Oke heren geleerden vanaf halverwege bladzijde vijf is het voor de gewone eerste hulp verlener niet meer te volgen wat jullie schrijven en we zitten hier toch echt in het EHBO hoekje. Jammer omdat het voor de ehbo er wel een leuk item is. Maar met dat geleerde geneuzel dus niet meer.
Dat je het niet volgen is spijtig en ik ben zeer wel bereid iets toe te lichten. Echter, als jij onze discussie af doet als 'geleerd geneuzel', voel ik daar weinig motivatie voor. De term die jij kiest om het debat te betitelen geeft overigens wel heel aardig weer, vanuit welke invalshoek de verschillende partijen deel nemen aan deze vooralsnog interessante discussie.
Over de gebruikte termen kun je twisten, wel ben ik met Bianca eens dat we hier toch min of meer in het "leken" hoekje zitten.
Vaak staan hier best wel topics die juist voor de leken best wel eens leerzaam zijn maar, waar het bijna even zo vaak "mis" gaat als de beroeps zich in het verhaal mengen, begrijp me niet verkeerd het is veel al juist hun kennis die de leerzame stukken in brengen met als grootste nadeel dat een groot deel van dat leerzame onder sneeuwt in de beroepstermen. Iets wat ik best wel kan begrijpen, met een vakverwant verval je immers snel in jargon (niks vreemds aan en heb je in elk vakgebied)
Ik wil de beroepsmatige bezoekers daarom wel vragen een klein beetje rekening te houden met het feit dat in dit hoekje naar verhouding veel leken meelezen en reageren en daarmee dus toch willen proberen het vakjargon een beetje te beperken. Ik ben er ook van overtuigt dat we dit nog wel vaker moeten vragen niet vanwege onwil van de beroeps maar jargon werkt gewoon lekker makkelijk alleen leren "wij leken" er dan geen drol meer van omdat we het niet kunnen volgen en dat is denk ik best wel jammer.