AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223236 keer)

0 gebruikers (en 13 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #210 Gepost op: 26 februari 2012, 13:12:17
Vanochtend werd ik wakker van een ambulance die de straat uit reed (ik woon naast de ambulance post dus dat overkomt me vaker).
Ik keek even op mijn gsm hoe laat het was om te kijken of het tijd was om op te staan of nog eens om te draaien. Exact op dat moment begint de telefoon te trillen, boven in beeld preview van de smstext: "Ga naar ......" dus ik denk huh had ik een afspraak vandaag?

Was dus mijn eerste AED alert in 3 jaar tijd (kreeg de melding de reanimatie te starten), waarschijnlijk de eerste in al die tijd door dat hier in de buurt AEDalert niet gebruikt wordt omdat ik zo dicht bij de ambulance post en brandweerkazerne woon en er dus niet sneller kan zijn in 9 van de 10 gevallen.

Dekens aan de kant, broek aan, trui half over mijn hoofd en ondertussen die straat even opzoeken in googlemaps want ik had dus geen idee waar dat was. Bleek vervolgens ook ruim 2km verderop te zijn.

Gezien het feit dat ik de ambulance al 30 seconden daarvoor de straat uit had horen rijden ben ik maar gestopt, voor ik mijn schoenen aan zou hebben, fiets uit de schuur en dan op zoek naar het goede adres (had dus een vaag idee van welke kant ik op moest) Leek het me niet dat ik nog heel veel zou kunnen betekenen tegen de tijd dat ik er was.

Wel een beetje dubbel gevoel nu over het feit dat ik dus niet gegaan ben. Wel apart dat ik achter de ambulance aan gesmst werd. Vooral aangezien ze hier in de wijk dus nog nooit eerder  een AED alert uitgestuurd heeft. Meestal gaat de brandweer hier mee bij reanimaties, geen idee waarom zij vandaag niet gepiept waren, alle wagens stonden gewoon in de kazerne.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #211 Gepost op: 26 februari 2012, 13:52:41
Kleine toevoeging op mijn vorige post,

net nog even op de website van AED alert gaan kijken waarom ik gealarmeerd werd voor een melding redelijk ver van huis.
Daar staat dat je maximaal 1km ver gealarmeerd word, bericht er nog even bij gepakt en googlemaps.

Er zijn hier in de stad een:
XXstraat, ruim 2km bij mij vandaan
en een:
XXplein: net 1km bij mij vandaan, hemelsbreed net iets minder,

mijn telefoon had echter de XXstraat gegoogled (fijn dat automatisch aanvullen als je XX ingetypt hebt) en niet het XXplein, melding sloeg natuurlijk op het plein. Was ik toch een flink stuk de verkeerde kant op gefietst als ik gegaan was..... Was dus blijkbaar niet zo wakker als ik zelf dacht. Neemt gelukkig niet weg dat zeker als het geen 2 maar 1 km weg was de ambulance al TP geweest is voor ik op mijn fiets had kunnen zitten.


Arno-BN

  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 515
  • Eerste hulpverlener, NHT, RK Biker
Reactie #212 Gepost op: 26 februari 2012, 13:56:28
Naast een eventuele daadwerkelijke reanimatie kun je natuurlijk altijd andere ondersteunende zaken doen, opvang van familie of handjes leveren. Zeker midden in de nacht in een gebied waar de ambulancedienst zelf kort bij is zouden zomaar anderen ook kunnen denken dat ze niets kunnen betekenen.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #213 Gepost op: 26 februari 2012, 14:02:18
vandaar ook mijn dubbel gevoel, al zou ik nu achteraf gezien, gewoon helemaal naar het verkeerde adres gefietst zijn  :(


RemcoV

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 299
Reactie #214 Gepost op: 26 februari 2012, 14:06:45
Landelijk reanimatie oproepnetwerk zou in de toekomst AED-Alert, AED Locator, Hart VeiligWonen en Burger AED Burgernet-AED moeten gaan vervangen..

Een systeem die voor geheel nederland werkt..    Connexxion, Vivion, en andere partijen, doen nu alles aan om zoveel mogelijk regio's onder zich te krijgen..  Wie heeft hier het laatste nieuws van ? .

Per systeem en per gemeente moeten de overheden aardige bijdrages leveren, Het lijkt er op dat een aantal projecten gaan vertragen, in verband met dit landelijk initiatief.. Omdat gemeentes dan mogelijk geen bijdrage in de kosten van het systeem hoeven doen.

