Grote brand Woning Warmoesstraat - Wormerveer 22-03-2010

Auteur Topic: Grote brand Woning Warmoesstraat - Wormerveer 22-03-2010  (gelezen 2692 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

JelZo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,258
  • Brandweerman / Brandweerduiker
    • JelZo Fotografie
Reactie #10 Gepost op: 22 maart 2010, 15:25:37
Volgens mij is het niet aan jou om dat te beoordelen.

Klopt, ik weet ook niet de reden van de opschaling, maar ik bedoelde in mijn ogen dan, hé...  :P


peebee

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 986
Reactie #11 Gepost op: 22 maart 2010, 15:42:15
Ik kan mij zo voor stellen dat een grote/onbekende hoeveelheid gasflessen een reden is. Ik zou als bevelvoerder niet graag met een team naar binnen gaan zonder te weten dat ik een (voldoende) backupteam heb klaar staan. Situatie beter verlegen dan onverlegen. Als het fout gaat met een fles heb je alle handjes nodig, zeker als er collega's binnen zijn (Moet er niet aan denken).

Dan heb je naast de "gewone brand" nog mensen/materieel nodig die de gasflessen buiten koelen c.q. in de gaten houden en dus niet inzetbaar zijn voor het object.

Kijk dat het achteraf meevalt is prima, maar nogmaals je wilt als bevelvoerende niet te kort schieten in je opschaling...

Daarbij (al eerder genoemd op het forum), de classificatie zegt alleen iets over ingezet materieel, niet over de intensiteit van het incident in de vorm van vlammen, etc.
If it's idiot proof, they invent a better idiot. PEBKAC - Problem exists between keyboard and chair alles is een raadsel maar ik weet nog niet in wat