GRIP 1 Grote brand Oude Ebbingestraat - Groningen 04-02-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand Oude Ebbingestraat - Groningen 04-02-2010  (gelezen 8658 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

bAdemArk

  • Reddingsbrigade
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 547
  • Homo Sapiens Non Urinat In Ventum
    • RB Zwolle
Reactie #40 Gepost op: 15 februari 2010, 23:11:34
In Groningen waren de eisen de laatste jaren behoorlijk aangescherpt voor studentenhuizen. Sinds vorig jaar zijn de eisen voor kleinere studentenobjecten (tot 4 bewoners) versoepelt. In het betreffende pad woonden 7 studenten, dus ik neem aan dat de oude, strenge regels hier nog steeds van kracht waren.

Zo zijn er drie jaar geleden bij mij thuis (studentenhuis) de nodige brandveiligheidsmaatregelen getroffen op last van de brandweer. De oude vluchtroute via de zolderkamer met een brug over de steeg (3 hoog) is afgekeurd als hoofdvluchtroute. Daarop is er in de badkamer een deur met brandladder gemaakt, die op het platte dak van de begane grond uitkomt. Ook zijn er vanwege de lange (reguliere) weg naar beneden geschakelde 220V rook- en hittemelders aangelegd.

Omdat we nu met minder mensen in huis wonen, wordt er niet meer gecontroleerd op dergelijke punten, zo las ik. Ik ben blij dat de hierboven genoemde maatregelen in het oude tijdperk opgelegd zijn: wel een veilg gevoel!

Groeten,
Mark