Mei 2004 - Brand rietbedrijf

Auteur Topic: Mei 2004 - Brand rietbedrijf  (gelezen 33079 keer)

0 gebruikers (en 12 gasten bekijken dit topic.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #120 Gepost op: 12 mei 2004, 20:21:54
en op verzoek van Fikkie de bluspoging van de buurtbewoners :-\

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

cfdhans

• Gast
Reactie #121 Gepost op: 12 mei 2004, 20:33:55
kan me de angst van de bewoners levendig voorstellen.
je zal je levenswerk/huis maar zou bedreigd zien worden,begrijp de reacties ook zeer goed.

fikkie

• Senior gebruiker
  • wikki en fikkie klaren de klus
Reactie #122 Gepost op: 12 mei 2004, 20:40:35
voertuigen komen nu wel langzaam aan binnen....
er zijn op dit moment 5 ts ter plaatse en 1 hoogwerker

alle ondersteuning die er is en er aankomt staat op het bedrijven terrein links naast het pand opgesteld.

mikie

• Gast
Reactie #123 Gepost op: 13 mei 2004, 08:08:06
Jeetje Fikkie dat is me een FIKKIE zeg, je zal daar wel wat kilotjes kwijt zijn geraakt.

De kwalificatie blijft het zelfde mogeleijk dat er extra voertuigen apart worden aangevraagd.

De hw zet ik in op het bedrijventerrein naast de loods. Ik denk dat ze daar wel kunnen staan het is daar breed genoeg. De hekken op de foto kunnen volgens mij zo worden verplaats waardoor je meer ruimte krigt voor de hoogwerkers. Deze kunnen zo te zien over de bomen heen de brand bestrijden.

De hoogste prioriteit heeft nog steeds de woonwijk. Wat zeker moet gebeuren is dat de mensen die nu met emmers de woningen proberen te bestrijden DAAR WEG MOETEN. Desnoods met een noodverordening. Daar mogen ze niet langer blijven staan.

De restdekking voor de regio moet maar uit een andere regio komen. Dat moet wel te doen zijn. Op deze plaats zijn nu voertuigen nodig uit de eigen regio hard nodig.

Iedereen even de tanden op elkaar en dan zullen we deze brand aanpakken en dan zijn we klaar en kunnen we gaan evaluren en leerling trekken uit deze inzet.

Mikie

Jaap Goos

• Gast
Reactie #124 Gepost op: 13 mei 2004, 11:26:17
Blijkt toch wel dat verscheidene mensen dit scenario voorspeld hebben.  8)(en dat zonder op het internet gekeken te hebben Joep ;D ;D)
Ik sluit mij helemaal aan bij Hans, daar is geen toevoeging aan nodig. De huizen en het kantoor behouden dat is waar het nu nog om gaat.
Jaap

BRWNHN

• Gast
Reactie #125 Gepost op: 13 mei 2004, 23:02:39
Als de RAC de informatie zoals hierboven vernoemd allemaal doorgeeft dan zou ik direct opschalen naar "grotebrand" tp aangekomen zou ik op schalen naar zeer grotebrand met ass van 1 of 2 RV liefst hoogwerkers, 2x DP. tp opsplitsen. Prio 1 belendingen nat houden van de woonhuizen en aan de andere kant de bedrijfshallen. evacuatie van de direct belendende panden/bedrijfspanden. 1 ambu stand-by

mikie

• Gast
Reactie #126 Gepost op: 14 mei 2004, 19:41:54
Wat is het rustig?????
Is de brand al geblust of weten we niet meer wat we moeten doen?????????? 8) 8)

Straalpijp Rick

• Senior gebruiker
  • Er is geen beter weer dan BRANDWEER
    • Brandweer Barendrecht
Reactie #127 Gepost op: 14 mei 2004, 20:09:59
Ik denk dat er COPI-overleg plaats vindt ;D

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #128 Gepost op: 14 mei 2004, 21:09:47
Hierbij weer wat aanvullingen want nu het echt interessant begint te worden stoppen de reacties ??? >:( :-[

Een van de voertuigen is onderweg van de voorkant naar de woonwijk. Deze kan niet verder en heeft de koeienvanger moeten gebruiken. Wat doe je hier als bevelvoerder mee?

verder aan de voorkant en eigenlijk gewoon heel het pand brand op dit moment zo (zie foto)

Op dit moment slaat het vuur van de loods net de sluis naar het kantoorpand in.

Vragen:
Wat doe je nu?
Wat wil je met de hw bereiken om die aan de kant van het bedrijventerrein neer te zetten?

Enne hoe ging dat liedje van die brandweerman die tegen het vuur?!?!??!!?!?
Nnu je het adres en de naam van het bedrijf hebt ben dan nog even 1 of 2 weken sprotief om niet naar het resultaat te gaan zoeken... de ontknopping komt er komende dagen aan...

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

fikkie

• Senior gebruiker
Reactie #129 Gepost op: 14 mei 2004, 21:17:03
even nog eenkleine aanvulling:
kantoorpand is ongeveer 8 meter hoog. heb je een licht inschatting hoe de vlammen waren....