GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Grote brand (winkel) Kerkstraat - Veendam 16-03-2010  (gelezen 12970 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #40 Gepost op: 17 maart 2010, 12:43:39
ik zal me hier misschien niet mee geliefd maken...maar


die hufter van een pyromaan mogen ze van mij standrechterlijk uit dit leven helpen...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #41 Gepost op: 17 maart 2010, 12:49:24
ik zal me hier misschien niet mee geliefd maken...maar


die hufter van een pyromaan mogen ze van mij standrechterlijk uit dit leven helpen...

Ik kan me er wel ik vinden, al mogen we dat eigenlijk niet zeggen. Iemand die een actie als dit uitvoert gaat over lijken. Om dan ook nog het lef te hebben om bij de buren, net anderhalve week later, brand te stichten is gewoon gestoord.

Het moge duidelijk zijn dat de brandweer Veendam met een pyromaan van het ergste type te maken heeft. Ik hoop dat hij/zij zeer snel wordt gepakt.


JordyDelwel

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,525
  • www.DelwelFotografie.nl
Reactie #42 Gepost op: 17 maart 2010, 12:50:07
Grizz.. ik kan je alleen maar helemaal gelijk geven.
Wat een idioot zeg, die weet niet hoeveel leed hij hiermee veroorzaakt.  >:(
Fotograaf Harderwijk e.o. http://www.DelwelFotografie.nl


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #43 Gepost op: 17 maart 2010, 12:53:10
ik zal me hier misschien niet mee geliefd maken...maar


die hufter van een pyromaan mogen ze van mij standrechterlijk uit dit leven helpen...

Natuurlijk, dat zullen er meerdere vinden, maar zo werkt dat natuurlijk niet.
Ik denk overigens wel dat hij een lange straf zal krijgen, uiteraard meerdere keren brandstichting, en natuurlijk dood door schuld, daar kunnen ze hem ook op pakken.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #44 Gepost op: 17 maart 2010, 12:55:39
Ik snap het niet, toen ik nog in veendam woonde in 2005, toen was het al raak.
In die tijd waren vooral café's het doelwit en nu 5 jaar later is het nog aan de gang, zou het in dit geval 1 persoon zijn of allemaal na-apers?
Het is gewoon zonde, want steeds meer winkeliers verlaten Veendam.


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Reactie #45 Gepost op: 17 maart 2010, 13:01:36
Opnieuw maatregelen in Veendam, onder andere nóg meer camera's:

Maatregelen
De gemeente plaatst extra lampen en camera's in de binnenstad als reactie op de drie grote branden die de afgelopen week in het centrum hebben gewoed. Van twee branden is zeker dat ze zijn aangestoken.

Dat heeft burgemeester Ab Meijerman woensdag gemeld tijdens een persconferentie op het gemeentehuis.

Surveillances
Ook de politie treft extra maatregelen en stelt een staf samen van tien mensen dat als prioriteit krijgt het opsporen van de dader of daders en het voorkomen van nieuwe branden.

Ook blijven er intensieve surveillances plaatsvinden in het centrum van Veendam. Eerder werd het opsporingsteam van de politie al opgeschaald tot 44 mensen.


Bron: Nu.nl


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Reactie #46 Gepost op: 17 maart 2010, 13:05:43
Grizz.. ik kan je alleen maar helemaal gelijk geven.
Wat een idioot zeg, die weet niet hoeveel leed hij hiermee veroorzaakt.  >:(

wat ik nog erger vind.... misschien weet ie het wel...
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Tammo

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 240
Reactie #47 Gepost op: 17 maart 2010, 13:11:35
@Grizz

Persoonlijk ben ik overtuigd dat de pyromaan dit inderdaad wel weet.
In mijn ogen was de brand van gisteravond niets anders dan een gelukte poging om het korps
te confronteren met het verlies van één van hun collega's.

Bovendien vind ik dat de pyromaan teveel weet, hij weet wel erg goed waar en wanneer hij/zij moet toeslaan.


Danny

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,762
  • Waalwijk (Midden- en West Brabant)
    • www.dannyijpelaar.com
Reactie #48 Gepost op: 17 maart 2010, 13:14:17
Kerkstraat Veendam opnieuw getroffen door brand

Veendam - Veendam is dinsdagavond weer opgeschrikt door een brand in de Kerkstraat. Ditmaal ging het om het pand van Ringh Optiek en het naastgelegen pand van Eurokorting. Omwonenden van naastgelegen appartementen werden voor de tweede keer in korte tijd opgevangen in Hotel Parkzicht in Veendam. Rond één uur konden zij weer terug naar hun huizen.

De technische recherche was ook snel ter plaatse omdat er volgens de brandweer twee brandhaarden waren. Of deze iets met elkaar te maken hebben moet blijken uit onderzoek.

Ten tijde van de brand liep de Recherche al mee om onderzoek te doen. Zo werden vele omstanders die er enigzins verdacht uitzagen gevraagt naar hun identiteit en werd er door agenten gefilmt middels een helmcamera.

Het Veendammer brandweerkorps is sinds maandag weer actief en werd gelijk geconfronteerd met deze brand die vlak naast het uitgebrandde pand van Scheer en Foppen woedde. Er werd dan ook gelijk groots ingezet en brandweerkorpsen uit de regio hielpen bij de bestrijding van deze brand. De brand lijkt aan de achterkant van de panden te zijn ontstaan.

De gemeente Veendam houd woensdagochtend om elf uur een extra persconferentie in verband met de brand van dinsdagavond. Vele omstanders riepen "Respect voor de brandweer Veendam dat ze nu alweer uitrukken"

bron: www.112groningen.nl


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #49 Gepost op: 17 maart 2010, 13:25:51
@Grizz

Persoonlijk ben ik overtuigd dat de pyromaan dit inderdaad wel weet.
In mijn ogen was de brand van gisteravond niets anders dan een gelukte poging om het korps
te confronteren met het verlies van één van hun collega's.

Bovendien vind ik dat de pyromaan teveel weet, hij weet wel erg goed waar en wanneer hij/zij moet toeslaan.

Ik zet hier ook mijn gedachte maar neer;
Absolute [speculaas modus aan]:
- Na het incident moet de persoon zich realiseren wat de risico's zijn. Nu is er een slachtoffer door omstandigheden, waarbij je nog aan kan voeren dat dit niet je intentie was als brandstichter. Er wonen ook mensen in die straat, op deze manier doorgaan is wachten tot er een volgend slachtoffer valt. Dus het is nu een bewust risico nemen.
- Ik vind het heel opvallend dat er wederom een verdachte brand, in dezelfde straat is ontstaan. Dit lijkt meer op een statement en uitdaging.
- Ik vind het heel opvallend dat er wederom een verdachte brand, in een omgeving waar verzwaard toezicht komt/is. Dit lijkt meer op een statement en uitdaging.
- Ik vind het heel opvallend dat er wederom een verdachte brand enkele uren na het wederom in dienst treden van het getroffen korps. Ook dit heb ik ervaren als een signaal. (Verongelijkt persoon??)

Mocht bewezen worden dat alle branden aangestoken zijn, en mocht bewezen worden dat deze door een en dezelfde persoon zijn veroorzaakt (bijv. door m.o.). Dan hoop ik dat bij een aanhouding en veroordeling de zwaarte van de straf in overeenstemming is. Wat mij betreft komt er na brandstichting, vernieling van eigendommen, dood door schuld ook poging tot (minimaal) doodslag bij het lijstje. Realiteit zal waarschijnlijk zijn dat er TBS wordt ingesteld. (Nogmaals indien allemaal bewezen!!)
[Einde speculaas mode]
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat