GRIP 1 Aanvaring tanker-plezierjacht, mensen te water - Papendrecht 08-04-2010

Auteur Topic: GRIP 1 Aanvaring tanker-plezierjacht, mensen te water - Papendrecht 08-04-2010  (gelezen 4772 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

HardstyleFanatic

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Ik kreeg van dit incident een hele vreemde melding. Ik heb in mijn pager de monitorcode`s van Groningen, Drenthe en Friesland. Verder niks. Toch kreeg ik via de monitorcode van Drenthe, de melding: Prio 1 BB062 KNRM7521 HV:DRENKELING (naderbericht: middel wo) KERKBUURT PAPENDRECHT.

Heeft iemand dit ook gehad? Of heeft iemand een idee hoe dit kan? (Wellicht dat dit al ergens anders op het forum is genoemd, maar dit topic leek me een betere plek voor de vraagd). En nee, ik zuig dit niet uit mn grote duim!  ;D


brandweerman511

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 273
een mogelijke oorzaak is dat je meschien de reddingsbrigade van den helder er in heb staan en anders weet ik niet of de monitorcode van de blusboot er in je pager staat want die gaat er bijna tot nooit uit
er is geen mooier weer dan brandweer!  Niv 3 Politie Rotterdam


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
ik denk dat hij de lichtkrant van Den Helder er in heeft staan
of je pager was van slag.


Danny V

  • Reddingsbrigade instructeur OW
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 183
een mogelijke oorzaak is dat je meschien de reddingsbrigade van den helder er in heb staan en anders weet ik niet of de monitorcode van de blusboot er in je pager staat want die gaat er bijna tot nooit uit

Lijkt me heel stug dat je capcode van brigade den helder erin hebt staan want de enige melding die wij vanmiddag hadden was gegarandeerd niet in papendrecht xD Heel zeker dat niet een van de monitor codes gewoon gealarmeerd zijn?


Steef

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 159
dan snap ik er ook niks meer van :(

op www.hulpdiensten.net staan ook foto`s van dezen melding


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
http://www.rijnmond.nl/Homepage/Nieuws?view=%2FNews%2FDefault%2F2010%2FAugustus2010%2FSchippers%20beiden%20schuldig%20aan%20aanvaring

KLPD: Schippers beiden schuldig aan aanvaring
19 augustus 2010


De schippers van de tanker en het jachtje die in april op de Beneden-Merwede met elkaar in botsing kwamen, zijn volgens het KLPD beiden fout geweest. De politie verwijt hen slecht zeemanschap.


Voor Papendrecht voer een tankschip over een jachtje met motorproblemen heen. De twee opvarenden van het jachtje sloegen overboord en raakten gewond. De schipper van de tanker had het jachtje niet gezien en heeft volgens de politie niet goed opgelet.

Geen toeter
De schipper van het jachtje zou op zijn beurt niet genoeg aan de kant hebben gevaren om de beroepsvaart niet te hinderen. Hierdoor dreef het midden op de rivier toen de motorproblemen waren ontstaan. Daarnaast lag het anker nog ingepakt op het toilet en had het geen enkel middel - zoals een toeter - om aandacht te vragen van de overige scheepvaart.

OM
Het Openbaar Ministerie (OM) in Dordrecht moet uiteindelijk beslissen of beide schippers daadwerkelijk worden vervolgd.