EHBO-cursus op korte termijn gezocht!

Auteur Topic: EHBO-cursus op korte termijn gezocht!  (gelezen 4263 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

harold

• Gast
Gepost op: 20 april 2004, 14:19:52
Mijn EHBO-diploma is verlopen en ik zal de cursus overnieuw moeten doen. De meeste verenigingen beginnen echter pas in september weer, en ik heb dat diploma dringend (op kort termijn) nodig!

Als iemand weet welke vereniging of bedrijf op kort termijn start met de cursus voor het basisdiploma eerste hulp met verbandleer en reanimatie van het oranje kruis, geef dan ff een brul!!

Zelf woon ik in Noord-Brabant, maar als het in een andere provincie is, maakt het me niet zoveel uit.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #1 Gepost op: 21 april 2004, 14:42:17
In Goes proberen we nog voor de zomer een cursus te starten, maar misschien is dat een beetje te ver weg?
Kijk anders ook nog even op http://ehbo.startkabel.nl voor verenigingen bij jou in de buurt.
Uiteraard mag je ook kijken op http://ehbo.pagina.nl, maar da's mijn concurrent. ;D

Christian

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #2 Gepost op: 21 april 2004, 15:51:07
via www.ehbo.nl (site oranje kruis) kun je ook de websites van verenigingen raadplegen.

Rader

Harold

• Gast
Reactie #3 Gepost op: 21 april 2004, 20:10:45
Thanx voor de tips. Ik heb enkele websites van de verenigingen gecheckt. Tot nu toe vind ik alleen cursussen die in september beginnen of die al geweest zijn.

Goes is voor mij net iets verder af dan Den Haag waar ik heel vaak naar toe moet reizen. Dus ik zou het nog geeneens erg vinden, als ik wel de mogelijk heid heb om voor de zomer dat diploma te scoren.

Is het voor mij wel belangrijk om te weten: zijn het avonden of zaterdagen? En bij wie moet ik zijn voor aanmelding en hoe zeker is het dat de cursus start? En wanneer?

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #4 Gepost op: 21 april 2004, 22:35:03
Mail me maar even. info@ehbogoes.nl

Christian

firemanr

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 23 april 2004, 04:43:35
In September beginnen idd de cursussen weer....zal er ook eens een begin mee maken, je bent tenslotte nooit te oud om te leren..... :-[
Gelukkig kan ik hier een EHBO cursus op het werk volgen, gegeven door een kaderinstructeur?

;D ;D

jo

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 29 april 2004, 11:35:40
hallo,
je kunt op 5+16 juni (2 dagen dus) terecht in woerden voor mfa eerste hulpverlener. dit kan worden omgezet in oranje kruis diploma (wederzijdse erkenning).
info: www.eerstehulp.nl
grtx,
Jeroen

harold

• Gast
Reactie #7 Gepost op: 30 april 2004, 23:45:32
Thanx@Jeroen voor de info.
Die optie in Woerden lijkt me ideaal.
Maar heeft iemand een idee hoe dat gaat het het omzetten van dat certificaat in een Oranje Kruis-diploma? Wat is de procedure en belangrijker: hoeveel tijd neemt het in beslag eer ik een Oranje Kruis-diploma (met bijbehorende registratienummer) in handen heb?

harold

• Gast
Reactie #8 Gepost op: 1 mei 2004, 00:36:32
Nog een vraagje: is die cursus exclusief reanimatie en verbandleer? Voor zover ik kan zien op de site wel namelijk. Maar als dat zo is ben ik nog niet compleet :(

jo

• Gast
Reactie #9 Gepost op: 4 mei 2004, 18:19:45
dag harold!
omzetten gaat na aanvragen van mfa diploma (duurt een dag of 14) net zo lang als het aanvragen van een regulier oranje kruis diploma duurt. met een kopie van je mfa diploma vraag je dat dus aan bij het oranje kruis.
reanimatie zit er in en wordt ook alszodanig afgetekend (kan niet zonder). ook verband leer zit in mfa cursus maar wordt niet alszodanig afgetekend (en dus ook niet omgezet bij oranje kruis).
waar heb je een registratienummer voor nodig?
is mfa certificaat alleen niet voldoende?
is immers volledig gelijkwaardig.
groeten,
Jeroen