AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223212 keer)

0 gebruikers (en 6 gasten bekijken dit topic.

KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Reactie #130 Gepost op: 18 april 2011, 13:17:18
Dus naar mijn mening moet de persoon van de meldkamer dan eens een cursusje doorvragen krijgen.. Maar ja ieder zijn vakgebied.

Dit vind ik nou totaal nergens op slaan... De centralisten hebben een hele opleiding gehad tot centralist en hebben daarnaast ook ervaring op de ambulance.
En dan begin jij over een 'cursusje' terwijl je geen idee wat er zich op de meldkamer/incidenten locatie plaats vond.  De beste stuurlui staan aan ...........  :-X

En als de melder aan de telefoon zegt dat het slachtoffer bewusteloos is(of lijkt) en de centralist hoord een bepaalde ademhaling + eventuele andere symptomen, die de melder door geeft, zou je al een conclusie kunnen trekken..
En in deze situatie zou je beter 2 ambu's voor 'niks' laten komen, dan dat ze 1x te laat zijn bij een reanimatie..
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #131 Gepost op: 18 april 2011, 13:27:50
Dit vind ik nou totaal nergens op slaan... De centralisten hebben een hele opleiding gehad tot centralist en hebben daarnaast ook ervaring op de ambulance.
En dan begin jij over een 'cursusje' terwijl je geen idee wat er zich op de meldkamer/incidenten locatie plaats vond.  De beste stuurlui staan aan ...........  :-X

En als de melder aan de telefoon zegt dat het slachtoffer bewusteloos is(of lijkt) en de centralist hoord een bepaalde ademhaling + eventuele andere symptomen, die de melder door geeft, zou je al een conclusie kunnen trekken..
En in deze situatie zou je beter 2 ambu's voor 'niks' laten komen, dan dat ze 1x te laat zijn bij een reanimatie..



Ik zeg niet voor niets ieder zijn vakgebied... Wanneer iemand een flauwte heeft dan komt deze tijdens het telefoongesprek bij. Wanneer iemand bewusteloos is dan hoeft hier nog geen 2e ambu voor te rijden. Wanneer het so. verslechterd kan er altijd een 2e maal gebeld worden. en kan wagen 2 gaan rijden. Tegenwoordig zie ik hier in de omgeving heel vaak een VWS staan. En als die vertrekt naar een melding staat er al gauw weer op P2000 dat de volgende VWS naar die plek moet. Dus dan lijkt me dat de 2e ambu ook vrij snel in de buurt kan zijn. Wanneer je kunt voorkomen dat een 2e ambu voor niks komt zou dat alleen maar te goede zijn. Want dat betekend dat de 2e ambu weer voor een andere so. ingezet kan worden. Daarom vind ik het ook zeer praktisch dat tegenwoordig de sololance en de ambumotor word ingezet die kunnen sneller tp komen en kunnen de situatie gauw inschatten.

Wanneer het om een reanimatie gaat of eigenlijk niet om een reanimatie gaat zijn er gelukkig de mensen met AED-alert als snelle hulpverleners aanwezig (compliment aan moon zoveel die aanwezig is) En dan kunnen die alvast met de AED aan de slag gaan en de eerste schok toedienen (wanneer nodig) Wanneer er dan 1 ambu aanwezig is kunnen de mensen van AED -alert / FRB direct assisteren zodat de 1e ambu nog even niet met de reanimatie hoeft te bemoeien maar met de andere dingen er omheen.. (infuus e.d.) Wanneer het dan niet om een reanimatie gaat dan heb je maar 1 ambu ter plaatsen. Maar dan nog beter 1 ambu ter plaatsen bij een reanimatie dan een motor of sololance.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


RuudF

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 577
Reactie #132 Gepost op: 18 april 2011, 14:10:40
.

Wanneer het dan niet om een reanimatie gaat dan heb je maar 1 ambu ter plaatsen. Maar dan nog beter 1 ambu ter plaatsen bij een reanimatie dan een motor of sololance.

Hieruit blijkt dat je totaal géén idee hebt waar je over spreekt, de motor/sololance kan een volledige hulpverlening starten in afwachting van de vervoerscapaciteit. Op de brancard na is de motor uitgerust met exact dezelfde materialen die men ook in de ambulance heeft. Er is dus géén sprake van een "mindere" hulpverlening door de motorverpleegkundige in vergelijking tot die collega in de wagen.

Ruud


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #133 Gepost op: 18 april 2011, 14:15:13
Hieruit blijkt dat je totaal géén idee hebt waar je over spreekt, de motor/sololance kan een volledige hulpverlening starten in afwachting van de vervoerscapaciteit. Op de brancard na is de motor uitgerust met exact dezelfde materialen die men ook in de ambulance heeft. Er is dus géén sprake van een "mindere" hulpverlening door de motorverpleegkundige in vergelijking tot die collega in de wagen.

Ruud


Ik heb het niet over de uitrusting van de motor en of sololance maar ik het het over het aantal extra mensen, op een motor zit nog steeds 1 persoon en dat zit er in een sololance ook... Dat de uitrusting het zelfde is bij mij ook bekend. Maar er is een verschil tot alleen zijn tijden een reanimatie of met zijn 2en en over vieren... ik heb het niet over de uitrusting maar de manschappen.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #134 Gepost op: 18 april 2011, 14:31:15
Vanavond kreeg ik een volgend smsje van een collega, ik vond dit toch wel nodig om het eens hier aan bod te laten komen hoe dit toch mogelijk is... en of het misschien opheldering oplevert.

