Hier in het zuiden is een project door de vader van mijn vriendin opgezet, helaas is hij plotseling overleden, maar zijn dochter ( die in het bezit is van de diploma's ) is het project gaan voortzetten.
Onderbanken Hart veilig heet het project. Dit project is in samenwerking met de gemeente gedaan, omdat ambulance's er vaak veels te lang over doen om in deze streek te komen, ligt net op een grens tussen de vaste posten in. De bemanning kan er vaak ook niks aan doen dat het voor een reanimatie eigenlijk te lang duurt voordat ze er zijn.
Maar goed, de gemeente zorgt voor de AED's en de mensen, mijn vriendin leidt ze op en zorgt voor herhalingen, helaas voor haar heeft ze inmiddels avonden gezeten en kwam niemand voor de herhalingen ( waarvoor ze een brief hebben gekregen). Een enkeling belt af maar de meeste laten niks horen... Erg jammer voor het project, want dit gaat ten koste van de overlevingskansen van mens en project..
Ik had al gezegd, vraag die mensen gewoon eens waarom ze niet willen ( geen tijd of.. ) Want als zij niks weet waarom niet, kan ze ook geen maatregelen nemen... Toch?