Helmplicht ook voor politie ?

Auteur Topic: Helmplicht ook voor politie ?  (gelezen 2806 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Bleij

• Senior gebruiker
Gepost op: 8 april 2004, 11:15:12
Zoals we allemaal weten hebben brandweerlieden helmen om zich te beschermen tegen verwondingen aan het hoofd.

Sinds enkele jaren hebben de ambulancemedewerkers, OVDG's en leden van de AMBU- SIGMA teams ook helmen om zich te beschermen bij ongevallen en andere incidenten.

Wat mij opvalt is dat politiemensen nog geen helmplicht hebben, ondanks dat zij toch ook heel vaak helpen op plaatsen waarvan ik denk dat men ook daar verstandig aan zou doen om een helm te dragen.  

Nieuwsgierig ben ik naar de mening van de hulpverleners zelf hoe zij denken over een helmplicht in een bepaalde radius van een incident, brand of ander voorval.  ;)

Spocky

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 16 april 2004, 12:46:18
Zoals we allemaal weten hebben brandweerlieden helmen om zich te beschermen tegen verwondingen aan het hoofd.

Sinds enkele jaren hebben de ambulancemedewerkers, OVDG's en leden van de AMBU- SIGMA teams ook helmen om zich te beschermen bij ongevallen en andere incidenten.

Wat mij opvalt is dat politiemensen nog geen helmplicht hebben, ondanks dat zij toch ook heel vaak helpen op plaatsen waarvan ik denk dat men ook daar verstandig aan zou doen om een helm te dragen.  

Nieuwsgierig ben ik naar de mening van de hulpverleners zelf hoe zij denken over een helmplicht in een bepaalde radius van een incident, brand of ander voorval.  ;)

Ik vind, dat als de noodzaak daar is, de politie ook een helm moet dragen. Er is echter een probleempje, bij mij in het district zijn de voertuigen niet uitgerust met een helm.

firemanr

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 16 april 2004, 16:14:37
Ik vind, dat als de noodzaak daar is, de politie ook een helm moet dragen. Er is echter een probleempje, bij mij in het district zijn de voertuigen niet uitgerust met een helm.
Hier is waarschijnlijk een simpele oplossing voorhanden..... ::) ::)

;)

EHBO-er

• Senior gebruiker
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 17 april 2004, 19:31:43
Komt dat niet omdat de taken van de politie het afschermen van het ongevalsgebied en daarvoor geen helmen nodig zijn.

Spocky

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 18 april 2004, 12:59:46
Komt dat niet omdat de taken van de politie het afschermen van het ongevalsgebied en daarvoor geen helmen nodig zijn.

Dat is inderdaad de taak van de politie. Omdat de poltie vaak als eerste ter plaatse is zou het wenselijk zijn dat de voertuigen met helmen uitgerust worden zodat we bij de eerste opvang toch een klein beetje beschermd zijn.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #5 Gepost op: 18 april 2004, 13:33:39
ik kan me dat wel voorstellen ja,zowel de brandweer als ambulancepersoneel lopen met helmen op ongevalsplaatsen.Maar de politie heeft dat niet,afgezien van de loslopende motoragent ;) ;D

lotus bianca

• Senior gebruiker
  • EHBO instructeur . LOTUS en oud sigma
Reactie #6 Gepost op: 18 april 2004, 15:44:38
ik kan me dat wel voorstellen ja,zowel de brandweer als ambulancepersoneel lopen met helmen op ongevalsplaatsen.Maar de politie heeft dat niet,afgezien van de loslopende motoragent ;) ;D

En de politie te paard die zag ik gisteren ook met een helmpie op.
GEIT NEET BESJTEIT NEET  WAER OF GEIN WAER DRAAN

aj

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 3 mei 2004, 03:25:28

Nou,  dat zijn er wel wat meer tp hoor als alleen maar het afschermen van het ongevalsgebied... kijk alleen maar even naar de ongevallendiensten...