Aspirant Agent?

Auteur Topic: Aspirant Agent?  (gelezen 8125 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

RobbertHaalk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
    • Geld verdienen met je website
Gepost op: 27 februari 2010, 20:15:12
Agent met slechts 1 streepje.
Wat mag een aspirant agent doen?

Mogen zal alleen surveilleren en hulp inroepen bij een incident?
Ze mogen geen wapen dragen.
En hoe lang duurt het voordat een aspirant wordt gepromoveerd?




Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Reactie #1 Gepost op: 27 februari 2010, 20:52:13
Agent met slechts 1 streepje.
Wat mag een aspirant agent doen? Dat hangt af van de fase van zijn/haar opleiding

Mogen zal alleen surveilleren en hulp inroepen bij een incident? Nee, niet alleen dat
Ze mogen geen wapen dragen. Dat hangt af van de fase van zijn/haar opleiding
En hoe lang duurt het voordat een aspirant wordt gepromoveerd? Dat hangt af van de snelheid waarmee hij/zij de benodigde opleidingsmodules succesvol afrondt

greetz,  Enrique


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #2 Gepost op: 27 februari 2010, 21:08:03
Er zijn korpsen waar iemand zijn gehele opleiding 1 streep houd en er zijn korpsen waar er na het 2e jaar een ''extra'' streep volgt (twee strepen totaal dus).
Verder draagt een aspirant de eerste praktijkperiode (in principe) geen wapen en komt dit pas de 2e praktijkperiode.

Verder is een aspirant na aanstelling (en na de start van de eerste praktijk periode) algemeen opsporingsambtenaar.
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #3 Gepost op: 27 februari 2010, 23:36:48
Agent met slechts 1 streepje.
Wat mag een aspirant agent doen?

1 streepje is wel een beetje........... naja geen commentaar.

Een adspirant agent mag als hij op straat komt alle basis bevoegdheden toepassen die een vaste agent ook mag toepassen dus: bekeuren, staande houden, aanhouden etc. Het kan echter wel zo zijn dat hij dat ook nog moet 'leren'. Echter dan is hij wel bevoegd.  

Verder komt het vuurwapen in de tweede praktijkstage (zoals hierboven al vermeld) . In het korps Amsterdam is er een apart beleid met "streepjes". Maar dat is nu net even wat te veel werk om uit te leggen.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #4 Gepost op: 28 februari 2010, 02:55:40
In het korps Amsterdam is er een apart beleid met "streepjes". Maar dat is nu net even wat te veel werk om uit te leggen.

Als ik dat beleid een beetje snap vind ik het wel oké.
Er is bij andere korpsen namelijk niet waarneembaar of iemand al z'n opleiding bijna afgerond heeft of net voor het eerst buiten staat zeg maar  ;)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


Bozo

  • Kerninstructeur C2000
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 832
Reactie #5 Gepost op: 28 februari 2010, 13:51:18
Maakt dat wat uit dan voor de buitenwereld ? Een agent is een agent, of ie nou 1,2,10 of 12 strepen heeft.
Vroeger, toen je koe nog met een korte oe schreef!


Jerommeke

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 17,683
  • Blauwe Motormuis
Reactie #6 Gepost op: 28 februari 2010, 14:11:40
Maakt dat wat uit dan voor de buitenwereld ? Een agent is een agent, of ie nou 1,2,10 of 12 strepen heeft.

Voor de buitenwereld maakt het geen bal uit ...
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !


RobbertHaalk

  • Junior gebruiker
  • **
  • Berichten: 5
    • Geld verdienen met je website
Reactie #7 Gepost op: 28 februari 2010, 16:29:46
Wel vaak dat je dan in Almere bijvoorbeeld twee van die asp. naast mekaar ziet lopen terwijl het beide leerlingen zijn. Zou je toch denken dat er een een agent (3 streepjes) naast zou lopen. Wat doet een aspirant eigenlijk nog meer, wat zijn de taken van een aspirant agent? Aanhoudingen verrichten, staande houden... zijn ze alleen op straat aanwezig?


Maxx

  • Senior GGP
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,615
Reactie #8 Gepost op: 28 februari 2010, 16:35:58
Wel vaak dat je dan in Almere bijvoorbeeld twee van die asp. naast mekaar ziet lopen terwijl het beide leerlingen zijn. Zou je toch denken dat er een een agent (3 streepjes) naast zou lopen. Wat doet een aspirant eigenlijk nog meer, wat zijn de taken van een aspirant agent? Aanhoudingen verrichten, staande houden... zijn ze alleen op straat aanwezig?


Mag ik je even doorverwijzen naar www.kombijdepolitie.nl, daar staat veel info over de opleiding en aspirant-agenten  ;)\

Tevens zijn de aspiranten die jij bedoelt in Almere bijna klaar met hun opleiding voor Agent of Hoofdagent en zijn vuurwapendragend.


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Reactie #9 Gepost op: 28 februari 2010, 17:04:19
Mag ik je even doorverwijzen naar www.kombijdepolitie.nl, daar staat veel info over de opleiding en aspirant-agenten  ;)\

Tevens zijn de aspiranten die jij bedoelt in Almere bijna klaar met hun opleiding voor Agent of Hoofdagent en zijn vuurwapendragend.
Niet alleen in almere komt dat voor maar ook in Rotterdam
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P