onderhoud ambulances

Auteur Topic: onderhoud ambulances  (gelezen 9037 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

marek

• Gast
Reactie #10 Gepost op: 12 mei 2004, 19:37:23
fake ambulances in nederland, ik wou eigenlijk vragen of die er echt zijn maar natuurlijk rijden die hier ook wat in amerika gebeurt kan hier ook.
hebben jullie dit trouwens gehoord bij de graaff waalwijk(ambu onderhoud en verhuur) is een man in ambu-kleding met een ambulance een proefrit gaan maken bij de graaff zagen ze hier niets vreemds in, maar de man was een oplichter en heeft de ambulance niet terug gebracht. de man is geloof ik aangehouden en de ambu is weer terug.

hgmb

• Gast
Reactie #11 Gepost op: 12 mei 2004, 20:35:26
Het kan zijn dat RAV het kenteken weer heeft laten wijzigen en zodoende staat er dan geen AMBULANCE meer op het kenteken. Wat ik niet begrijp is dat hij ook de stickers heeft moeten verwijderen, hierover wordt namelijk niets geschreven in de apk regelgeving.

Morgen ga ik echt de regelgeving hieromtrent inscannen, kunnen jullie het allemaal zelf lezen wat er wel en niet mag.

By the way, een zekering verwijderen is niet genoeg, lampje moet eruit en de bekabeling verwijderd  :)

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #12 Gepost op: 12 mei 2004, 23:30:52
Het kan zijn dat RAV het kenteken weer heeft laten wijzigen en zodoende staat er dan geen AMBULANCE meer op het kenteken. Wat ik niet begrijp is dat hij ook de stickers heeft moeten verwijderen, hierover wordt namelijk niets geschreven in de apk regelgeving.

Morgen ga ik echt de regelgeving hieromtrent inscannen, kunnen jullie het allemaal zelf lezen wat er wel en niet mag.

By the way, een zekering verwijderen is niet genoeg, lampje moet eruit en de bekabeling verwijderd  :)

Heel leuk maar de regelgeving omtrent APK is natuurlijk niet geheel relevant en alomvattend voor wat betreft het in bezit hebben van voertuigen met ambulancefunctie en ambulancebelettering/vormgeving. De wet ambulancevervoer en andere ministeriele regelgeving geeft meer info  ;)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Leon

• Forum gebruiker
  • EHV'er
Reactie #13 Gepost op: 13 mei 2004, 00:23:58

Graag, ik ben benieuwd wat de APK-regels hierover zeggen. Hier is inderdaad nogal wat onduidelijkheid over, ook binnen de VW-club waar ik lid van ben. (Naast EHBO heb ik ook luchtgekoelde VW-busjes als hobby, maar dat zal je inmiddels wel begrepen hebben  ;)).

Trouwens hebben de leden met VW-brandweerbusjes nooit problemen gehad bij de APK, terwijl ze wel 'werkende' zwaailampen hebben.

Ook de politie heeft ze nog niet aangehouden vanwege de lampen. Zo zijn we zelfs enige tijd geleden door de politie benaderd of we voor een oud politiebusje met 'toeters en bellen' konden zorgen als verassing voor een politieman die met de VUT ging  ::).
Virus checking completed: All viruses functioning normally.

marek

• Gast
Reactie #14 Gepost op: 13 mei 2004, 15:47:21

Waarom zou een rav of in dit geval een ggd het kenteken laten veranderen net voordat ze een ambulance inruilen.En van die stickers is misschien niet raar want een particulier mag niet zomaar met een ambu rijden dus dan zou het wel raar zijn als er wel ambulance op de zijkamt mag staan en geen lampen en geluid.
Maar het leuke is toen alles van de chevy was gehaald ging nog iedereen voor die kennis van mij aan de kant en ze gaven voorrang wanneer het niet  hoefde, de auto werd dus nog steeds als ambu gezien ondanks dat er geen lampen stickers of geluid op zat.

marek

• Gast
Reactie #15 Gepost op: 14 mei 2004, 16:22:42
lees net op een site dat blauwe zwaailichten mogen blijven zitten zolang je ze maar niet aan zit is door een agent uitgezocht, maar ik geloof dat niet helemaal

marek

• Gast
Reactie #16 Gepost op: 14 mei 2004, 19:49:14
ik heb het iedere keer over een kennis die een ambulance had gekocht, hier een foto zoals die ambu er ongeveer uitzag.

marek

• Gast
Reactie #17 Gepost op: 14 mei 2004, 19:50:18
het is weer zo ver deze hoort bij vorige bericht

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]

marek

• Gast
Reactie #18 Gepost op: 14 mei 2004, 19:57:13
een witte chevy zonder lampen en stickers zal tegenwoordig niet zo snel als ambulance worden aangezien.Tgenwoordig moeten alle nieuwe ambulances RAL 1016 (geel) zijn maar als je deze ex ambu zonder lampen en stickers ziet rijden denkt toch  nog iedereen dat het een ambulance is.
Wat gebeurt er eigenlijk met tweede handse lage mercedes ambulances, dus ik bedoel dan de E-classe, niemand wil toch een verhoogde en verlengde E.

marek

• Gast
Reactie #19 Gepost op: 14 mei 2004, 19:58:08
chevy, ral 1016

[verwijderd door de admin ivm opschoning attachments]