Dat ik dit topic niet eerder gezien heb...
. Ten eerste: dit hoogwerkertje is geen HV. Mischien dat er een kettingzaag, een zaagbroek en wat pilonnen in liggen ten behoeve van de gemeentewerken, maar verder zal het niet reiken qua HV-bepakking. Het korps Valkenswaard heeft daarvoor nog een volwaardige HV2 (777).
Dit hoogwerkertje heeft het roepnummer 767, alle volwaardige redvoertuigen hebben een roepnummer in de 50-serie (zoals gebruikelijk): 650, 651, 652, 850, 851. Nummers in de 60-serie worden gebruikt voor bijzondere voertuigen zoals de SPB-wagen en de auto's tbv de BLS.
Verder is de vlucht van dit beestje zeer beperkt. Zelfs het blussen van een schoorsteenbrand wordt erg moeilijk bij een woning met meer dan 2 verdiepingen (dat zijn de meeste wel incl zolder...) Twee fotootjes op maximale vlucht:
Zoals je ziet is de vlucht zeer beperkt en moet de brandslang los meegenomen worden het bakje in. Echt makkelijk lijkt het me niet. Ik denk dat het eerder andersom is: hij is aangeschaft voor de gemeentewerken. Maar als de brandweer hem zinvol kan gebruiken, waarom niet? Waarom een redvoertuig van een naburig korps afwachten als je het hiermee ook af kan...