het doel van de casus lijkt mij(is mijn 1e keer ) dat we gezamelijk een discussie voeren over hoe WIJ individueel het zouden doen eventueel bij gestuurd door de casus maker/begeleider op basis van zijn inzetkennis.
lijkt mij niet een verhaal te moeten zijn van die of die is beter in ieder geval niet in mijn denkpatroon.
dit gezegd te hebben terug naar de casus
.
ik blijf zeggen :als er goed verkent wordt weet men waar de brand zit.
en als men luistert naar de melder/melders weet men ook waar in de loods de brand zit(hij is gezien immers door een onbetrouwbare melder begrijp ik inmiddels)
als de 1e tas aan de voorzijde aankomt kan de BV besluiten de vrachtwagens/heftruck e.d. buiten te laten zetten.
logischerwijs zou ik zeggen dat deze vooraan in de loods staan(de zoon weet dat?).
als er een rondom verkenning is gedaan en die is gedaan begrijp ik ,kan men inderdaad kiezen om naar binnen te gaan met een straal.
ik zie er zeker geen voordeel in tot nu toe,aan de hand van de verdere gegevens zal blijken of het een juiste denkwijze is of niet.
als ik de foto van 21:23 als niet bestaand beschouw wordt de gehele inzet anders,hetzelfde geldt voor de overzichtfoto als die er niet zou zijn.
maar wij hebben deze foto's/gegevens wel en dan is het zeker makkelijker om een besluit te nemen.
ik ben van mening dat het uitrukkende korps ook met deze gegevens/kennis aan de slag is gegaan.
Quote van Ruud:
Nog even terug komend op mijn eerdere inzet, het waterkanon wat ik binnen heb ingezet, is voor alle duidelijkheid, tijdwinst. Natuurlijk houd je de brand er niet mee tegen, maar je creeert wel meer tijd voor het leeghalen van het kantoor.. En de oppervlakte van de branddeur 22 bij 8 meter is trouwens makkelijk te behappen met een waterkanon (onbemenst!)
Al met al, ik zou het juist raar vinden, om bij aankomt aan de voorzijde (of dit nou goed is of niet) niet naar binnen te gaan!!!
zonder te weten wat er daadwerkelijk brand zet jij dus een kanon in met alle waterschade die het veroorzaakt zonder een daadwerkelijk omvang van de brand te kennen?
we weten dat hij uitslaand is door de foto maar als we deze foto niet hadden gehad had je dat dan ook zo gedaan?
het kan nog steeds een klein brandje zijn toch?
met een slechte waterwinning tp en een gwt die nog niet ter plaatse is is het een voorbarige inzet lijkt me.
los van het feit dat ingezet materiaal niet snel verplaatst kan worden bij overslag naar de volgende ruimte.
wat is het nader bericht van de 2e tas?