Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst

Auteur Topic: Kritisch kijken naar eigen foto's/video's die men plaatst  (gelezen 22879 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
  • EHBO/Sigma/ex hoofd- brandwacht/trainer EHBDu
    • Website Jacques Schenk
Reactie #90 Gepost op: 19 augustus 2010, 13:26:39
Als het een serie was geweest wel ja .... ;)
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #91 Gepost op: 19 augustus 2010, 13:55:27
Op zich is het wel een beetje vreemd dat je niet te veel eisen zou mogen stellen aan de kwaliteit van de foto's op een forum omdat het geen fotografieforum is.
In een vergelijkbare discussie over het gebruik van de Nederlandse taal zijn de meeste het er wel over eens dat hier goed Nederlands gebruikt moet worden terwijl we toch ook geen taalclubje zijn.
Het doel heiligt dus niet altijd de middelen  0098
Treat the patient, not the number...  Emergency Medicine - The art of drawing sufficient conclusions from insufficient resources

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
    • Brandweer Zuid-Limburg - Team FVT
Reactie #92 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:38:25
Als het een serie was geweest wel ja .... ;)

Dat zei ik toch al O0
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op persoonlijke titel.

Kolkkie

• Verzorgende-IG i.o., Sportmasseur, EHV-er, Fotograaf (niet-HV)
  • Senior gebruiker
Reactie #93 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:49:46
Nogmaals om mensen hun foto’s te beoordelen moet je op een fotografieforum zijn en niet op een hulpverleningsforum

Foto's echt goed beoordelen doe ik wel op de div. fotografiefora, daar hang ik ook zeker op rond om mijn ongezouten mening te geven. Maak je daar maar niet druk om  ;) In dit hele topic heb ik ook bewust geen slechte foto's van anderen gebruikt als voorbeeld. Niet iedereen zit erom verlegen om commentaar te krijgen. Vandaar dus even dit algemene topic.

Voor hier heb ik de lat overigens al flink laag neergehangen, maar om onscherpe en '13-in-een-dozijn' foto's kan ik toch echt niet heen. Mijn ogen willen toch ook wat wanneer er foto's staan, hoe hoog of laag de lat ook ligt.

Iedereen heeft van mij het recht om om te gaan met fotografie hoe hij/zij wil, het enige wat ik eigenlijk verlang is dat de foto's op zijn minst scherp zijn. En iedereen kan zien op de pc of zijn/haar foto scherp is of niet.
Any society that would give up a little liberty to gain a little security will deserve neither and lose both.

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #94 Gepost op: 19 augustus 2010, 14:55:43
$
Op zich is het wel een beetje vreemd dat je niet te veel eisen zou mogen stellen aan de kwaliteit van de foto's op een forum omdat het geen fotografieforum is.
In een vergelijkbare discussie over het gebruik van de Nederlandse taal zijn de meeste het er wel over eens dat hier goed Nederlands gebruikt moet worden terwijl we toch ook geen taalclubje zijn.
Het doel heiligt dus niet altijd de middelen  0098

Ik praat niet voor de meeste maar voor mijzelf. Het topic over taalgebruik  staat hier voor mij los van. Ik heb in het betreffende topic geen bijdrage geleverd. Daarnaast lijkt het mij overbodig om er in deze topic ook weer over te beginnen. Ik heb een mening en jij ook. Laten we die van elkaar respecteren.

Jacques Schenk

• Senior gebruiker
    • Website Jacques Schenk
Reactie #95 Gepost op: 19 augustus 2010, 15:02:47
Het topic over taalgebruik  staat hier voor mij los van. Ik heb in het betreffende topic geen bijdrage geleverd.

