0 gebruikers (en 5 gasten bekijken dit topic.
Ja, perfect idee! We laten alle nieuwe AED vrijwilligers eerst allemaal een AED oproepje meelopen, misschien kunnen ze daarbij een opvallend hesje met "stagiaire EHBO/AED responder" aan doen zodat mensen zien dat ze het eigenlijk nog niet kunnen. Wat een onzin.
Zijn er cijfers bekend over een gemiddeld aantal inzetten per vrijwilliger?
ik denk alleen dat er cijfers bekend zijn van het aantal opgeroepen vrijwilligers maar aangezien dat er als je (geluk) hebt een stuk of 30 zijn per keer...
Als je geluk hebt 30 man?!?! En dan allemaal in de rij staan voor de deur van de woning zeker. Ik mag toch hopen dat die niet allemaal ter plaatse gaan.... 10 man alarmeren is eigenlijk al te veel.
Moet ik altijd reageren bij een sms-oproep?Het gaat om een vrijwillig systeem en de burgerhulpverlener reageert alléén op de SMS-oproep als deze daartoe in staat is.Mocht een hulpverlener, om welke reden dan ook, geen hulp kunnen of willen verlenen dan reageert hij niet op de oproep. De hulpverlener bepaalt steeds zelf of hij op dat moment in staat is om hulp te bieden. Wordt positief gereageerd op de oproep dan is het de bedoeling dat de burgerhulpverlener het bericht opvolgt en zich zo snel mogelijk naar het genoemde adres begeeft, of rechtstreeks om de reanimatie op te starten of eerst een AED op te halen en dan naar het slachtoffer te gaan. Vanwege het feit dat een vrijwilliger verhinderd kan zijn, zullen meerdere burgerhulpverleners tegelijkertijd een tekstbericht ontvangen (met een maximum van 30 burgerhulpverleners per alarmering). Op deze manier hopen wij, bij voldoende dekking van burgerhulpverleners, binnen zes minuten een reanimatie opgestart te hebben en een AED ter plaatse te hebben.De slagingskans van een (lokaal) Reanimatie Oproep Netwerk (RON) is sterk afhankelijk van de inzet van vrijwilligers/burgers die in het bezit zijn van een geldig reanimatie+AED diploma/certificaat en die zich aangemeld hebben in het systeem.
Ja, thetwin, ik weet wat hartslagnu propagandeert. Daar ben ik het gewoon niet mee eens. Een maximum van 30 hulpverleners, wat een overkill.
Hoe vaak ben jij meer dan 3 burgerhulpverleners tegengekomen bij een reanimatie?
Nooit, ik werk in een deel van een regio waar gelukkig geen burgerhulpverleners opgeroepen worden.
gelukkig???