Verdeeldheid in de EHBO-gelederen

Auteur Topic: Verdeeldheid in de EHBO-gelederen  (gelezen 4027 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Gepost op: 26 april 2004, 17:19:49
Ik ben nog niet zo heel erg lang actief in het eerstehulpwereldje als Instructeur. Kan iemand mij vertellen hoe het komt dat er zoveel organisaties zijn die zich landelijk met EHBO bezig houden? Ik heb geen flauw idee hoeveel er wel niet zijn. Wel begrijp dat ze allemaal met hetzelfde bezig zijn!
Kost een hoop geld, en het enige wat je ervoor terugkrijgt is verdeeldheid. Voorbeeld: het logo van de Hulpverleningsforumshirts voor EHBO is het geelblauwe kruis. Je moest eens weten wat voor commentaar ik gekregen heb op de vereniging want die zijn van de Rood witte Kruisclub...

Kortom, ik snap er niks van!




Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #1 Gepost op: 26 april 2004, 19:46:34
Ja, Jos.. Het geel blauwe EHBO-logo lijkt veel op de van de Koninklijke EHBO Org.
Dan heb je nog het symbool van de Federatie, maar ook van eerste hulp nederland en ik vergeet er vast nog wel een paar...

Dan heb je nog het Oranje Kruis logo... En als instructeur ken je ook nog Node..

Het iedereen denkt dat hun mening er toe doet.. En als ze het gevoel hebben dat ze  niet gehoord worden dan worden ze tegendraads...
Het zijn dus net mensen....  ;D

De EHBO bestaat niet meer... lang leve de eerste hulpverlener...
Welkom Medic First Aid en in vervolg gewoon rechtstreeks dealen met het Oranje Kruis en Nederlandse Reanimatie Raad...
Als instructeur is misschien Node nog handig.. maar verder .....

De Federatie geeft wel een handig en leuk blad uit...

Kortom.. Veranderingen in eerste hulp wereld, gaan niet zonder slag en stoot.... En het ontbreekt regelmatig aan enige visie en didactisch inzicht....


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #2 Gepost op: 26 april 2004, 22:13:26
Peter,

Nou weet ik nog steeds niks van de achtergrond van de verdeeldheid binnen de EHBO-gelederen  :-\


EHBO-er

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,554
  • Ik denk dat ik denk
Reactie #3 Gepost op: 27 april 2004, 00:33:11
Jos,

Het is geen exclusief nederlands trekje. ik heb op het europees koningschieten in Koblenz (midden 70'er jaren) mogen aanschouwen dat zo ongeveer op elke staathoek een noodhospitaal stond omdat het DRK en de Samariterbund niet voor elkaar onder wilden doen.

Ik denk dat het vooral een kwestie is van het beste jongetje in de klas willen zijn in een klas waarin iedereen vindt dat hij dat is.

En in die situatie heb je natuurlijk de derde honden die dankbaar met de gebroken benen er van door gaan.


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #4 Gepost op: 14 mei 2004, 20:50:29
Binnenkort (binnen 1 week) wordt er vrij schokkend nieuws bekend gemaakt, wat ernstige gevolgen kan (eigenlijk: zal) hebben voor een EHBO organisatie.
Er is een 'spreekverbod' ingesteld, maar het zal snel genoeg uitlekken (maar niet via mij :P).
Binnenkort dus meer.

Christian


Jos Kaldenhoven

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 313
  • How can I help you?
    • Jos Kaldenhoven fotografie
Reactie #5 Gepost op: 15 mei 2004, 01:12:11
Tipje van de sluier dan?! (ik kan heel goed mijn mond houden!)


Paul SEH

  • Gast
Reactie #6 Gepost op: 15 mei 2004, 10:53:10
Ja want nu maak je ons natuurlijk wel nieuwsgierig. ;)


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #7 Gepost op: 15 mei 2004, 23:53:04
Eén tipje dan, het heeft te maken met de KNV en (in) de Federatie.
Ik zal verder niets zeggen hierover!!! 8)

Christian


Paul SEH

  • Gast
Reactie #8 Gepost op: 16 mei 2004, 16:39:31
Waar staat KNV voor?


Christian

  • Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,440
Reactie #9 Gepost op: 17 mei 2004, 02:18:06
Koninklijke Nederlandse Vereniging EHBO. NB staat voor Nationale Bond voor EHBO en FN voor Federatie Nederlandse EHBO.

Christian