GRIP 2 Landelijke storing 112 mobiele telefoon - Nederland 26-01-2010

Auteur Topic: GRIP 2 Landelijke storing 112 mobiele telefoon - Nederland 26-01-2010  (gelezen 18600 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #10 Gepost op: 26 januari 2010, 19:04:09
p2kflex
18:58:59 26-01-10GROUP-1Dienstmededeling:Ivm uitval 112-mobielLandelijk alle kazernes bezetten. Porto aanzetten inci 44. NIET INMELDEN.
0800000BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Regionaal - Proefalarm)
0800104BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Infocode Kreisleitstelle Borken)
0802999BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Monitorcode)
0803000BRW Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Regionaal - Proefalarm)
0820000MKA Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Regionaal - Proefalarm)
0830000Politie Veiligheidsregio Noord- en Oost-Gelderland (Regionaal - Proefalarm)

???  Is P2000 ook uitgevallen? Als dit is omdat de mobiele telefoon uitgevallen is.... vroeger was er toch ook geen mobiele telefoon? ???


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #11 Gepost op: 26 januari 2010, 19:04:11
Mischien een beetje dom, maar wat houd het nou allemaal precies in?
Kan er met de mobiele telefoon niet meer naar 112 gebeld worden of licht gewoon het hele netwerk plat?  ???


voske83

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,368
Reactie #12 Gepost op: 26 januari 2010, 19:04:59
Landelijke storing 112
(Novum) - Het alarmnummer 112 kan alleen met een vaste telefoonlijn worden gebeld. Met de mobiele telefoon is het nummer door een landelijke storing niet bereikbaar, meldt de politie.

Met de mobiele telefoon kan nog wel het niet spoedeisende nummer van de politie, 0900-8844, worden gebeld. Het is niet bekend hoe lang de storing nog gaat duren.

www.trouw.nl


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #13 Gepost op: 26 januari 2010, 19:05:29
Ohjee, gaat dat landelijk kazerneren worden? In dat geval moeten vele forumgenoten de schoenen alsvast gaan zoeken...

noordosstgelderland, bemand altijd meteen bij het minste of geringste,
zelfs de kleine posten als hoog soeren die 10 uitrukken hebben

ik denk voor de bossen, daar woont niemand dus moet je nu geen problemen krijgen,
dan zou er kilometers bos moeten branden voor de brandweer komt, zou kunnen
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Rolanddeg

  • Docent, kerninstructeur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,300
  • Bee-doo Bee-doo
    • De Groot Brandwachten
Reactie #14 Gepost op: 26 januari 2010, 19:06:07
???  Is P2000 ook uitgevallen? Als dit is omdat de mobiele telefoon uitgevallen is.... vroeger was er toch ook geen mobiele telefoon? ???
Geloof niet dat P2000 is uitgevallen, gezien de massale hoeveelheid berichten dat momenteel verstuurd wordt via... ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #15 Gepost op: 26 januari 2010, 19:09:42
Wat de meeste mensen niet weten is dat er feitelijk geen 112 wordt gebeld, maar dat er een noodoproep wordt gedaan. Het netwerk zet deze noodoproep om naar het lokale (landelijke) alarmnummer en in Nederland is dat volgens mij 0343-535355. Weet het niet 100% zeker en kan ook niet bevestigen of dit nummer wel werkt. Kan in elk geval geen kwaad om dit nummer er als backup bij te houden...


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #16 Gepost op: 26 januari 2010, 19:09:53
Geloof niet dat P2000 is uitgevallen, gezien de massale hoeveelheid berichten dat momenteel verstuurd wordt via... ;D
;) Beetje overdone om dan de kazernes te gaan bemensen... Mag de samenleving weer wat kosten... Waarom zou je de uitruktijd gaan verkorten?? 'Vroeger' (+10 jaar geleden...) had haast niemand nog een mobiele telefoon en toen was het toch ook geen probleem...  ::)


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #17 Gepost op: 26 januari 2010, 19:11:16
DORDRECHT - Alarmnummer 112 is getroffen door een landelijke storing. Dat heeft een woordvoerster van de politie Zuid-Holland-Zuid dinsdagavond laten weten.
 
Het telefoonnummer van de politie 0900 - 8844 is wel bereikbaar.

www.nu.nl


is het nu met mobiel wel mogelijk als je het nummer van de RAC hebt?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Reactie #18 Gepost op: 26 januari 2010, 19:11:51
'Vroeger' (+10 jaar geleden...) had haast niemand nog een mobiele telefoon en toen was het toch ook geen probleem...  ::)

Da's wel heel erg simpel gedacht hoor. Ten eerste zijn er vandaag de dag zat mensen die geen vaste lijn meer hebben en daarnaast zou ik ook thuis eerder de mobiel pakken dan de vaste lijn. Je hebt zo'n ding en vertrouwt er gewoon op. Dat kun je met geen mogelijkheid vergelijken met het pre-mobiele tijdperk. De samenleving past zich immers aan aan de technische mogelijkheden.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Reactie #19 Gepost op: 26 januari 2010, 19:12:57
Da's wel heel erg simpel gedacht hoor. Ten eerste zijn er vandaag de dag zat mensen die geen vaste lijn meer hebben en daarnaast zou ik ook thuis eerder de mobiel pakken dan de vaste lijn. Je hebt zo'n ding en vertrouwt er gewoon op. Dat kun je met geen mogelijkheid vergelijken met het pre-mobiele tijdperk. De samenleving past zich immers aan aan de technische mogelijkheden.

Maar wat is dan het voordeel om de kazernes te bemensen?