Je gaat niet in op mijn verhaal, over hoe zulke zaken vaak ook geheel buiten de politie om lopen. Zulke projecten worden opgestart vanuit de GGD of vanuit het RAV en hoewel de verstandhouding tussen de RAV's en de politie best goed is, kan niet alles direct en aan iedereen medegedeeld worden.
Ik krijg tig mails per dag met wetswijzigingen, procedures en lopende zaken. Ik draai daarnaast nog eens vol in de noodhulp mee en wordt dus geacht bij elke melding te staan in mijn werkgebied en nog eens zo veel mogelijk buiten te zijn. Dan is het soms wat moeilijk om alles te lezen, bij te houden en dan ga je schiften in de informatie. Lijkt mij nogal logisch.
Ik ben 24/7 opsporingsambtenaar. Als ik een winkeldief in mijn eigen tijd zie kan ik er niet om heen in te grijpen. Ik ben echter niet verplicht elke overtreding te bekeuren en in mijn eigen tijd informatie te vergaren. En nogmaals, ik heb geen TV-spot of internetcampagne voorbij zien komen
Kan me voorstellen dat je dat doet die schifting als je het hebt over elke dag maar weer zoveel mails...
Maar als je naar zoveel jaar nog steeds er niets vanaf weet dan is dat pure desinteresse...
kan me trouwens bijna niet voorstellen dat je onderstaande filmpje niet hebt gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=MGtLc3a-Ryk#wsplus je geeft aan dat niet alle provincies er aan mee doen, dat klopt...
Helaas nog niet, dat die agenten er dan niet vanaf weten, tsja, nog niet netjes maar dat is meer begrip voor...
Wanneer ik het zou vragen dan zou het omgeving Limburg (Venlo / Roermond) en omgeving Gelderland (omgeving Arnhem) zijn waar ik de vraag zou stellen, deze twee regio's zijn er compleet van op de hoogte lijkt mij... Roermond dus blijkbaar minder...