SMS1: vrijdag 15 april 2011 21:59
 Reanimatie in barneveld en geen ambu beschikbaar. Maar 1 sololance en brw gealarmeerd. Na 10min melding voor andere ambu dat ze een a1 tje eruit moeten gooien om te assisteren en zelfs de traumaheli uit amsterdam moet er aan te pas komen!

SMS2: vrijdag 15 april 2011 22:01
Pas nu wordt die 2e ambu onderweg gestuurd... 15 na melding:o dus ze kunnen nog niet weg met het so

Nu heb ik hier even de P2000 meldingen bij gezocht...

112meldingen
22:00:39 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD (ch: 03) 3771DC 93
0920109Ambulance-07-109 Gelderland Midden
112meldingen
21:56:38 15-04-11[LL1]09-901 A1 BARNEVELD KALLENBROEKERWEG 93 O-16-D/ 13-114 RIT:336
0120901Traumaheli Lifeliner 1 / MMT Amsterdam
112meldingen
21:45:05 15-04-11[GEM]Prio 1 Inzet FRB KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 1680 ch03
0900464Officier van Dienst Barneveld spoed
0900485Aansturing Navigatie Brandweer Barneveld
112meldingen
21:44:54 15-04-11[GEM]A1 KALLENBROEKERWEG 93 BARNEVELD 3771DC 93
0920154Sololance-07-345 Gelderland-Midden



Nu hebben we het er over gehad dat politie niet meerijd in regio 7, maar volgens mij las ik laatst dat dit wel het geval was in Barneveld, klopt het dan dat er nu ook buiten de overige hulpdiensten politie aanwezig is geweest?

Even voor de duidelijkheid,


Toen ik hier terplaatse kwam, lag de vrouw waar het om ging in de vijver met haar hoofd naar beneden. in die positie lag ze al een kwartier volgens haar man. ik heb haar hier direct uitgetrokken en ben gestart met reanimeren terwijl alles nog onderweg was, omdat het hier om een verdrinkingsdood ging heb ik niet beademd maar alleen borstcompressie gegeven. (of dit goed was laat ik even tussen zeide, iemand zei mij dat je eerst 5 keer moest beademen) de sololance was snel na mij terplaatse direct gevolgd door 2 noodhulpeenheden, omdat er inmiddels 2 verpleegkundige (1 in vrije tijd) een SIGMA lid en 4 agenten en een persvoorlichter (in vrije tijd) terplaatse waren heb ik enige afstand genomen, en heb ik hun de reanimatie over laten nemen. de soloverpleegkundige had een goeie controle over de reanimatie. alles ging rustig en gesmeerd. bij aankomst van de brandweer hebben hun de comprerssies over genomen en heeft de vpk zijn eigen taken gedaan. de ambu was dan ook eigenlijk niet echt keihard meer nodig. omdat het om verdinking ging werd nog wel de traumaheli opgeroepen.

Een opgeroepen ambu uit een naastgelegen regio was meteen omgeroepen maar kon door omstandigheden (onbekend wat) niet terplaatse komen, hier op is besloten de ambu uit ede op te roepen. echter toen deze terplaatse kwam had de mevrouw al hartslag.

Vragen mag, zoniet dan laat ik het hier even bij.
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens


cavia

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,113
Reactie #135 Gepost op: 18 april 2011, 15:11:37
kijk, dit verhaal maakt al een hele hoop duidelijk!  O0


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #136 Gepost op: 18 april 2011, 15:14:19
Lang gewacht, toch gekomen!  ;)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Lunatum

  • Arts
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 959
Reactie #137 Gepost op: 18 april 2011, 20:22:21
Lang gewacht, toch gekomen!  ;)
Nou, je hebt in ieder geval je zin.


CM

  • Docent verpleegkunde/parttime ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,118
Reactie #138 Gepost op: 19 april 2011, 10:25:09
Beste mensen

Ik ben de ambulanceverpleegkundige geweest. Ik lach me ziek over de onzin die hier verkondigd wordt over een inzet waar ik zelf bij ben geweest...... Dit is pas echt vermaak.... ;D

Als je er geen verstand van hebt, kun je beter wachten tot de feiten bekend zijn voordat je maar wat gaat roepen......

Verder doe ik geen enkele inhoudelijke mededelingen i.v.m. met het schenden van mijn beroepscode. Vragen stellen is dus zinloos..

CM
The exceptional is ubiquitous; to be entirely typical is a rare and lonely state - Andrew Solomon


Luke_BNV

  • Freelance Cameraman
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,262
    • Bekijk mijn Youtubepagina!
Reactie #139 Gepost op: 19 april 2011, 10:47:55
Beste mensen

Ik ben de ambulanceverpleegkundige geweest. Ik lach me ziek over de onzin die hier verkondigd wordt over een inzet waar ik zelf bij ben geweest...... Dit is pas echt vermaak.... ;D

Als je er geen verstand van hebt, kun je beter wachten tot de feiten bekend zijn voordat je maar wat gaat roepen......

Verder doe ik geen enkele inhoudelijke mededelingen i.v.m. met het schenden van mijn beroepscode. Vragen stellen is dus zinloos..

CM

Mag ik wel weten of je dan of de ambu of op de solo zat?
Volg mij op: Twitter: @LukeBNV Youtube: Luke Beens