Een instructeur kan met de feedback van zo'n pop (en of dat annie, ambuman, of een ander is maakt mij niet uit) veel gerichtere feedback geven over volume, kracht en chinlift, waardoor je het opblazen van de maag kunt verminderen en dus effectievere beademingen geven. Dat elk individue anders is is natuurlijk waar, en dat een pop ook anders is is nou eenmaal zo, maar het is wel de beste tool die we hebben om renaimatievaardigheden aan te leren, zonder weer op onze medecursisten te gaan oefenen zoals vroeger. René, je bent het toch met me eens dat als je de techniek van de vrijwilliger rondom kracht, volume, goede chinlift en inblaastijd kunt verbeteren de kans op een goede beademing ook in een andere situatie omhoog gaat? Of zou je liever een theoretische e-learning aanbieden zonder praktijkoefening, "omdat het in de praktijk toch altijd anders is" ?
Ik vroeg het ook omdat het lesgeven met een dergelijke pop ook iets zegt over de investering die een organisatie of instucteur wil doen in een groep cursisten.
Ik ben nog steeds benieuw hoe vaak de blauwe collegae reanimatievaardigheden trainen onder begeleiding van een instructeur. In Mijn regio zien we niet zo vaak brandweer bij een reanimatie namelijk.