GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010  (gelezen 13122 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #10 Gepost op: 16 maart 2010, 22:53:28
Voor zover ik weet zou morgen de politiepost open gaan....

Daarnaast hoor ik berichten dat de brand aan de achterzijde zou zijn ontstaan, precies de plek waar de camera's geen zicht op hebben.

Van mensen ter plaatse begreep ik dat de sfeer erg bedrukt is, en dat er nog gevaar voor uitbreiding is, onder andere naar de sns bank.

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #11 Gepost op: 16 maart 2010, 22:54:50

Daarnaast hoor ik berichten dat de brand aan de achterzijde zou zijn ontstaan, precies de plek waar de camera's geen zicht op hebben.

Van mensen ter plaatse begreep ik dat de sfeer erg bedrukt is, en dat er nog gevaar voor uitbreiding is, onder andere naar de sns bank.

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #12 Gepost op: 16 maart 2010, 22:57:18

Is het in zo'n geval geen goed idee om -nu de Veendamse voertuigen zijn ingezet- zo snel mogelijk de bemanning van 2 TS'en van een ander korps naar de brand sturen en de Veendamse brandweerlieden laten aflossen? Dan hebben zij de eerste inzet gedaan en kunnen ze daarna rusten, temeer ook omdat de rampplek van de vorige brand vanaf deze brand te zien zal zijn... :'(.

Ofwel: materiaal laten staan, mensen wisselen...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

Tijgernest

• Senior gebruiker
Reactie #13 Gepost op: 16 maart 2010, 22:59:55
ma 15 mrt 2010, 19:18
Politiepost in Veendam na branden

GRONINGEN -  De politie plaatst een politiepost aan de Kerklaan in het centrum van Veendam. De politie meldde maandag dat te doen na een reeks brandstichtingen in de Groningse plaats. Bij de laatste brand, vorige week maandag, kwam een brandweerman om het leven. De post wordt door agenten en stadswachten gebruikt als nachtelijke uitvalsbasis. Veendam breidt ook het aantal bewakingscamera's in het centrum uit.

http://www.telegraaf.nl/binnenland/6293839/__Politiepost_in_Veendam_na_branden__.html

Bedoel je deze post?
Typisch geval van sabotage?
Interesse in wereldwijde OGS-incidenten? Volg @tijgernest op twitter

Guppie3335

• Senior gebruiker
Reactie #14 Gepost op: 16 maart 2010, 23:00:41
Is het in zo'n geval geen goed idee om -nu de Veendamse voertuigen zijn ingezet- zo snel mogelijk de bemanning van 2 TS'en van een ander korps naar de brand sturen en de Veendamse brandweerlieden laten aflossen? Dan hebben zij de eerste inzet gedaan en kunnen ze daarna rusten, temeer ook omdat de rampplek van de vorige brand vanaf deze brand te zien zal zijn... :'(.

Ofwel: materiaal laten staan, mensen wisselen...

Zou een bijzonder respectvolle oplossing zijn, maar of iedereen er zo over denkt ??

Danny722

• Manschap A
  • Senior gebruiker
Reactie #15 Gepost op: 16 maart 2010, 23:02:58
Zou een bijzonder respectvolle oplossing zijn, maar of iedereen er zo over denkt ??

Als je net een bekende -collega, misschien goede vriend- hebt verloren, het rouwproces is net afgesloten en op praktisch dezelfde plek ontstaat weer brand dan kan ik me zomaar voorstellen dat een aantal brandweerlieden het er moeilijk mee zal hebben. Een aantal vast ook niet, maar inderdaad zou het misschien een mooie oplossing zijn...
VRU - Post Den Dolder / Post Zeist Grote interesse brandweerkunde en natuurbrandbestrijding

ambulance 16103

• Forum gebruiker
Reactie #16 Gepost op: 16 maart 2010, 23:04:53
Het zou gaan om 3 panden,volgens  iemand op het brandweerforum.
Veel rookontwikkeling en mogelijk kans op doorslag naar de SNS-bank.

Bron:brw-forum

Tammo

• Forum gebruiker
Reactie #18 Gepost op: 16 maart 2010, 23:07:18
Die bedoel ik.
Als het inderdaad weer de pyromaan is, dan is hij/zij er erg op uit om te laten zien dat men hem/haar niet kan pakken kan krijgen, pure uitdaging in mijn ogen.
Maar goed, eerst maar afwachten wat de officiële berichten gaan zeggen.

ambulance 16103

• Forum gebruiker
Reactie #19 Gepost op: 16 maart 2010, 23:12:45
Als het goed is was er al extra toezicht volgens de plaatselijke pers (krantenberichten)