Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010

Auteur Topic: Burgemeester: mijd delen Veenendaal 2010  (gelezen 4994 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

debaert

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 201
Reactie #10 Gepost op: 18 maart 2010, 23:19:24
ik zal nooit of te nimmer een gebied mijden omdat bepaalde groepen personen (van welke bevolkingsgroep dan ook) het er 'onveilig' maakt. Dan sterf ik liever als 'martelaar' dan me over te geven aan dergelijke terreur.

het lijkt er sterk op dat er doden moeten vallen voordat er van hogerhand échte maatregelen (kunnen?) worden getroffen...
Moed is niet de afwezigheid van angst. Moed is het in je broek doen, en toch doorgaan.


sylvester1986

  • Gast
Reactie #11 Gepost op: 19 maart 2010, 06:55:49
Waarom mariniers inzetten? Er zijn wel meer onderdelen die graag willen optreden ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #12 Gepost op: 19 maart 2010, 08:12:34
Zolang je doorgaans zelf in het verdachtenbankje geraakt als je criminelen met geweld bestrijdt weet ik niet of het zo verstandig is voor eigen rechter te spelen.

Maar ja, wie beschermt de mensen dan als zelfs de burgemeester verklaart dat je een gebied moet mijden?
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #13 Gepost op: 19 maart 2010, 19:59:51
Beste mensen,
Hoe erg het ook is in Veenendaal, is er geen reden tot het aanzetten van geweld tegen bepaalde groeperingen. Hoewel de berichtgeving nu nog binnen de forumregels past, heeft deze topic mijn volle aandacht.

WM - Moderator


En nu mijn reactie als mede-forumlid. Natuurlijk is het verschrikkelijk wat er gebeurt is, ook kunnen we niet om het feit heen dat het waarschijnlijk Marrokanen zijn. Maar nog altijd een grote meerderheid van onze medelanders zijn wel brave burgers en goede buren. Ik verafschuw de opmars van rechts-populisme in dit land. Een gebrek aan politieke wil om bepaalde onderwerpen bespreekbaar te maken door de gevestigde partijen heeft de PVV de kans gegeven om slag te slaan. Levensgevaarlijk gewoon!

Dat dit is gebeurt is al erg genoeg, maar haal niet nog de afkomst van de daders erbij want dat werkt polariserend. Het zijn criminelen, de afkomst ervan doet er verder niet toe.

WM- forumlid
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #14 Gepost op: 19 maart 2010, 20:05:17
Ik heb er ook aardig wat over te zeggen, maar mij lijkt het beter dit forum verschoond te houden van politieke voorkeuren en de daarmee gepaard gaande discussies... :-X ;)

En inderdaad, on-topic: het wordt steeds gekker, in je blote kont - in elkaar geslagen - beroofd - op een treinrails gelegd / gesmeten worden... :-X


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #15 Gepost op: 19 maart 2010, 23:03:06
Beste mensen,
Hoe erg het ook is in Veenendaal, is er geen reden tot het aanzetten van geweld tegen bepaalde groeperingen. Hoewel de berichtgeving nu nog binnen de forumregels past, heeft deze topic mijn volle aandacht.

WM - Moderator


Mijn zegje misschien iets te ver gegaan en niet gepast op dit forum. Indien dit zo is, graag verwijderen....


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #16 Gepost op: 19 maart 2010, 23:13:15
Niemand roept op tot geweld tegen onschuldigen.

Alleen is het frustrerend dat de criminele doerakken steeds meer terrein winnen en het gezag niets anders kan doen dan oproepen bepaalde delen van een stad te mijden.

Dat voelt als een nederlaag tegen terreur.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #17 Gepost op: 19 maart 2010, 23:26:12
Met buurtvaders en kopjes thee kom je een heel eind. En reisjes naar Marokko door politiemensen, om de cultuur wat beter te leren kennen...en ''deëscalerend'' optreden (lees toekijken) zodra men ziekenhuispersoneel bedreigt..ow en als bepaalde groepen zich gedragen, belonen met geld voor een feest en als ook dat feest probleemloos verloopt, een boekenbon er bovenop...en en en.....etcetera. Zo komen we er wel.  ;D
Ennuh, geen kerstbomen meer op scholen...want daar zouden bepaalde mensen zich aan kunnen storen...


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
Reactie #18 Gepost op: 19 maart 2010, 23:27:26
Met buurtvaders en kopjes thee kom je een heel eind. En reisjes naar Marokko door politiemensen, om de cultuur wat beter te leren kennen...en ''deëscalerend'' optreden (lees toekijken) zodra men ziekenhuispersoneel bedreigt..ow en als bepaalde groepen zich gedragen, belonen met geld voor een feest en als ook dat feest probleemloos verloopt, een boekenbon er bovenop...en en en.....etcetera. Zo komen we er wel.  ;D
Ennuh, geen kerstbomen meer op scholen...want daar zouden bepaalde mensen zich aan kunnen storen...
;D Geinmodus ??  ;D

Maar dat er wat moet gebeuren dat is een feit... dit mag toch niet ... en de pest is dat de goeden meestal onder de slechte gaan lijden...
Dat bewijs wordt iedere keer weer opnieuw geleverd...


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #19 Gepost op: 19 maart 2010, 23:32:23
;D Geinmodus ??  ;D

Neen, bloedserieus. Als iedereen zijn of haar rug nu eens van rubber zou houden, valt het eigenlijk allemaal best wel mee! Scheelt hoop frustratie...dus, lekker met z'n allen pappen en nathouden!  ;)
We moeten tenslotte (al jaren) de dialoog aangaan. Blijven volhouden..

En nee, ik ben beslist geen PVV stemmer..en nee, ook geen 100% Hollandsch.. ;)