Ik denk dat de soep niet zo heet gegeten wordt als dat je hem nu opdient en de meeste fotografen zijn mensen die goed tegen kritiek kunnen, zelfs graag kritiek horen en daar van leren.
Het is ook een beetje afhankelijk van het topic, wanneer je foto's plaatst in het topic "mooie hulpverleningsfoto's" dan mag je daar wat anders verwachten als bij de meer algemene topics waar een foto meer illustratief is.
Foto's worden in de rubriek "Mooie foto's" daar immers geplaatst omdat ze mooi (zouden) zijn.
Nu kun je natuurlijk zeggen "wat is mooi" maar dan kun je de toevoeging "mooi" net zo goed weglaten, in ieder geval moet er in een dergelijk topic ruimte zijn om te discusieren over de kwaliteit van de geplaatste foto's.
Is het dan zo erg dat sommigen als gevolg van kritiek in dergelijke topics niet meer klakkeloos alles op het forum posten waar een blauw zwaailicht op staat ?
Ik geloof ook niet dat het de enige doelstelling van het forum is om zoveel mogelijk foto's te posten.
Minder foto's maar dan van hogere kwaliteit zal naar mijn idee eerder leiden tot meer bezoekers/leden dan tot minder.
Mijn persoonlijke mening, maar dat is dan ook persoonlijk, is dat ik liever ga voor kwaliteit als kwantiteit, anderen mogen daar dus heel anders over denken en sommigen zullen dat ongetwijfeld ook doen (en dat is hun goed recht)
Om terug te komen op de titel van het topic, ik denk dat het niet slecht is, ongeacht op welke nivo je fotografeert, om kritisch naar je eigen producten te kijken, daar kun je alleen maar van leren en beter van worden.