Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?

Auteur Topic: Waarom rijden huisartsen in dermate dure voertuigen?  (gelezen 38019 keer)

0 gebruikers (en 10 gasten bekijken dit topic.

firefighter5175

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #70 Gepost op: 17 april 2010, 13:25:58
Anton,

Je bent nogal negatief over e.e.a!
Waarom blijf je dan dit werk doen?
Heb je naam niet zien staan als nieuw O.R. lid!!!
Leg het 27 mei eens voor op het werkoverleg?!

Leo

is niet negatief maar is gewoon een mening die menig mens heeft.
want als je in arbeiderswijkjes komt dan hoor je al zeggen wat een bak en dat van onze centen.
dus dat is alles en niet negatief over een bedrijf of wwat dan ook alleen een mening en die is voor iedereen vrij.

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #71 Gepost op: 17 april 2010, 13:52:38
is niet negatief maar is gewoon een mening die menig mens heeft.
want als je in arbeiderswijkjes komt dan hoor je al zeggen wat een bak en dat van onze centen.
dus dat is alles en niet negatief over een bedrijf of wwat dan ook alleen een mening en die is voor iedereen vrij.

Iedereen heeft recht op een mening, echter het is misschien ook verstandig, om even verder te kijken dan je neus langs is en indien je daardoor meer kennis op doet, je mening eventueel bij te stellen..  Want ook in de arbeiderswijken wonen verstandige mensen, die weten dat het niet hun belasting c.q. of premie centen zijn, maar dat die opgaan aan adequate zorg, tegen een acceptable kosten..  
En als je kan rekenen, reken dan goed..  En reken dan met exploitatiekosten, in plaats van een "mogelijk hoog" aanschaf bedrag..

Waarom denk je dat huisartsen en huisartsenpost niet kunnen rekenen ?, die gaat het echt niet meer om imago.. dat zijn gewoon kosten, winst calculerende ondernemers..  En als ze de zelfde betrouwbaarheid, functionaliteit, met een goedkopere leasecontract afkunnen, dan zullen ze dat zeker doen...

Iedereen heeft een mening, maar daarom is niet nog iedere mening, super doordacht.. of maar er zijn ook mensen die meningen hebben soms gewoon kortzichting of duidelijk laat zien dat je een gebrek aan kennis hebt..

Ik wil je wel eens horen, als de huisarts niet kan komen bij jouw geliefde, omdat hij pech met z'n auto heeft, omdat hij een verkeerde lease afspraken heeft, of een verkeerde auto voor zijn toepassing heeft gekozen..

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #72 Gepost op: 18 april 2010, 19:02:27
Ik wil je wel eens horen, als de huisarts niet kan komen bij jouw geliefde, omdat hij pech met z'n auto heeft, omdat hij een verkeerde lease afspraken heeft, of een verkeerde auto voor zijn toepassing heeft gekozen..

Dus een VW Golf, Touran of Tiguan is onbetrouwbaarder / een verkeerde toepassing / een verkeerde lease-afspraak? Toch vreemd dat die voertuigen het meest gebruikt worden in hulpverlenend Nederland  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #73 Gepost op: 19 april 2010, 09:07:31
Ik ken de beweegredenen niet waarom iemand voor bepaalde merk, type auto kiest voor het werk.. Het is namelijk een gewone bedrijfsauto..

Ik ken voorbeelden van lease contracten, waarin een VW Golf echt heel veel duurder is per maand.. Dan een Mercedes G-Klasse.. of een Range Rover discovery..  Het gaat vaak om bedrijfseconomische motieven..

Wat ik zeg is, dat er hier soms luidgebral gaat over als of mensen praten over dat het hun eigen geld is...,  Die auto is een fractie van de kosten van de eerste lijns gezondheidszorg..  
Als het dan om premie gelden gaat..  misschien moet je dan een HAP niet telkens in weekend bellen, tenzij het om echte noodgevallen gaat..  Veel dingen kunnen best tot maandag of de volgende dag wachten..  Een Huisarstenpost word voor het grootste deel gefinancieerd uit directe opbrengsten.. namelijk per consult, per verrichting, per recept..  Moet je premie omlaag, dan moet de HAP of 112 niet voor elke knulligheidje gebeld worden..

Elke telefoontje brengt geld op.. 0900-kassa.. elk bezoekje kost je verzekeraar zeker 300 euro., .  (Met 15 bezoekjes op een dag, kan je een leuke auto laten rijden...)

Gewoon kwestie van vraag en aanbod,, Ik denk dat als mensen de extra kosten eerst even moeten pinnen, en achteraf moet claimen bij de verzekeraar, dan men dan in eens wel kan wachten tot de maandag morgen..
De tarieven in de gezondheidszorg zijn niet vrij, dat word centraal bepaald voor als die huisarts-ondernemertjes Dus stop ff met kul argumenten zoeken..

En als de ene huisarts daar een grotere auto voor kan rijden en z'n praktijk draaiend kan houden, prima..  En als de andere huisarts dat anders doet moet die dat ook zelf weten..
Waar gaat het hier eigenlijk over.. Afgunst..

Waar je als klant van de huisartsen echt wil klagen, dan moet je het hebben over de keuze vrijheid in de zorg.. Dat je niet zelf kan kiezen bij welke huisarts je voor wat terrecht kan.. (theoretisch bestaat dat wel.. in de praktijk vaak niet..)
Of als de premie van verzekeraar omlaag moet, dan moet je met je verzekeraar andere afspraken maken... en deze moet dan slimmer zorg gaan inkopen.. (maar dat gaat vaak weer tenkoste van je vrijheden..)..
Of als je "politiek" vind dat huisartsen te veel geld krijgen voor een consult doe je beklag bij de daarvoor aangewezen instanties..

