Mei 2004 - Brand rietbedrijf

Auteur Topic: Mei 2004 - Brand rietbedrijf  (gelezen 33083 keer)

0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.

mikie

• Gast
Reactie #30 Gepost op: 5 mei 2004, 09:07:27
rdo hoe denk je wat te bereiken met een autoladder op het naastgelegen bedrijven terrein. Zullen de bomen (zo te zien zijn ze aardig hoog) een probleem opleveren voor de autoladder? Indien je er misschien tussendoor kan spuiten heb je maar een klein gebied wat je kan bestrijden. Wat is je idee om daar een ladderwagen te plaatsen? Ik heb er zelf ook wel aan gedacht maar ik denk dat het niets uithaalt. Vaak zit er op een autoladder een straalpijp die niet zo`n ver bereik heeft. Op onze hoogwerker zit een waterkanon, die heeft wel een aardig bereik.

Mikie
N.a.v van nieuwe gegevens laat ik een autoladder naar woonwijk gedeelte komen en een naar naastgelegen bedrijven terrein.Hier staan nl. ook de ts opgesteld en zijn de waterwinplaatsen. Tevens laat ik gwts 1000 komen. Ook wil ik meer politie ter plaatsen hebben voor het afzetten van het rampterrein.

rdo

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #31 Gepost op: 5 mei 2004, 12:24:24
Als eerste weet ik niet wat ik krijg hw of al. ten tweede zit er een op autoladder meestal een korf met monitor,en hebben een bereik van ongeveer 25/26 meter hoog(moeten dan wel hele hoge populieren zijn). Ten derde zit op het naast gelegen bedrijven terrein een waterwinwinplaats en zet ik daar ook een tas weg zodat deze de al/hw kan voeden. Daarnaast zal ik proberen de twee autoladders zo te plaatsen dat ze elkaar net overlappen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #32 Gepost op: 5 mei 2004, 13:53:46
zoals beloofd wat meer info,en een foto erbij

Eerste voertuig is aan de voorzijde bij adres wat er is opgegeven.Zij hebben bij het wegrijden de kwalificatie grote brand gegeven.
(in deze regio komt dan het volgende 3x TS en 1x GWT 1 km inclusief de bemanning,OVD,CVD info aan ROGS,VC,COH,ademlucht+verzorgingscontainer en de GGD.
Zoals op de eerste foto (tijden staan eronder)is te zien hebben zij nog een binnenaanval gedaan met LD
Het tweede voertuig is aangereden via de wijk en troffen daar het volgende aan
 zie foto

je kunt als 1ste en 2e bevelvoerder alleen contact hebben via de portofoon,naar elkaar toegaan duurt ruim 10 minuten ivm woonwijk.

vragen
stel je als 1ste en 2e bevelvoerder de kwalificatie bij?en zo ja wat maak je ervan
Waar stel je alle aankomende voertuigen op?
heb jeje voorlopig inzetplan veranderd/en zo ja hoe dan?
Wat heeft de hoogste prioriteit

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

cfdhans

• Gast
Reactie #33 Gepost op: 5 mei 2004, 14:28:22
21:23 uitslaand
21:29 binnenaanval???

er is dus bij deze inzet zoals ik er naar kijk  geen prio gegeven aan redden/verkennen en uitbreiding voorkomen?.

ik begrijp van de reden tot een  binnenaanval helemaal niets ,hij was bij uitrijden van de kazerne al reeds uitslaand/en overslaand cq bedreigend naar de woningen.

om de vragen te beantwoorden.
ik heb geen reden gevonden met de nadere info die van Fikkie  en Peter D komen om mijn inzet/kwalificatie/benodigd materieel/opstelplaatsen te wijzigen.

Peter71

• Senior gebruiker
  • Hoofdbrandwacht
Reactie #34 Gepost op: 5 mei 2004, 14:42:16
de foto, van 21:23 uur is door mij te vroeg in de casus gebracht :-[,deze had dus samen met de foto van 21:29uur geplaatst moeten worden.En denk even aan de lengte van het pand,als de brand aan de ene kant uitslaand is hoeft dat nog niet zo te zijn aan de andere kant ;)

firemanr

• Gast
Reactie #35 Gepost op: 5 mei 2004, 16:00:36
Dat is correct en met een binnenaanval kun je hem misschien stoppen. Als je maar oppast dat hij niet over je heen en achter je verder gaat..... :-\

Mo

• Gast
Reactie #36 Gepost op: 5 mei 2004, 16:39:03
Iedereen spreekt op dit moment nog over het plan van aanpak ter plaatse, maar ik denk in dit geval dat er direct ook al door de OVDB/OVDP/OVDG opgeschaald dient te worden naar GRIP 2.

GRIP 2: Grootschalig incident + gecoördineerde multidisciplinaire inzet

Commando Team Plaats Incident:
coordinerend officier brandweer
officier brandweer
officier politie
commandant van dienst geneeskundig
operationele voorlichter

Regionaal Operationeel Team/RCC
Hoofd sectie brandweer incl. WVD
Hoofd sectie politie
Hoofd sectie GHOR
Hoofd sectie gemeente
Hoofd sectie voorlichting

Voor de politie betekent dit dat er een SGBO staf grootschalig en bijzonder optreden wordt ingesteld.
De algemeen commandant (commissaris) is hoofd
sectie politie in het RCC. De CHOP chef operatien (hoofdinspecteur) stuurt vanuit de meldkamer politie-eenheden aan. Hij bedient zich van operationeel commandanten (inspecteurs). In dit geval denk ik een OC verkeer, een OC rampterrein (zittend in COPI) en eventueel een OC ontruiming mocht daartoe worden overgegaan.

Tot slot dient m.b.t. temperatuur z.s.m. een plan voor logistiek en aflossing gemaakt te worden.

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #37 Gepost op: 5 mei 2004, 16:46:00
Mogen die bomen die in de weg staan in zulke gevallen niet worden omgezaagd? Als dat de blussing ten goede komt...

Christian

rdo

• Junior gebruiker
  • **
  • Dit forum is het helemaal !
Reactie #38 Gepost op: 5 mei 2004, 17:13:42
Alle kwalificaties blijven voorlopig nog het zelfde, inzet plan, opstelplaatsen en ingezette eenheden.
Binnen aanval is geen optie gezien de grote van van de loods en de constructie daarvan, samen met de grootte van de brand zou dat wel eens instortings gevaar kunnen opleveren.(zou ik evt het zoontje van voor kunnen gebruiken voor het verstrekken van informatie)

cfdhans

• Gast
Reactie #39 Gepost op: 5 mei 2004, 17:28:11
ben het geheel met RDO eens.
een pand van 22 meter breed en ong.5 mtr hoog met zo'n enorme vuurbelasting stop je niet meer met een binnenaanval zeker niet met 1 ingezette straal zoals op de foto.
bovendien breng je de ploeg in gevaar(vuur voortplanting  om de ploeg heen).waardoor een vluchtweg niet gewaarborgd is.
ben het dan ook niet met FiremanR 's stelling eens dat dat een juiste inzet is.