Naar mijn mening staan deze niet los van elkaar , beiden gaan namelijk over de manier waarop we op het forum communiceren/informatie overbrengen, het ene is informatie in de vorm van beelden het andere is informatie in de vorm van woorden. in beide gevallen kun je kijken naar de kwaliteit van die informatieoverdracht (of je kunt het laten)
En uiteraard respecteer ik je mening, anders was ik de discussie niet eens aangegaan, het is alleen niet mijn mening, dat klopt ...
(Zonder meningsverschillen geen discussies en daar is het forum nu juist ook weer voor  :)

Jos v L

• Senior gebruiker
  • Dbbo & Vrw Brandweer
Reactie #96 Gepost op: 19 augustus 2010, 15:07:02
Naar mijn mening staan deze niet los van elkaar , beiden gaan namelijk over de manier waarop we op het forum communiceren/informatie overbrengen, het ene is informatie in de vorm van beelden het andere is informatie in de vorm van woorden. in beide gevallen kun je kijken naar de kwaliteit van die informatieoverdracht (of je kunt het laten)
En uiteraard respecteer ik je mening, anders was ik de discussie niet eens aangegaan, het is alleen niet mijn mening, dat klopt ...
(Zonder meningsverschillen geen discussies en daar is het forum nu juist ook weer voor  :)

Onze meningen zijn dan duidelijk  0098
Op dit moment weet ik niets meer toe te voegen aan deze discussie. Ik heb het geloof ik wel allemaal een beetje gezegd. Ik hoop nog vele meningen te mogen horen van overige bezoekers.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #97 Gepost op: 19 augustus 2010, 15:12:16
is ook één van mijn persoonlijke frustratie's, al dat slordige gepost. O.a. ook hier op het forum.

De relatie tussen foto's en taalgebruik zie ik ook niet.
Het taalgebruik topic begon met een stukje van een 112-site en een persoonlijke frustratie van één van de beheerders; dus geen forumbeleid!
Verder is het natuurlijk zo dat het wel handig is als we hier allemaal een beetje fatsoenlijk Nederlands gebruiken. Dat maakt de communicatie gewoon handig.
Kortom niet allemaal fotograaf maar wel allemaal goed Nederlands-postend forumlid.  O0

Timmos

• Persfotograaf
  • Senior gebruiker
    • Tim-Koster.nl
Reactie #98 Gepost op: 19 augustus 2010, 16:46:21
Deze discussie is eerder dit jaar ook al gevoerd, topics dus samengevoegd

Bruin511

• Forum gebruiker
Reactie #99 Gepost op: 4 juli 2011, 19:48:11
Onderstaande berichten zijn n.a.v. een discussie in het topic 'foto van de maand juni 2011'
Maarten.

Ik vind dit topic super idee en biedt ook vele kansen. Maar als ik nu naar de ingezonden beelden kijken lijkt het topic veel meer fotografeer een paal of boom met daarachter een HV gerelateerd item.

Daarnaast mag in een foto context toch minimaal scherpe fotoś worden geplaats ipv zeer uitvergrote crops en welke ook nog eens onscherp en onderbelicht zijn. Het fotografisch niveau is eigenlijk best laag, terwijl je als een beetje op je compositie let je mooie platen maakt. De verkeerslichten van Fotokoning zijn m.i. net te veel in het beeld en voegt ook niets toe. Tewijl je voor de paal een veel beter sprekend beeld maakt. Ook bij het beeld van Wouwie worden mijn ogen direct naar de linker bomenrij getrokken. Stapje naar rechts en de laadschop en brandweer auto vertellen het verhaal, mooi plaatje dan. Het beeld van Tomboy zou ik nooit plaatsen. Te veel ruis, onscherp en onderbelicht. terwijl de compositie best aardig is. Bij Alwin staat er een boom midden in het beeld, door het gebruik van de flister wordt deze ( overigens goed) belicht. De actie wordt totaal bedekt. Stapje naar links en een mooie plaat!

Jelzo heeft een mooie plaat, mooie actie goed scherp, en belicht. Klasse! Rob ook een mooi beeld scherp en goed belicht, Brwnbl, scherpe heli, maar aub datum weghalen! S. Strijk aardige actie, helaas niet scherp en overbelicht.

Ik weet zeker dat er zoveel meer te halen is uit dit topic, zeker bij het maken van scherpe foto's, juiste compostie en goede belichting kan je meer uit dit topic halen.

Succes!