Ik rijd liever een grote 4x4 dan in een kleine auto.., zolang ik dat zelf betaal of door mijn bedrijf dat laat betalen, wie maakt me wat ?

en wie neemt nu VW Golf rijders serieus...  We gaan het toch niet hebben over gepimpte dinky-toys    >:D >:D >:D >:D >:D

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #74 Gepost op: 21 april 2010, 12:29:17

Dus, in plaats van snijden op alles wat blauw/rood is om kosten te besparen misschien eens snijden in het geen wat geel is?
Hoe je het went of keert, de burger betaald (ziektenkosten premie stijgt de pan uit, belastingen stijgen etc.)
Ik vind het niet te verkopen, brandweerkazerne's sluiten, ambulance's hebben vaak een (te) lange aanrijdtijd, politie is onderbezet en de huisarts rijd met een Touareg ...

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #75 Gepost op: 21 april 2010, 13:39:48
Dus, in plaats van snijden op alles wat blauw/rood is om kosten te besparen misschien eens snijden in het geen wat geel is?
Hoe je het went of keert, de burger betaald (ziektenkosten premie stijgt de pan uit, belastingen stijgen etc.)
Ik vind het niet te verkopen, brandweerkazerne's sluiten, ambulance's hebben vaak een (te) lange aanrijdtijd, politie is onderbezet en de huisarts rijd met een Touareg ...

Waarom denk jij dat je minder betaald voor de huisarts die in een fiat rijd, dan voor huisarts die iin VW Tourreg rijdt..

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #76 Gepost op: 22 april 2010, 00:30:35
Waarom denk jij dat je minder betaald voor de huisarts die in een fiat rijd, dan voor huisarts die iin VW Tourreg rijdt..

Ík zeg niet dat we minder betalen, ik zeg dat we daar eens moeten gaan bezuinigen in plaats van op ambulanceposten, ambulance's, politie & brandweerzorg.
Kosten bespaar je door uitgaven te minderen, als je in plaats van 100 liter diesel naar 50 liter diesel en qua leaseprijs 300,- per maand minder kan uitgeven brengt dat besparing (minder uitgaven) met zich mee.

Nogmaals, dit zijn de dingen waar je (gemakkelijk) op kunt bezuinigen. Of je nou als huisarts prio1 rijd met een VW Touran of met een Touareg maakt voor de aanrijdtijd écht niets uit. Dat de Touran geen politievoertuig is, wil niet zeggen dat het geen prima brandweer/ggd/huisartsvoertuig is ....

Als een huisarts dus momenteel in een Tourag kan rijden betekend dat dus dat er ''geld over'' is ...

Rescue

• Senior gebruiker
Reactie #77 Gepost op: 22 april 2010, 10:00:31
Ík zeg niet dat we minder betalen, ik zeg dat we daar eens moeten gaan bezuinigen in plaats van op ambulanceposten, ambulance's, politie & brandweerzorg.
Kosten bespaar je door uitgaven te minderen, als je in plaats van 100 liter diesel naar 50 liter diesel en qua leaseprijs 300,- per maand minder kan uitgeven brengt dat besparing (minder uitgaven) met zich mee.

Nogmaals, dit zijn de dingen waar je (gemakkelijk) op kunt bezuinigen. Of je nou als huisarts prio1 rijd met een VW Touran of met een Touareg maakt voor de aanrijdtijd écht niets uit. Dat de Touran geen politievoertuig is, wil niet zeggen dat het geen prima brandweer/ggd/huisartsvoertuig is ....

Als een huisarts dus momenteel in een Tourag kan rijden betekend dat dus dat er ''geld over'' is ...

Leg mij dan eens uit, waarom een huisarts niet kan rekenen ?,  Het gaat om een bedrijfsauto, waarin niemand prive in kan rijden..  
Verder wie ben jij, dat jij bepaald in welke auto een huisarts moet gaan rijden..?

je betaald echt niets meer, je verzekeraar betaald niets meer, uit de AWBZ besparingen ga je het niet merken.. Het op geen enkele manier overheidsgeld, of publieke gelden.. En zijn gewoon particuliere bedrijven die huisartsen-diensten aanbieden..   Waarom maak je niet boos over de leaseauto van de directeur van GGD nederland, of van de minister van onderwijs, of van de burgemeester van Rotterdam

Heleen Lotus

• Senior gebruiker
Reactie #78 Gepost op: 23 april 2010, 16:06:37
Leg mij dan eens uit, waarom een huisarts niet kan rekenen ?,  Het gaat om een bedrijfsauto, waarin niemand prive in kan rijden..  
Verder wie ben jij, dat jij bepaald in welke auto een huisarts moet gaan rijden..?

je betaald echt niets meer, je verzekeraar betaald niets meer, uit de AWBZ besparingen ga je het niet merken.. Het op geen enkele manier overheidsgeld, of publieke gelden.. En zijn gewoon particuliere bedrijven die huisartsen-diensten aanbieden..   Waarom maak je niet boos over de leaseauto van de directeur van GGD nederland, of van de minister van onderwijs, of van de burgemeester van Rotterdam

Rescue.....ik ben het niet vaak met je eens......maar nu wel. O0

Kanarie

• Gast
Reactie #79 Gepost op: 23 april 2010, 17:27:26
Voor mij idem.  O0