AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 226339 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #720 Gepost op: 24 juni 2014, 22:37:09
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279696 date=1403642124
Wat brengt dat voor andere consequenties met zich mee voor het kind zelf? Daar zal toch ook een psychische klap geven...
Die discussie is al lang en breed gevoerd op een andere plek op het forum, en gaan we hier niet opnieuw voeren.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #721 Gepost op: 24 juni 2014, 22:40:46
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279689 date=1403641540
Een gemiddelde Diender hangt na zijn dienst het uniform weg en houd zich er pas mee bezig als hij aan het werk gaat????

En aangezien ik het zou vragen in de regio's waar HartslagNu Draait verwacht ik daar dan geen nee te krijgen... Lijkt me nogal logisch..

Appels met peren vergelijken. Een vuilnisman is ook altijd vuilnisman maar hoeft daarom niet constant met vuil te sjouwen. Ik ben ook 24 uur per dag consultant/ingenieur (kijk nu loop me gewoon constant tegen alles aan te bemoeien  ;) ) maar dat wil niet zeggen dat ik aan het werk ben. Voor agenten geldt het zelfde. Dat ze 24/7 agent zijn wil alleen maar zeggen dat ze altijd bevoegd zijn om te mogen handelen als agent en dat ook van ze verwacht wordt. Net als je van een arts verwacht dat hij als arts reageert als hij iets tegen komt, een vuilnisman als de vuilnisbak vol zit thuis, ik handel als ik een zaakje tegenkom waar ik vanwege mijn werk iets van af weet etc. Etc. Etc.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #722 Gepost op: 24 juni 2014, 22:47:31
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279696 date=1403642124
kan ik je geen ongelijk in geven
magnetronmaaltijdverwarmer. [offtopic] leuk woord voor wordfeud

Maar hoe krijg je iedereen zover dat ze aed-bediener worden...
Heb al eens gedacht als ze het nou in het rijbewijspakket stoppen bij CBR een EHBO diploma... aangezien veel ongelukken op de weg gebeuren... Maar kinderen krijgen het tegenwoordig al op de basisschool... maar groep 8 willen ze al opleiden tot AED bedieners... op zich ook wel goed... maar wil je dan een kind van 11 / 12 met een AED aan de slag gaat op een medemens?
Wat brengt dat voor andere consequenties met zich mee voor het kind zelf? Daar zal toch ook een psychische klap geven...

We hebben leerplicht tot 16 of 18 toch? ( ik zou het echt niet weten ik ben tot mijn 27 doorgegaan met studeren.....) zet reanimatie onderwijs ergens in de middelbare school, dan zijn ze oud genoeg. Zelf heb ik het ook in de tweede klas gehad trouwens. Zal 13 geweest zijn ofzo. En dat je ze leert reanimeren wil niet zeggen dat je ze moet aanmelden bij hartslag nu. De kans dat iemand van 13 toevallig bij een reanimatie uitkomt is niet groter dan de kans dat iemand van 13 met een reanimatie cursus per toeval bij een reanimatie uitkomt, de kans op emotionele schade is dus ook niet anders! Ergo, je kunt brugpiepers prima leren reanimeren, zolang je ze maar niet aanmeld bij hartslag.nu, maar daar willen we ze ook niet aanmelden. We willen gewoon dat iedereen kan reanimwren,.

Hulpverleningsforum

• Forum Moderator
  • Senior gebruiker
    • HVforumNL
Reactie #723 Gepost op: 24 juni 2014, 23:27:23
Citaat van: Hulpverleningsforum link=msg=1279697 date=1403642229
Die discussie is al lang en breed gevoerd op een andere plek op het forum, en gaan we hier niet opnieuw voeren.
Nogmaals, de discussie over kinderen die reanimeren is op andere plekken al gevoerd, en hoort niet in deze discussie thuis.

On topic.

Bvd.

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #724 Gepost op: 24 juni 2014, 23:47:28
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279689 date=1403641540
Een gemiddelde Diender hangt na zijn dienst het uniform weg en houd zich er pas mee bezig als hij aan het werk gaat????

En aangezien ik het zou vragen in de regio's waar HartslagNu Draait verwacht ik daar dan geen nee te krijgen... Lijkt me nogal logisch..

