AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223384 keer)

0 gebruikers (en 46 gasten bekijken dit topic.

klf grimmenstein markt

  • Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,001
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #410 Gepost op: 17 mei 2013, 19:00:07
Vanmiddag kreeg ik van HartslagNu het wel bekende SMSje...

Op dat moment kon ik niet ter plaatsen gaan maar heb wel even gekeken hoe ik tp zou kunnen gaan.
Echter schrok ik mij rot op toen ik zag dat het van mij vandaan 15 min lopen was...
Ik dacht oke, wanneer ik ga tp per voet was gegaan. (want dat word blijkbaar verwacht van de burgerhulpverlening, want de route die word aangegeven is een loop route)

Maar waarom word iemand die dus niet op 6 min afstand van het SO woont gesmst?
Als ik per voet tp ga, is de ambu en brw allang tp als ik aan kom zo niet... ben je 15 min verder, WIL je dan nog wel reanimeren?
Of heeft het SO dan ondertussen al zo'n danige hersenbeschadiging opgelopen dat deze als een kasplantje eruit zou komen...


Dat is niet zo heel vreemd en de reden kun je terug lezen op de website van hartslag. Indien er binnen een bepaalde afstand onvoldoende hulpverleners gealarmeerd kunnen worden (zie tijden waarop je inzetbaar bent) dan wordt de afstand automatisch groter genomen en loop routes kun je veelal ook op de fiets doen. Ik zie hier niet zo'n probleem in.

Voor de rest heb je voor een groot deel gelijk omtrent de fatsoensnormen.
Wat betreft de privacy en OGS... hier rijden ze in 99% van de gevallen met OGS tot men werkelijk TP is tenzij snachts midden in een woonwijk.

Dat P2000 verdwijnt vind ik dan wel weer jammer, wanneer er wat loos is in de directe omgeving volg ik gewoon de alarmeringen uit nieuwsgierigheid, wat en hoeveel gaat er TP. Zelf TP gaan is er niet bij, ik ben burgerhulpverlener en geen ramptoerist
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #411 Gepost op: 17 mei 2013, 19:08:15

Dat P2000 verdwijnt vind ik dan wel weer jammer, wanneer er wat loos is in de directe omgeving volg ik gewoon de alarmeringen uit nieuwsgierigheid, wat en hoeveel gaat er TP. Zelf TP gaan is er niet bij, ik ben burgerhulpverlener en geen ramptoerist

Zoals ik al vermeld had ik ga ook niet TP maar als de lifeliner TP moet ga ik TP bij de heli :) het levert me ondertussen al een mooie screensaver op  998765
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #412 Gepost op: 17 mei 2013, 19:08:52
Zulke dingen weet je toch als je je aanmeldt? Ik neem aan dat de meeste deelnemers weloverwogen, weldoordacht en met een gezond portie GBV inschrijven bij dit soort AED-alerts. Althans, ik mag het hopen. Weten waar, wanneer en hoe je wordt gealarmeerd is een van de dingen die toch wel een beetje belangrijk zijn.  ;)


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #413 Gepost op: 17 mei 2013, 19:09:46
Zoals ik al vermeld had ik ga ook niet TP maar als de lifeliner TP moet ga ik TP bij de heli :) het levert me ondertussen al een mooie screensaver op  998765
Poe he, dan moet je voortaan omhoog kijken als er een helikopter over komt om te zien of het misschien de traumaheli is. Wat een ramp...
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #414 Gepost op: 17 mei 2013, 19:15:15
Poe he, dan moet je voortaan omhoog kijken als er een helikopter over komt om te zien of het misschien de traumaheli is. Wat een ramp...

En weet jij dan gelijk waar die naar toe moet?
Sorry maar dit is weer een opmerking die nergens op slaat...

Als ik de lifeliner zie overvliegen... kijk P2000 waar gaat hij naar toe? ow Apeldoorn... Jammer dan...
Komt hij naar Arnhem... oke, waar? camera pakken en gaan...

Tegenwoordige tijd is Twitter al een redelijk goed middel waar het ook op vermeld word door Lifeliner Nederland. En die houden we dan tegenwoordig ook goed in de gaten :)
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #415 Gepost op: 17 mei 2013, 19:23:53
Mooi, je hebt zelf dus al een oplossing voor je "probleem" gevonden. Dan kan de alarmering dus gewoon afgeschermd worden. Ik vind jou persoonlijke belang voor een foto'tje van de heli totaal niet opwegen tegen het openbaar houden van dergelijke meldingen. Misschien kan je de foto's de volgende keer maken op een open dag....

Echter schrok ik mij rot op toen ik zag dat het van mij vandaan 15 min lopen was...
Lopen? Een gezond stukje joggen haalt zo al de helft van de wandeltijd af....
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


owning31

  • EHBO, RK, student
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 365
Reactie #416 Gepost op: 17 mei 2013, 19:29:59
Lopen? Een gezond stukje joggen haalt zo al de helft van de wandeltijd af....
En met de adrenaline die je dan in je lijf hebt kan je rustig de tijd halveren met een stukje hardlopen dus dan worden die 15 minuten wel ineens 6 minuten.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #417 Gepost op: 17 mei 2013, 19:34:31
En met de adrenaline die je dan in je lijf hebt kan je rustig de tijd halveren met een stukje hardlopen dus dan worden die 15 minuten wel ineens 6 minuten.

Adrenaline? Als ik voor de zoveelste keer een trappenhuis moet bedwingen met volle bepakking (Lucas, koffer, ballon, monitor etc) dan loop ik niet op adrenaline maar op pure woede. Dat er geen lift is. En tegelijkertijd nog de 2e wagen bijpraat over de porto.  ;D


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #418 Gepost op: 17 mei 2013, 19:35:26
En met de adrenaline die je dan in je lijf hebt kan je rustig de tijd halveren met een stukje hardlopen dus dan worden die 15 minuten wel ineens 6 minuten.
Eens, tenzij je natuurlijk niet weg kan, er zijn een hoop dingen belangrijker als een reanimatie uiteraard.
Vanmiddag kreeg ik van HartslagNu het wel bekende SMSje...

Op dat moment kon ik niet ter plaatsen gaan maar heb wel even gekeken hoe ik tp zou kunnen gaan.
Vorige week zaterdag 17 november was ik Venlo en ontving ik daar mijn sms om ter plaatsen te gaan bij een reanimatie.
Ik heb even gewacht met reageren omdat ik op mijn vriendin stond te wachten die van haar werk kwam heel even gewacht dat ze ingestapt was en ben gaan rijden.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.


Dinges

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,168
Reactie #419 Gepost op: 17 mei 2013, 19:44:27
Zoals een fototje schieten van die machtig mooie vliegmachien voordat je gaat reanimeren?  ;)