Als ik op de link klik kom ik op de 6 minuten site van de hartstichting. De URL lijk meer bij je bericht te passen. Site al uit de lucht?

RemcoV
! Al mijn uitspraken zijn op persoonlijke titel !


Moon

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 665
  • Instructeur EHBO/EHaK/(P)BLS/AED
Reactie #215 Gepost op: 27 februari 2012, 00:10:24
@Auditor, Alert gaat eruit NA de 1e ambumelding, meestal gelijktijdig met de 2e ambumelding.

En het systeem houdt hemelsbreed max. 1 kilometer aan. Dat is erg lastig als er (zoals bij ons) bijvoorbeeld een provinciale weg doorheen loopt, een spoorlijn oid. Maar in de toekomst gaat daar verandering in komen, althans dat ligt in de bedoeling.

En ja, ik kan me voorstellen dat je even een naar gevoel hebt...denk eraan dat er diverse meldingen uitgaan, dus dat je een keer hebt 'verzuimd'  is niet erg. Er zullen vast andere mensen zijn geweest.
facebook.com/Burgeraedhoorn facebook.com/ehboblokkerzwaag  A universe is trapped inside a tear


Henkie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #216 Gepost op: 27 februari 2012, 13:45:24
Zijn er mensen die deze Iphone applicatie gebruiken?

Zelf gebruik ik hem ook, kost helaas heel veel stroom omdat je constant GPS aan moet hebben. Ook vind ik de app nogal traag als je hem vergelijkt met de reguliere sms melding. Pas was er hier een reanimatie, waarbij mn broertje hem via sms kreeg, wij met z'n tweeën daarheen. Pas toen we er waren kreeg ik de melding via de app. Dit was toch ruim 2 minuten later!


Rescue

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,278
Reactie #217 Gepost op: 15 maart 2012, 20:13:26
Bij mijn weten zijn er nu diverse ontwikkelingen rond alarmeringsystemen..

AED alert is nog steeds de grootste aanbieder en bediend de meeste regio's, wordt beheerd door Vivion.

AED Locator heeft een nieuwe eigenaar gekregen, ik verwacht daar binnenkort een persbericht over.  Een nieuwe stichting zal de beheersorganisatie worden, In ieder geval komt het in handen van een ambulanceaanbieder.  

HartVeiligWonen is een systeem van Connexxion.

Er is nog sprake van een nieuw landelijk systeem Reanimatie Oproep netwerk,  echter dit is tot op heden nog maar een papieren intensie verklaring.  

Je zou zeggen dat alle partijen met elkaar samenwerken voor een landelijk netwerk, maar het heeft mij meer de schijn dat er concurrentie word gevoerd.
Er zijn heel veel geruchten in de markt.. Zijn er al persberichten gesignaleerd ?


fotoschieter.nl

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 361
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #218 Gepost op: 17 maart 2012, 13:39:42
Er is bij ons in Heemskerk redelijk bekend dat de app nog niet optimaal werkt. Dit hebben wij toendertijd al doorgegeven aan HartVeiligWonen.

Wij van Stichting AEDHeemskerk maken dan ook nog geen reclame voor deze app.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,


Cor B.

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 71
Reactie #219 Gepost op: 18 maart 2012, 14:59:56
Gisteren  kreeg ik bericht van een hulpverlenersploeg of ik wilde helpen in de administratieve brei om voor AEDlocator aan te melden.

Je schijnt je 2 keer te moeten aanmelden, 1x bij aedlocator en 1x bij Fryslân Hartveilig (FH). FH schijnt je te moeten activeren als hulpverlener...

Waarom is aanmelden bij AEDlocator niet voldoende? Bovendien, als je je daar aanmeldt krijg je helemaal geen signaal dat je je ook nog moet aanmelden bij FH. Maar volgens FH wordt je pas opgeroepen als je door hun bent geactiveerd.

Daarnaast: via AEDlocator geef je al dat je akkoord gaat met de voorwaarden, bij FH moet je nog een keer voorwaarden accepteren...
HELP!!!!
Wie kan mij uitleggen hoe dit nu allemaal in elkaar zit?

ZIE:
http://www.fryslanhartveilig.nl/Hoe.html

Vast bedankt voor je inspanning.
Cor
Instructeur (K)EHBO, (P)BLS, AED, Wandelletsel, Ongevallen, gecertificeerd door OK en ERC/NRR.