onderhoud ambulances

Auteur Topic: onderhoud ambulances  (gelezen 9045 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

• Gast
Gepost op: 7 mei 2004, 15:15:32
Kan iemand mij een site geven van een bedrijf waar ze ambulances onderhouden  en/of verkopen.
(in nederland a.u.b.)

marek

• Gast
Reactie #1 Gepost op: 8 mei 2004, 11:12:14
Als een ambulance  A.p.k gekeurd moet worden mogen er voor een ambulance dienst lampen en sirenes op zitten,als ik particulier een ambulance koop dan mag dit niet dan moeten lampen sirenes en zelfs de stickers van ambulance eraf.Kan iemand me vertelen hoe dit zit?

Johan

• Gast
Reactie #2 Gepost op: 10 mei 2004, 20:43:41
De Graaff in Waalwijk. Alle soorten en merken.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #3 Gepost op: 10 mei 2004, 23:50:55
Als een ambulance  A.p.k gekeurd moet worden mogen er voor een ambulance dienst lampen en sirenes op zitten,als ik particulier een ambulance koop dan mag dit niet dan moeten lampen sirenes en zelfs de stickers van ambulance eraf.Kan iemand me vertelen hoe dit zit?

Nogal wiedes, een ambulance is een geregistreerd voorrangsvoertuig, echter niet indienje als particulier deze in bezit hebt. Vandaar dat de striping en blauwe lampen en sirene niet aangsloten mag zijn.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

hgmb

• Gast
Reactie #4 Gepost op: 11 mei 2004, 14:42:44
Voor de A.P.K. moet er op het kenteken staan vermeld "ambulance" en er MOET een brancard aanwezig zijn. Verder is het voor ons apk keurmeesters in zijn geheel niet van belang wie de eigenaar van het voertuig is en/of dat er stickers/bijzondere signalen aanwezig zijn.

Staat op het kenteken niet "ambulance" vermeld dan mag er niet meer verlichting op zitten dan een normale personenauto.

Ik hoop dat e.e.a. duidelijk is...zoniet dan zet ik er nog wel ff de nummertjes uit het a.p.k. boek bij  ;D  ;)

marek

• Gast
Reactie #5 Gepost op: 11 mei 2004, 16:28:20
Nogal wiedes, een ambulance is een geregistreerd voorrangsvoertuig, echter niet indienje als particulier deze in bezit hebt. Vandaar dat de striping en blauwe lampen en sirene niet aangsloten mag zijn.

en als ik dan een particulieren ambulancedienst begin??????

marek

• Gast
Reactie #6 Gepost op: 11 mei 2004, 16:32:37
hgmb, een kenis van mij heeft laatst een ambulance gekocht (particulier). bij de eerste apk moest alle lampen stickers en geluid eraf, maar hoe zit dit dan deze auto heeft toch  altijd als ambu rondgereden dus dan zou er toch net als jij zecht ambulance op de papieren moeten staan, en zou alles daarom mogen blijven ziiten.

Leon

• Forum gebruiker
  • EHV'er
Reactie #7 Gepost op: 11 mei 2004, 22:51:51
Wat ik weet is het volgende. Sirenes zijn niet toegestaan, een blauwe lamp wel, mits deze op de openbare weg niet zichtbaar of onklaar gemaakt is.

Wat je dus kunt doen is een hoes maken en deze over de lampen doen. Ook kun je eventueel de lampen eruit halen of de zekeringen verwijderen (deze kun je bij evenementen en demonstraties weer installeren).

Bij de Volkswagen club hebben de leden overigens alleen oldtimers (enkele brandweerauto's). Het kan zijn dat er bij modernere auto's op dit punt strenger wordt opgetreden, aangezien het dan niet 100% duidelijk is dat het niet om een hulpverleningsdienst gaat.

Leon
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

Joffry Ambu-Vpk

• Senior gebruiker
Reactie #8 Gepost op: 12 mei 2004, 01:58:52

en als ik dan een particulieren ambulancedienst begin??????

Dat kan alleen indien je een vergunning hiervoor hebt van de Provincie waarin je werkt. Zonder ambulancevergunning dus geen (officiele) ambulance  ;D
En die vergunning krijgt men natuurlijk niet cadeau.

Probeer maar eens een Opel vectra of een VW Golf uit te dossen als politiewagen en ermee op de openbare weg mee te rijden, zul je zien hoe snel je door de echte politiebeambten aan d ekant wordt gezet. Onbegrijpelijk dat in Nederland diverse aantallen fake ambulances rondrijden al of niet met biza striping en toeters en bellen. In de USA is men al een jaar bezig om dit te verbieden, mede gezien terroristische groeperingen die occasion-ambulances kunnen misbruiken voor hun "doeleinden".
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Christian

• Eerste hulpverlener | instructeur BLS/AED | verpleegkundige
  • Senior gebruiker
Reactie #9 Gepost op: 12 mei 2004, 17:19:05
Ambulances worden toch nooit gecontroleerd door de politie of ze wel 'echt' zijn? In een kleine stad valt het wel op dat er een andere ambu rijdt, maar in een grote stad maakt eentje meer of minder niet echt uit, daar rijden er waarschijnlijk ...tig.

Christian