AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223444 keer)

0 gebruikers (en 52 gasten bekijken dit topic.

oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #470 Gepost op: 21 juni 2013, 10:33:23
To: UK Government

I just signed the following petition addressed to: UK Government.

----------------
Bring forward a strategy to ensure that all schools have defibrillators

In an emergency the immediate delivery of a therapeutic defibrillation shock to a pupil, teacher or visitor to the school will give them the best possible chance of survival.
It is likely that children with undiagnosed heart conditions exist within the school population.

As many as 1 in 500 hundred children may suffer from cardiomyopathy, also conditions such as Long QT, Brugada, CPVT and Wolf Parkinson White Syndromes. The first sign of one of these conditions can be sudden cardiac arrest.

Sports activities can exacerbate cardiac problems. Blunt blows to the chest, such as that of a football or rugby ball can cause Commotio cordis, resulting in cardiac arrest. Other factors besides heart disease and heart attack can cause cardiac arrest; they include:- Respiratory arrest, Electrocution, Choking, Trauma

----------------


Sincerely,

024

http://www.change.org/petitions/make-sure-every-school-has-a-defibrillator


Live

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 65,815
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #471 Gepost op: 27 juni 2013, 00:07:00
Hartveilig wonen Zeeland
Hartveilig wonen Zeeland
 hartveiligwonen·      
Gepubliceerd op 26 jun 2013
Hartveilig wonen in gemeente Reimerswaal Zeeland
Samen sterk in de hulpverlening!


beantsje

  • Baco/EHBO'er TT-circuit, LOTUS
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 115
Reactie #472 Gepost op: 28 augustus 2013, 21:45:08
Ik heb nu 2 oproepen van HartslagNu opgevolgd en ben beide keren met de auto gegaan. Dat was voor mij het snelste. Ik weet wel van mezelf dat ik niet paniekerig ga doen ofzo; heb bijv echt even goed de tijd genomen om precies te kijken waar ik moest zijn (de straten bij ons zijn nogal chaotisch ingedeeld). Ik rijd dus echt wel beheerst.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #473 Gepost op: 9 september 2013, 19:40:01
Samenvoeging topics

Citaat van: -Joost- link=msg=1200099 date=1378742945

Nog maar weer een goede reden om het AED-alert verhaal nog eens een keer goed kritisch te gaan bekijken...
Maar de AED-alerters met hun evenuele beperkingen kunnen iets wat geen enkele beroeps hulpverlener kan: Heel erg snel ter plaatse zijn. Binnen ons dorp is iedereen binnen 1 minuut bereikt door een AED alerter. Kan een ambu of motor ambu, zelfs de brandweer niet tegen op.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #474 Gepost op: 9 september 2013, 19:45:40
Citaat van: JJ75 link=msg=1200133 date=1378748401
Maar de AED-alerters met hun evenuele beperkingen kunnen iets wat geen enkele beroeps hulpverlener kan: Heel erg snel ter plaatse zijn. Binnen ons dorp is iedereen binnen 1 minuut bereikt door een AED alerter. Kan een ambu of motor ambu, zelfs de brandweer niet tegen op.

Het bizarre territoriumgedrag van ehbo ers die niet kunnen samenwerken met andere eertse hulpverleners en professionals is geen reden om AED alert tegen het licht te houden, daar zijn andere relevante redenen voor. En überhaupt mogen we wel eens kritisch kijken naar hoe eerste hulpverleners samenwerken met elkaar en met anderen. Zo te lezen is er onderling in EHBO land ook nog aardig wat te verbeteren, alhoewel bizar gedrag overal kan voorkomen ;-)
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #475 Gepost op: 10 september 2013, 07:40:26
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1200135 date=1378748740
Het bizarre territoriumgedrag van ehbo ers die niet kunnen samenwerken met andere eertse hulpverleners en professionals is geen reden om AED alert tegen het licht te houden, daar zijn andere relevante redenen voor. En überhaupt mogen we wel eens kritisch kijken naar hoe eerste hulpverleners samenwerken met elkaar en met anderen. Zo te lezen is er onderling in EHBO land ook nog aardig wat te verbeteren, alhoewel bizar gedrag overal kan voorkomen ;-)

Je mag het wel kritisch tegen het licht houden aangezien o.a. RAV's via de media de burgers doen voorkomen dat het gaat om goed getrainde vrijwilligers.

Die vlieger gaat alleen op als er maar één burgerhulpverlener komt opdagen met de AED onder de snelbinders. Samenwerken met een andere EHBO-er of AED-er maakt helemaal geen onderdeel uit van de "aantoonbare training". Ook bestaat er schijnbaar de kans dat de ambulancebroeder of de MMT-arts over straat moet rollebollen met burgerhulpverleners in een gevecht om de patient.

Citaat
RAVU klaar voor burgerhulpverlening

Sinds een aantal maanden alarmeert de RAVU ook burgers bij reanimaties. Burgers die zijn aangesloten bij de stichting HartslagNU en aantoonbaar getraind zijn in het uitvoeren van reanimaties, worden door de meldkamer ambulancezorg gealarmeerd bij een hartstilstand.
http://www.ravu.nl/nieuws-archief/194-start-burgerhulpverlening


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #476 Gepost op: 10 september 2013, 08:46:28
Citaat van: 024 link=msg=1200227 date=1378791626
Je mag het wel kritisch tegen het licht houden aangezien o.a. RAV's via de media de burgers doen voorkomen dat het gaat om goed getrainde vrijwilligers.