Je gaat niet in op mijn verhaal, over hoe zulke zaken vaak ook geheel buiten de politie om lopen. Zulke projecten worden opgestart vanuit de GGD of vanuit het RAV en hoewel de verstandhouding tussen de RAV's en de politie best goed is, kan niet alles direct en aan iedereen medegedeeld worden.
Ik krijg tig mails per dag met wetswijzigingen, procedures en lopende zaken. Ik draai daarnaast nog eens vol in de noodhulp mee en wordt dus geacht bij elke melding te staan in mijn werkgebied en nog eens zo veel mogelijk buiten te zijn. Dan is het soms wat moeilijk om alles te lezen, bij te houden en dan ga je schiften in de informatie. Lijkt mij nogal logisch.

Ik ben 24/7 opsporingsambtenaar. Als ik een winkeldief in mijn eigen tijd zie kan ik er niet om heen in te grijpen. Ik ben echter niet verplicht elke overtreding te bekeuren en in mijn eigen tijd informatie te vergaren. En nogmaals, ik heb geen TV-spot of internetcampagne voorbij zien komen :-X
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #725 Gepost op: 24 juni 2014, 23:50:27
Citaat
nogmaals, ik heb geen TV-spot of internetcampagne voorbij zien komen :-X
gelukkig maar

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #726 Gepost op: 25 juni 2014, 13:21:28
Citaat van: DiNozzo link=msg=1279709 date=1403646448
Je gaat niet in op mijn verhaal, over hoe zulke zaken vaak ook geheel buiten de politie om lopen. Zulke projecten worden opgestart vanuit de GGD of vanuit het RAV en hoewel de verstandhouding tussen de RAV's en de politie best goed is, kan niet alles direct en aan iedereen medegedeeld worden.
Ik krijg tig mails per dag met wetswijzigingen, procedures en lopende zaken. Ik draai daarnaast nog eens vol in de noodhulp mee en wordt dus geacht bij elke melding te staan in mijn werkgebied en nog eens zo veel mogelijk buiten te zijn. Dan is het soms wat moeilijk om alles te lezen, bij te houden en dan ga je schiften in de informatie. Lijkt mij nogal logisch.

Ik ben 24/7 opsporingsambtenaar. Als ik een winkeldief in mijn eigen tijd zie kan ik er niet om heen in te grijpen. Ik ben echter niet verplicht elke overtreding te bekeuren en in mijn eigen tijd informatie te vergaren. En nogmaals, ik heb geen TV-spot of internetcampagne voorbij zien komen :-X

Kan me voorstellen dat je dat doet die schifting als je het hebt over elke dag maar weer zoveel mails...
Maar als je naar zoveel jaar nog steeds er niets vanaf weet dan is dat pure desinteresse...

kan me trouwens bijna niet voorstellen dat je onderstaande filmpje niet hebt gezien:
http://www.youtube.com/watch?v=MGtLc3a-Ryk#ws

plus je geeft aan dat niet alle provincies er aan mee doen, dat klopt...
Helaas nog niet, dat die agenten er dan niet vanaf weten, tsja, nog niet netjes maar dat is meer begrip voor...
Wanneer ik het zou vragen dan zou het omgeving Limburg (Venlo / Roermond) en omgeving Gelderland (omgeving Arnhem) zijn waar ik de vraag zou stellen, deze twee regio's zijn er compleet van op de hoogte lijkt mij... Roermond dus blijkbaar minder...
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

helm

• Gast
Reactie #727 Gepost op: 25 juni 2014, 13:35:50
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279743 date=1403695288
kan me trouwens bijna niet voorstellen dat je onderstaande filmpje niet hebt gezien:

Sinds 2009 online en 23.538 gezien. Dus....

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #728 Gepost op: 25 juni 2014, 13:41:40
Citaat van: thetwin84 link=msg=1279743 date=1403695288
Maar als je naar zoveel jaar nog steeds er niets vanaf weet dan is dat pure desinteresse...

http://www.youtube.com/watch?v=MGtLc3a-Ryk#ws

Ja. Ik heb het filmpje gezien. Zegt niets over HartslagNu of AED alert.

Je opmerking over desinteresse laat ik maar voor wat het is. Daarmee gaan we niet op een lijn komen...
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #729 Gepost op: 25 juni 2014, 13:44:40
Ze moeten daar ook geen reclame voor maken via radio/tv/internet of welke manier dan ook. Die reclame wordt door heel veel mensen dan gezien als een oproep om je aan te melden voor een gratis ramptoerist informatie smsje. Hoef je niet eens op p2000 te kijken maar krijg je het gewoon via sms....