AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 223461 keer)

0 gebruikers (en 8 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #550 Gepost op: 12 september 2013, 18:08:17
op zich heb ik geen probleem met de helpapp, hij is gewoon niet nuttig om wat ik hier boven schreef.

Maar er is ook niks mis mee, want je krijgt alleen hulp via de helpapp als je zelf de helpapp gebruikt om hulp in te roepen. Wil je die hulp niet, dan download je de app niet, gebruik je hem niet en bel je gewoon 112 door op je telefoon te drukken op 1-1-2 - [groen horentje]. Wil je het wel, dan kun je er zelf voor kiezen om de app te downloaden.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #551 Gepost op: 12 september 2013, 18:09:39
Maar inderdaad, gewoon heel hard Help roepen werkt waarschijnlijk beter.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #552 Gepost op: 12 september 2013, 18:19:48
Citaat van: owning31 link=msg=1200951 date=1378990483
Je moet 18 zijn om je aan te melden bij HartslagNu. Stond een tijd terug in een nieuwsbrief dat ze hiervoor hebben gekozen om uit te sluiten dat kinderen van 11 aan komen rennen met de aed. Echter zolang het systeem niet gecontroleerd wordt kan een kind van 11 ook aangeven dat hij 18 is.

Dat is ook het probleem bij dit systeem dat door een paar ambulancebaasjes is bedacht. Het is zelfs zo onzorgvuldig en nalatig dat het er volgens de nieuwsbrieven op neer komt dat tijdens een reanimatie het eigen ambulancepersoneel de rotzooi mag opruimen.

Citaat van: thetwin84 link=msg=1200935 date=1378985370
In een van de nieuwsbrieven van HartslagNu las ik dat er een HV'er was die de complete reanimatie had gefilmd en dit "gelukkig" aan de ambulancebroeder liet zien die de persoon gevraagd heeft deze met spoed te verwijderen. Hoop wel dat de ambubroeder er bij is blijven staan dat dit ook daadwerkelijk heeft zien verwijderen.

Bij een reanimatie lijkt het mij dat ambulancemedewerkers wel iets beters te doen hebben dan nobele burgerhulpverleners te vertellen dat je geen reanimatie gaat filmen. Laat staan dat zoals een ander forumlid stelt dat het te hopen is dat de ambulancebroeder gecontroleerd heeft of deze burgerhulpverlener het filmpje inderdaad heeft gewist.

Een minderjarige burgerhulpverlener die toch ter plaatse komt na een melding zal ook opgelost moeten worden door de ambulancebroeders.

Als de patient echt centraal zou staan voor die ambulancebaasjes deden ze er alles aan om te zorgen dat het ambulancepersoneel ongehinderd hun werk kan blijven doen zonder dat ze zich zorgen hoeven te maken om bijzaken zoals het gedrag van de door de RAV opgeroepen burgerhulpverleners.


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #553 Gepost op: 12 september 2013, 18:22:48
Citaat van: Expert link=msg=1200971 date=1378996845
Gewoon vroeg beginnen. Toen ik eens thuis kwam na mijn dienst, riep ik bij binnenkomst tegen mijn zoontje van drie jaar:

"VF….", waarop hij dan riep…, "bed los". "Heel goed jochie…, kom we gaan een AED bouwen van Lego".

Expert

Als je het een beetje goed voor hebt met die jongen dan motiveer je hem om een chirurg te worden zodat hij niet hetzelfde hoeft te eindigen als zijn vader.


DiNozzo

  • Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 8,085
Reactie #554 Gepost op: 12 september 2013, 18:27:10
Citaat van: auditor link=msg=1201005 date=1379002179
Maar inderdaad, gewoon heel hard Help roepen werkt waarschijnlijk beter.

Is ook sneller dan om hulp te roepen, 112 te bellen en dan reanimeren. Zou raar zijn om iemand te laten wachten voordat je gaat reanimeren omdat je er nog een alarmering via de Help app uit moet gooien...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein


thetwin84

  • EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,152
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #555 Gepost op: 12 september 2013, 18:27:31
Of je nu opgeroepen word door een HELP-App of een HartslagNu inderdaad als je niet samen kunt reanimeren (wat ik overigens zeer waardeloos vind) Want alle opleidingen zijn het zelfde qua reanimatie... Iedereen weet dat het 30 x 2 is...
Waarom zou je dan niet kunnen samen reanimeren? Omdat je toevallig bij een andere vereniging zit? Volgens mij hebben we (of we nu bij de koninklijk zitten of bij de nationale vereniging) allemaal op dezelfde manier leren reanimeren.

Echt kom op jongens... We zijn toch volwassenen...
Persoonlijk interesseert het me geen barst welke EHBO'er ik voor me heb we weten allebei dat het om een reanimatie gaat. En dat we ons best doen om het SO er doorheen te halen of het nou lukt of niet.

Waarom werken zulke apps wel in Amerika e.o. en hier in Nederland niet? Omdat wij liever op iedere hoek van de straat een ambu hebben staan waar je met je net gestoten knie naar toe kunt lopen... Kom op zeg...

@024

De hulpverlener waarbij het geconstateerd is dat deze aan het filmen was kwam, Kwam de Hulpverlener achteraf pas naar de Ambubroerder toe... zoals beschreven stond in de nieuwsbrief dus dan is daar wel tijd voor...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=


oma

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 10,711
Reactie #556 Gepost op: 12 september 2013, 18:33:40
Citaat van: thetwin84 link=msg=1201015 date=1379003251
De hulpverlener waarbij het geconstateerd is dat deze aan het filmen was kwam, Kwam de Hulpverlener achteraf pas naar de Ambubroerder toe... zoals beschreven stond in de nieuwsbrief dus dan is daar wel tijd voor...

Dan moet je meerdere topics lezen over de ambulancedienst. Dokters klagen dat de overdracht er soms bij in schiet vanwege de hoge werkdruk bij de ambulancedienst, ambulancebroeders krijgen soms berichten dat ze geen kopje koffie mogen drinken omdat er al een volgende spoedrit is terwijl er geen ambulance beschikbaar is in de regio.

De ambulancebaasjes zullen dit ook allemaal weten, desondanks hebben ze geen enkele moeite gedaan om bij voorbaat te zorgen dat een ambulancebroeder zich niet bezig hoeft te houden met filmende ambulancevrijwilligers of minderjarig reanimatiegespuis.


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #557 Gepost op: 12 september 2013, 19:46:42
Citaat van: 024 link=msg=1201010 date=1379002968

Als je het een beetje goed voor hebt met die jongen dan motiveer je hem om een chirurg te worden zodat hij niet hetzelfde hoeft te eindigen als zijn vader.


Bedankt voor je advies. Opereren maakt dom. Die lui lezen tijdens hun opleiding geen enkel boek en doen geen enkel serieus examen. Dat zal hem vast aanspreken.

Expert.


ir. Auditor

  • Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,655
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #558 Gepost op: 12 september 2013, 22:25:12
Citaat van: Expert link=msg=1201037 date=1379008002
Bedankt voor je advies. Opereren maakt dom. Die lui lezen tijdens hun opleiding geen enkel boek en doen geen enkel serieus examen. Dat zal hem vast aanspreken.

Expert.

Kun je hem beter ingenieur laten worden.
Doktertje spelen is leuk en aardig, maar zonder ingenieurs moest een MMT arts op een paard naar z'n slachtoffers toe rijden!


Red

  • HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 5,255
Reactie #559 Gepost op: 12 september 2013, 22:26:04
Goed, zullen we weer ontopic gaan?

Dank u.
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.