AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 226341 keer)

0 gebruikers (en 2 gasten bekijken dit topic.

Joffry Ambu-Vpk

• Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #780 Gepost op: 23 november 2015, 20:29:15
Behoorlijk apart is dat je als hartslag.nu hulpverlener niet kan aanmelden bij hartveilig wonen en vice versa, wekr je in een hartslag nu regio maar woon je in een HVW regio dan kun je dus niet in een vande 2 regios gealarmeerd worden, men weet bij de 2 firmas ervan maar doet er weinig aan...
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod

Job45

• EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
Reactie #781 Gepost op: 23 november 2015, 20:42:30
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1387043 date=1448306955
Behoorlijk apart is dat je als hartslag.nu hulpverlener niet kan aanmelden bij hartveilig wonen en vice versa, wekr je in een hartslag nu regio maar woon je in een HVW regio dan kun je dus niet in een vande 2 regios gealarmeerd worden, men weet bij de 2 firmas ervan maar doet er weinig aan...
Is dat zo? Ik woon namelijk op het grensgebied tussen twee regio's en heb mij bij beide systemen geregistreerd.

Ik heb van een reanimatie wel eens twee meldingen gehad. Eerst van HartVeiligWonen omdat daar de eerste melding kwam, later via HartslagNu omdat de tweede ambu uit een andere regio kwam.
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.

thetwin84

• EHBO,AED-bediener/evenementen vkr/hobby fotografie
  • Senior gebruiker
  • Dag niet gelachen is een dag niet geleefd.
    • EHBO-Hedrin
Reactie #782 Gepost op: 23 november 2015, 21:20:01
Citaat van: Job45 link=msg=1387014 date=1448300005
Het is natuurlijk vrij eenvoudig om een andere datum te bedenken en in te vullen. Dit is natuurlijk niet echt de bedoeling, het certificaat verloopt niet voor niets na een bepaalde tijd, maar iets doen is beter dan niets doen.

Eigenlijk is dit best een slechte actie om zo op het forum te plaatsen, van je kan natuurlijk altijd de datum veranderen... De controle erop is er toch niet zoals eerder op het forum gemeld maar mensen er naar gaan verwijzen lijkt me ook niet echt een goed idee....

Heb laatst  (op de dag dat het gelanceerd werd) de hartslagnu app geïnstalleerd en zit nu af te wachten of ik ook daadwerkelijk een keer opgeroepen word vanaf de plaats waar ik ben. Heb van collega's hulpverleners gehoord dat het werkt dus ben er natuurlijk ergens nieuwsgierig naar... echter hoop je natuurlijk dat hij niet afgaat maar dat is het dubbele gevoel...

Verder als is lees dat de systemen bij de een wel op beide kan registreren en de ander niet zal er toch ergens bij de IT'ers van beide instanties een lampje moeten gaan branden.
[URL=http://www.t-tools.nl/CCount/click.php?id=

helm

• Gast
Reactie #783 Gepost op: 23 november 2015, 22:16:42
Citaat van: thetwin84 link=msg=1387052 date=1448310001
Eigenlijk is dit best een slechte actie om zo op het forum te plaatsen, van je kan natuurlijk altijd de datum veranderen... De controle erop is er toch niet zoals eerder op het forum gemeld maar mensen er naar gaan verwijzen lijkt me ook niet echt een goed idee....

Heb laatst  (op de dag dat het gelanceerd werd) de hartslagnu app geïnstalleerd en zit nu af te wachten of ik ook daadwerkelijk een keer opgeroepen word vanaf de plaats waar ik ben. Heb van collega's hulpverleners gehoord dat het werkt dus ben er natuurlijk ergens nieuwsgierig naar... echter hoop je natuurlijk dat hij niet afgaat maar dat is het dubbele gevoel...

Verder als is lees dat de systemen bij de een wel op beide kan registreren en de ander niet zal er toch ergens bij de IT'ers van beide instanties een lampje moeten gaan branden.

Je moet wel liegen wanneer je jezelf als arts of verpleegkundige wilt registreren want de systemen voorzien enkel in de registratie van leken hulpverleners.

helm

• Gast
Reactie #784 Gepost op: 1 december 2015, 12:40:23
Deze app werkt ook in Nederland. Wie kent het, werkt ermee en wat zijn de ervaringen?

https://www.goodsamapp.org/

Citaat
Good (S)martphone (A)ctivated (M)edics uses the latest technologies to alert those with medical training to nearby emergencies so that potentially life-saving interventions can be given before the arrival of emergency services. we aspire to have the highest levels of governance; All responders are checked, approved and their training is confirmed.

oma

• Senior gebruiker
Reactie #785 Gepost op: 3 december 2015, 17:59:57
Citaat van: Oma link=msg=1389433 date=1449160984
GoodSAM system does not require a dispatch by ambulance services (it is the same as shouting loudly for help, through walls to get the nearest first aiders). By integrating with the dispatch servcies we can enable ambulance services to alert local qualified and registered Responders to emergency calls. The Responders dispatched to a call can be choosen from multiple tiers and can be either the organisation employees, public Responders or both. You can set the range for the call and the number of people who you want to notify. (We are built to deliver an ultimate control over the alerts, please email us to hear about all of our features.)

