De klagende burger die de regelgeving niet kent

Auteur Topic: De klagende burger die de regelgeving niet kent  (gelezen 5345 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

Vigilance

  • 4 streper eenheid Den Haag
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 508
  • Homo sacra res homini
Reactie #40 Gepost op: 6 april 2010, 22:46:37
Citaat
Dan kan nog maar een enkeling bij de politie nog een bekeuring schrijven....

Grizz, met zo'n houding tegenover de vijand (=burger) mag je in Amsterdam wel een peleton ME in je kielzog meenemen. Ik denk dat je al snel raak hebt...
Is het leger niet meer iets voor je....

Henk

++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++++
WAt wil je nu als burger rust en veiligheid toch. Daar hoort bij dat je moet luisteren naar de politie en alle andere overheids organen. Immers je rust en veiligheid. Nu doe je dat niet dan wordt je daar voor bestraft het zij een nacht overnachten in een hotel van justitie of ergens anders. het kan ook wel eens zijn dt je een beschikking of een aankondiging van beschikking thuis gestuurd krijgt. Immers dit hoort bij die rustige en veilige samenleving die jij wil hebben.
Nu gaa dan ook niet van die domme dingen zeggen over mij en mijn collega's in den lande. Ga het zelf maars een doen. Het ene moment ben je bezig met een burenruzie en het andere moment sta je bij iemand aan de deur om te vertellen dat een familielid is overleden en dan zuur jij over die bonnen die er soms worden geschreven gat toch weg man.

Amen.. de burger is zoiezo niet de vijand..

Citaat
Nogmaals, met het bovenstaande ben ik het helemaal eens. Het behoeft geen betoog dat het hinderen van de politie terecht strafbaar is.
Het ging mij er slechts om dat het "rekening houden met een politie auto die zonder OGS door rood schiet nét iets te veel gevraagd is van de doorsnee burger". Die voorrang zou ik niet willen nemen, maar wachten (beetje afdwingen misschien) tot ik 'm kreeg. Ook al was ik onderweg naar een incident. Vrijdag weer een politieauto van G&V de macht over het stuur, uit de bocht tegen een vluchtheuvel en hup in een greppel. Zwaar beschadigd. Kost toch weer geld. Die kwam dus niet sneller (helemaal niet eigenlijk)  ter plaatse dan dat ie iets, net iets beheerster had gereden. Minder adrealine en meer training...

Is dit jouw eigen conclusie ?


Henk

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,891
Reactie #41 Gepost op: 6 april 2010, 23:00:57
Ja, dat is mij eigen conclusie, dat is geen hogere wiskunde. Als je uit de bocht vliegt en eenzijdig tegen een vluchtheuvel knalt reed je te hard.

Henk


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #42 Gepost op: 6 april 2010, 23:08:14
Een pleintje waarvan de buurt vind dat de jeugd daar niet hoort te zitten. Jeugd rijd op brommertjes, brommobielen etc.
De enige weg om daar te komen is via een (breed) fietspad. Diverse buurtbewoners klagen steen en been en bellen bij elke stilstaande scooter de politie.
Collega's rijden met de dienstmotor/auto over het fietspad en twee dagen later ligt er een klacht op het bureau.

Welke middenweg bedoel je?

Ja Jerom, zeurpieten zitten overal. Die kennen we in iedere tak van sport... ::) ;D

Mij zul je ook niet gauw iets negatiefs horen zeggen over de politieman op straat (of sowieso van de werkvloer)
Ik ageer wel tegen bepaald beleid. (lees: onderbezetting, prioriteiten (harken / staatskas), capaciteit, bezuinigingen etc.)
En vergeet het daaruit voortvloeiende ziekteverzuim niet, bij de politie. Het zal niet overal hetzelfde zijn, maar ik luister vaak naar mensen.

En dat blijf ik doen. Ik schiet er niets mee op, weet ik. Sterk rechtvaardigheidsgevoel, denk ik.  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #43 Gepost op: 6 april 2010, 23:23:22
Als je uit de bocht vliegt en eenzijdig tegen een vluchtheuvel knalt reed je te hard.

Henk

En dat is definitief zo? nooit gehoord van overmacht? klapband, een plots overstekend konijntje of iets dergelijks?
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #44 Gepost op: 6 april 2010, 23:26:08
En dat is definitief zo? nooit gehoord van overmacht? klapband, een plots overstekend konijntje of iets dergelijks?

Ik snap dat je je vak verdedigd, maar ik denk dat ook jij weet wat Henk bedoelt...  ;D

Hans Teeuwen zei ooit: ''Da was ik nie, da was een neger!''  ;)


Arie

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,818
    • Regio15
Reactie #45 Gepost op: 6 april 2010, 23:41:32
Ja Jerom, zeurpieten zitten overal. Die kennen we in iedere tak van sport... ::) ;D

Mij zul je ook niet gauw iets negatiefs horen zeggen over de politieman op straat (of sowieso van de werkvloer)
Ik ageer wel tegen bepaald beleid. (lees: onderbezetting, prioriteiten (harken / staatskas), capaciteit, bezuinigingen etc.)
En vergeet het daaruit voortvloeiende ziekteverzuim niet, bij de politie. Het zal niet overal hetzelfde zijn, maar ik luister vaak naar mensen.

En dat blijf ik doen. Ik schiet er niets mee op, weet ik. Sterk rechtvaardigheidsgevoel, denk ik.  ;)

Het rotte is: alles wat aan de top of door de top fout gaat krijgt de man/vrouw op straat op de boterham. Niet alle burgers zijn zo redelijk als Henk. Je moet ze de kost geven, die debielen die na de moord in Dordrecht op dat meisje gelijk alle agenten voor potentiële moordenaars aan zagen. Of die agenten de schuld geven van eventuele verkeerde prioriteiten die bovenin worden gesteld.

Mijn mening is: op fora e.d. mogen agenten gerust de hemd van het lijf worden gevraagd. Op straat is daar gewoon vaak de gelegenheid niet voor.
Redactielid bij http://www.regio15.nl, de website voor het laatste hulpverleningsnieuws uit regio 15 (Haaglanden)


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #46 Gepost op: 6 april 2010, 23:45:13
Tarie, ik ben het (zoals gewoonlijk, bijna) roerend met je eens.

Maar we hebben nu eenmaal veel dom of onwetend volk in het land. Kan het niet anders verwoorden, ook niet netter dan dit. Helaas.  ;)