Door middel van https://www.facebook.com/GevorderdeEersteHulp zouden EHBO-verenigingen een grote stap voorwaarts kunnen zetten om in de herhaalcursus dit aan te gaan bieden volgens mij..
Waarom zou je dit aanbieden in de herhalingslessen, herhalen wil zeggen het nivo op een gelijk peil behouden en niet zo zeer uitbreiden.... je kunt dan mijns inziens beter kunnen denken aan een gevorderden cursus. (neemt niet weg dat het initiatief goed is)
Veel AED projecten vallen of staan volgens mij juist bij de laag drempeligheid van de reanimatiecursussen en dus met een grote groep snel inzetbare vrijwilligers die met "minimale middelen" maximaal winst proberen te behalen, ga je meer of hoger opleiden zullen veel van de vrijwilligers afvallen denk ik waarom, veel van de vrijwilligers hebben slechts de reanimatiecursus gedaan en verder geen ehbo en volgens mij schuilt daar ook het succes van de AED projecten.
Opmerkingen als die van Rene stuiten mij dan ook enorm tegen de borst, als samenleving mogen we blij zijn met de grote groep mensen die zich voor een specifiek project in willen zetten zeker in een samenleving die steeds meer een houding krijgt van ieder voor zich en god voor ons allen.
Mensen die meer willen dan enkel kunnen reanimeren melden zich vanuit een AED project denk ik vanzelf bij de EHBO verenigingen net zo als dat sommige BHV-ers die meer willen vanzelf naar de EHBO verenigingen komen (of het rode kruis zo je wilt)
Ik heb dus meer vertrouwen in een doorstroom opleiding waar op elk gewenst nivo iets te leren valt (afhankelijk hoe ver je wilt gaan) dan in een hogere opleiding die mensen er van weerhoud om een dergelijke opleiding te volbrengen en daardoor niet meer inzetbaar zijn voor bijvoorbeeld een AED project.
Een timmerman leer je tenslotte ook niet hoe je sterkte berekeningen moet doen van een constructie.