Die vlieger gaat alleen op als er maar één burgerhulpverlener komt opdagen met de AED onder de snelbinders. Samenwerken met een andere EHBO-er of AED-er maakt helemaal geen onderdeel uit van de "aantoonbare training". Ook bestaat er schijnbaar de kans dat de ambulancebroeder of de MMT-arts over straat moet rollebollen met burgerhulpverleners in een gevecht om de patient.
http://www.ravu.nl/nieuws-archief/194-start-burgerhulpverlening
Er staat in de tekst Aantoonbaar getraind zijn.... dat is een heel andere bewering dan goed getrainde.  
Ik denk dat genoemde punten een randstad probleem zijn. Het samenwerken is namelijk bij ons wel onderdeel van het systeem. En rollebollen met een MMT arts? Alleen als ze een vrouw is en er erg leuk uitziet. Maar bij een eenvoudige reanimatie wordt niet meteen een MMT arts opgeroepen of ben ik gek? En op 2600 inwoners hebben we al twee successen die niet door de ambulance gered zouden zijn. We hebben namelijk 1 zekerheid in ons dorp: Je kunt door het beperkte aantal ambulances er niet voldoende op rekenen dat deze op tijd komt.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #477 Gepost op: 10 september 2013, 08:57:56
Citaat van: JJ75 link=msg=1200238 date=1378795588
Er staat in de tekst Aantoonbaar getraind zijn.... dat is een heel andere bewering dan goed getrainde.  
Ik denk dat genoemde punten een randstad probleem zijn. Het samenwerken is namelijk bij ons wel onderdeel van het systeem. En rollebollen met een MMT arts? Alleen als ze een vrouw is en er erg leuk uitziet. Maar bij een eenvoudige reanimatie wordt niet meteen een MMT arts opgeroepen of ben ik gek? En op 2600 inwoners hebben we al twee successen die niet door de ambulance gered zouden zijn. We hebben namelijk 1 zekerheid in ons dorp: Je kunt door het beperkte aantal ambulances er niet voldoende op rekenen dat deze op tijd komt.

Een RAV dient zich bezig te houden met het uitvoeren van een publieke taak, het gebruik maken van reclametechnieken is onjuist. Als je burgers informeert over het AED project en spreekt over aantoonbare training mag je als burger aannemen dat het gaat om een relevante trainingen op reanimatiegebied. Niet om een voetbaltraining of hengelsport training, tevens mag je ook aannemen dat die aantoonbare training van voldoende kwaliteit is.

Voorts post een ander forumlid dat hij het wel meegemaakt heeft dat burgerhulpverleners niet samenwerken met ambulancedienst en MMT.
Citaat van: owning31 link=msg=1200067 date=1378738986
Als je handen nodig hebt is het inderdaad altijd handig omstanders te vragen en dat zal ik dan ook ten allertijden doen.
Echter de personen waar ik het over had die wil je er niet bij hebben. Heb ze een aantal keer meegemaakt bij hulpverleningen maar ze zijn bezig met wat ze zelf denken en volgen ook geen aanwijzingen op als er iets fout gaat. Zodra ze bij een slachtoffer staan is het ook hun slachtoffer en doen ze alles zelf en laten niemand erbij, zelfs de ambulance  en het mmt niet. Vandaar dat ik hun er niet bij zou willen hebben. Verder is alle hulp welkom.

En wellicht na het lezen van de reacties hier heeft het wel nut om voor mezelf te overwegen of het niet altijd verstandiger is als de mogelijkheid er is om met 2 personen te reanimeren.


JJ75

  • Geinteresseerde kritische burger, en weer BHV'er
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,833
Reactie #478 Gepost op: 10 september 2013, 09:17:02
Citaat van: 024 link=msg=1200242 date=1378796276
Voorts post een ander forumlid dat hij het wel meegemaakt heeft dat burgerhulpverleners niet samenwerken met ambulancedienst en MMT.
Dat kan maar zonder die Aed-alerter bij ons hoeft de ambu en MMT ook helemaal niks meer te doen behalve de dood te constateren. En dan weet ik wel wat ik liever heb, namelijk nog leven en discussie hebben tussen ambu, MMT en de persoon die mijn leven heeft gered. Wat wel nodig kan blijken is dat AED alerters hierover extra voorlichting krijgen.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #479 Gepost op: 10 september 2013, 09:22:18
Citaat van: JJ75 link=msg=1200251 date=1378797422
Dat kan maar zonder die Aed-alerter bij ons hoeft de ambu en MMT ook helemaal niks meer te doen behalve de dood te constateren. En dan weet ik wel wat ik liever heb, namelijk nog leven en discussie hebben tussen ambu, MMT en de persoon die mijn leven heeft gered. Wat wel nodig kan blijken is dat AED alerters hierover extra voorlichting krijgen.

Mijn oprechte excuses. Je hebt gelijk, we moeten het heel normaal vinden dat de ambulances lang niet altijd meer op tijd komen en zelfs dankbaar blijven als de nobele burgerhulpverleners de confrontatie niet schuwen (desnoods met (verbaal) geweld) met ambulancebroeders en artsen omdat het hun 'patient' is.