VOR 1 Helicopter neergestort Rotterdam Airport - Rotterdam 02-04-2010

Auteur Topic: VOR 1 Helicopter neergestort Rotterdam Airport - Rotterdam 02-04-2010  (gelezen 4765 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Martijn Slotboom

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,279
  • Laten we het gezellig houden op het forum
Herman den Blijker spreekt over ongeluk

AMSTERDAM -  Tv-kok Herman den Blijker beseft met terugwerkende kracht hoeveel geluk hij vandaag heeft gehad.


Foto: ANP

Hij vertelt dat hij meteen na het helicopterongeluk van vanmiddag weer aan de slag wilde, maar dát werd hem door de artsen afgeraden. Dat is achteraf maar goed ook, vertelt de tv-kok: "Ik zit nu even thuis en nu zakt het aardig in. Je zit zo onder de adrenaline. Je denkt: waarom maken jullie je druk? Maar als je die beelden ziet hebben we reteveel geluk gehad..."

Herman koos er vandaag voor om met een helicopter te reizen, omdat hij aan de slag moest voor twee tv-programma's. Om tijd te besparen ging hij dus de lucht in, om even later te crashen.

Hij vertelt in RTL Boulevard wat er is gebeurd. "We gingen naar boven en toen voelde ik iets van een luchtzakje. Ik keek naar de piloot naast me, maar die was druk bezig en zei niks. Ik dacht: het zal wel goed zijn. En op een gegeven moment zie je de grond op je afkomen en dan gaat het zo snel. En dan die klap."

Gelukkig kwam iedereen met de schrik vrij.

www.telegraaf.nl




AnneJan

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,516
  • Geďnteresseerde; ter land, ter zee en in de lucht!
    • 112 Fotografie uit Leeuwarden e.o.
Het enige wat je zeker weet, is dat je niets zeker weet.


Tim Van de Cavey

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 113
twitter:

Helikopter gecrasht Rotterdam Airport. Beide inzittende uit het toestel. Wel 1 licht gewonde. Ambulance, LL2 zijn tp

http://twitter.com/mediatvnl

Moet wel lullig zijn, als je juist bent gecrashed met je helicopter ze je onmiddelijk in een traumaheli duwen  ;D

Heeft Rotterdam airport zelf ziekenwagens? Indien ja, welke opleiding hebben de mensen aan boord daar?
Emergency, Medical & Tactical - www.emtshop.be


jeroen76

  • Bedrijfshulpverlener
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 444
Rotterdam Airport is toch de thuisbasis van de LL2? Vermelden dat-ie ter plaatse was is dan wel heel erg triviaal!  ::)


Gast

  • Gast
Wie zegt dat hij op dat moment niet onderweg was naar, of vanaf, een andere melding?


Enrique

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,443
Rotterdam Airport is toch de thuisbasis van de LL2? Vermelden dat-ie ter plaatse was is dan wel heel erg triviaal!  ::)

Hij was niet alleen ter plaatse, maar de bemensing is gealarmeerd en ingezet. Voor een vloeistoflekkage bij een tankwagen wordt natuurlijk nooit gezegd dat de LFL02 ter plaatse is....

Enne... Rotterdam Airport heeft twee ambulances op het platform staan, maar die zijn van International Medical Care. Een particulier bedrijf dat internationaal ziekenvervoer doet. Die wagens hebben dus geen operationele taak bij incidenten op de luchthaven.
greetz,  Enrique