opleidingsplaats SEH

Auteur Topic: opleidingsplaats SEH  (gelezen 2458 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Gepost op: 22 maart 2010, 19:42:30
dag,

Ik ben 4e jaars HBO-V student en ga binnenkort een dag mee lopen op de SEH. Dit ziekenhuis biedt een opleidingsplaats aan, waarbij je een contract krijgt voor de duur van de opleiding (met de mogelijkheid op een vast contract na het afstuderen)

van de site:`Het dienstverband is tijdelijk voor een jaar met het uitzicht op een vast dienstverband.`

Betekent dit dat je alleen voor de opleiding een contract krijgt waarbij je de opleiding terug moet betalen wanneer je niet kunt blijven? Mocht het contract niet verlengd worden, wat zijn de kosten die je dan terug moet betalen

gr martien

(even de vraag aangepast, aangezien de vraagstelling misschien wat verkeerd gesteld was)




CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #1 Gepost op: 22 maart 2010, 20:27:46
Hoi Martien,

Ik had dit via een PM kunnen doen, maar ik denk dat er meer geïnteresseerden zijn.

Je aanstelling van een jaar is waarschijnlijk het "voorwerken". Na een jaar krijg je een vaste aanstelling dat gekoppeld is aan een opleidingsplaats. Ik kan me niet voorstellen dat je als tijdelijke kracht de opleiding aangeboden krijgt.

Wat het terugbetalen betreft, meestal is dat een verdeelsleutel verspreid over twee jaar. Naarmate dat je langer blijft, worden de kosten natuurlijk minder. Zo is gebruikelijk, althans.

Goed om te horen dat je nog studeert!

WM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


seh/ic broeder

  • (alg.) Verpleegkundige Spoedeisende Hulp en Ambulancezorg Belgie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 862
  • Alles komt goed !
Reactie #2 Gepost op: 22 maart 2010, 23:04:17
Dag Carl,

Het is een opleiding waarbij je een contract krijgt voor de duur van de opleiding. Dus het is geen voorwerkperiode (die zit er wel voor).

stuur je ook nog even een pm

gr martien


Dave1989

  • Leerling-verpleegkundige
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 173
  • 4e jaars Leerling-vpk,Hartslagnu hulpverlener
Reactie #3 Gepost op: 13 juni 2010, 20:49:35
Hoe zit het trouwens tegenwoordig met de opleidingsplaatsen op de SEH in nederland?Ik hoor namelijk dat die erg schaars zijn.

Groeten
Geinteresseerd en werkzaam binnen de hulpverlening  [


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #4 Gepost op: 14 juni 2010, 07:34:07
ik denk dat dat wel mee valt ;)
als je googled kom je nog voldoende vacatures tegen (zo ook ic/ccu, ok personeel)


PeterEde

  • AVP / OvD-G
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,240
Reactie #5 Gepost op: 14 juni 2010, 16:49:12
Het gebeurd inderdaad wel vaker dat er contracten voor de duur van de opleiding worden gegeven. Op die manier bestaat er de mogelijkheid om:
- toch niet aan iemand verbonden te hoeven zijn na de opleiding. (De persoon bevalt toch niet zo) ( )
- bij een personeelsoverschot kun je iemand na de opleiding gedag zeggen. ( byeorange)
- opleidingsplaatsen te behouden bij een regionaal opleidingsinstituut. ( engel)
Geloof niet alles wat je denkt.