????????
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Jeroen!

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,547
Reactie #34 Gepost op: 31 januari 2010, 20:02:12
wat heeft dit temaken met een gestolen ambu of het voorkomen er van??????????????????

Wellicht bedoeld Ruud hiermee dat een ambulance dan niet met draaiende motor hoeft te blijven staan voor de verwarming?
(En dan dus gewoon op slot kan etc.)

Gr. Jeroen


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #35 Gepost op: 1 februari 2010, 11:56:07
Juist dat bedoeld Ruud, aangezien de laatste posts over de noodzaak van de draaiende motor gingen.

Ruud


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #36 Gepost op: 1 februari 2010, 17:17:45
Juist dat bedoeld Ruud, aangezien de laatste posts over de noodzaak van de draaiende motor gingen.

Ruud

je laat je auto alleen draaien om te voorkomen dat als je bv in het donker en alle verlichting aan hebt staan incl. standkachel dat je niet je accu's leeg trekt en dus niet meer kan starten
dan zit je pas echt in de problemen.
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #37 Gepost op: 1 februari 2010, 17:59:48
je laat je auto alleen draaien om te voorkomen dat als je bv in het donker en alle verlichting aan hebt staan incl. standkachel dat je niet je accu's leeg trekt en dus niet meer kan starten
dan zit je pas echt in de problemen.

Chips.... dat jij nu de eerste bent die daaraan denkt dat de standverwarming de accu leeg trekt....  ::) ::) ;D Ik zou ze een briefje sturen!  ;) ;D En als je bij een patient voor de deur staat en je moet naar binnen dan hoef je ook je blauw en je sirene niet meer aan te laten staan.  ;)

Maar ik denk dat zo'n voorziening om de motor te laten draaien zonder sleutel in contactslot goedkoper is als een standverwarming voor de gehele ambu in laten bouwen.  :)


amstaf3

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 532
Reactie #38 Gepost op: 1 februari 2010, 19:53:36
Chips.... dat jij nu de eerste bent die daaraan denkt dat de standverwarming de accu leeg trekt....  ::) ::) ;D Ik zou ze een briefje sturen!  ;) ;D En als je bij een patient voor de deur staat en je moet naar binnen dan hoef je ook je blauw en je sirene niet meer aan te laten staan.  ;)

Maar ik denk dat zo'n voorziening om de motor te laten draaien zonder sleutel in contactslot goedkoper is als een standverwarming voor de gehele ambu in laten bouwen.  :)

Het geld ook niet voor stadsgebieden maar bv op het platte land of bij een ongeval op de weg waar je alle licht nodig hebt om wat te zien en als je ergens voor de deur staat hoef je inderdaad geen sirene aan te hebben.
Blauw is misschien wel gemakkelijk dan kunnen de andere zien waar je staat.
En inderdaad het inbouwen van zo'n voorziening is inderdaad veel goedkoper dan een standverwarming?
CARPE DIEM QUAN MINIMUM CREDULA POSTERO oftewel Pluk de dag, vertrouw zo weinig mogelijk op de volgende


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #39 Gepost op: 2 februari 2010, 09:32:27
Met een gemiddelde prijs van ongeveer 900 Euro is het standverwarmingssysteem zeker niet goedkoop.
Wel kun je een groot deel terug verdienen door lagere slijtage aan de motor en lager brandstof verbruik na een koude start. Overigens verbruikt de kachel minder brandstof (niet electrisch maar aangesloten op de tank) dan een lopende motor.

Ruud