We are proud to be researching and using the cutting edge cloud computing technology stack, which give us the ultimate flexibility and scalability. The stability of our technology stack comes from servers deployed and mirrored all over the global village. We do NOT require you to install any specific software on your systems and we do NOT require direct access to any of your data or computers. We do NOT require you to maintain anything or pay for any maintenance.

The purpose of the GoodSAM App is to enable immediate life saving assistance prior to the statutory ambulance service arriving.
It is imperative that responders providing Good Samaritan acts do not delay transfer to definitive care.

As such, the following code of conduct containing 6 basic rules has been established:

1) The Responder must ensure that their knowledge and skills are current. If formal certification is out of date then acting as a responder must NOT occur.
2) The Responder should arrive by foot. Only in especially remote locations should driving to a location be considered and the rules of the road apply fully. Since not officially dispatched, speeding or blue light driving is not allowed.
3) The Responder should only respond if fully alert and prepared (do not respond if alcohol has been consumed)
4) The Responder MUST NOT go outside of his / her skill set. BASIC LIFE SUPPORT and AED use are all that should be provided when appropriate.
5) Upon arrival of the statuary emergency services care MUST be handed over immediately.
6) The respondent MUST ensure that their knowledge and skills are currentand that they have undertaken a formal certified course in immediate life support/first aid and that such certification remains valid. If such certification lapses then a respondent should deregister from the service until it has been renewed.

Citaat
London’s Air Ambulance Doctor develops GoodSAM app

Tuesday 26th August 2014

London’s Air Ambulance doctor calls on Good Samaritans to deliver basic life support
GoodSAM app set to revolutionise immediate medical response
GoodSAM app could help save lives
App uses GPRS technology to alert first responders to nearby emergencies
App Creators are now appealing to the public to become ‘alerters’
With built-in ‘Defibrilocator’ function, app users can find nearest public access defibrillators
It is the first few minutes after the incident that determine the outcome – life, death, or long-term brain injury
London’s Air Ambulance charity is assisting the app creators to recruit Good Samaritans and Alerters.

https://londonsairambulance.co.uk/our-service/news/2014/08/goodsam

Gratis, veel meer mogelijkheden om samen met iedereen de prehospitale daadwerkelijk te kunnen verbeteren.

Ali Haddad is currently completing his medical training at Warwick having graduated from Imperial College.

It was during his neuroscience degree that Ali came to realise what a devastating outcome hypoxia can have on its patients. That is why he approached a computer programmer and London’s Air Ambulance neurosurgeon to co-found the GoodSAM App - a tool to help the public get emergency assistance from the local medical community.

Ali was awarded the Imperial College Gold Medal for his achievements whilst at Imperial, and GoodSAM was recently presented with the 'Points of Light' award by the Prime Minister’s Office.

This talk was given at a TEDx event using the TED conference format but independently organized by a local community.

https://www.youtube.com/watch?v=niwFcvo5Nfk

helm

• Gast
Reactie #786 Gepost op: 6 december 2015, 10:01:36
Ik heb de apps (het zijn er 2) gedownload en ben er even mee aan de slag gegaan.

Ik vond het handig om op de laptop, via de site https://www.goodsamapp.org/ aan te melden met mijn facebook account.
Aanmelden als hulpverlener gaat niet vanzelf, je moet wat gegevens invullen en je diploma/certificaat als jpg uploaden. Vervolgens checken ze of het klopt en dan pas word je geactiveerd. Dit kan een aantal dagen duren.
In Nederland zijn er nog geen certificerende instanties (CI) aangesloten dus doen zij de check zelf. Normaal is dat de check door de CI gedaan wordt. Aanmelden als arts/verpleegkundige/brandweermens (zonder EHBO diploma natuurlijk) kan ook eenvoudig. En dat is helemaal handig want in de huidige Nederlandse systemen is daar geen rekening mee gehouden.
Door deze werkwijze sluiten zij geen enkele CI uit en is er een goede controle op de kwaliteit van de hulpverleners.

Als je geaccepteerd bent moet je pas de apps downloaden op je telefoon en inloggen met je facebookaccount.

De ene app heet 'Alerter' en is voor het slachtoffer.
Die werkt sneller dan 1-1-2 bellen met je telefoon. Je klikt op de app en dan op Emergency, klaar! Dan gaat de app tegelijk 112 bellen en mensen in de buurt alarmeren. De oproep die je als vrijwilliger krijgt komt dus direct vanaf het slachtoffer, zonder tussenkomst van de 1-1-2 centrale. Hierdoor is de response vanuit de buurt veel sneller dan nu. Zelfs als 1-1-2 niet bereikbaar is, worden de buurthulpverleners opgeroepen. De app heeft ook een soort whatsapp functie, slachtoffer en hulpverlener kunnen met elkaar chatten. Het telefoonnummer is ook zichtbaar dus bellen met elkaar is waarschijnlijk ook mogelijk.

De andere app heet 'Responder' en is voor de hulpverlener.
Daarop krijg je direct de oproep om te gaan helpen, en een kaart waarop je ziet waar je naar toe moet. Ook Nederlandse AEDs zijn nu al te vinden in de app. Je kan met de app chatten met de hulpvrager, zo kan je bijvoorbeeld vragen op welke verdieping of welke kamer iemand is.

Je moet beide apps hebben want je bent niet enkel hulpverlener, je kan ook een keer slachtoffer zijn of voor iemand anders 1-1-2 nodig hebben.

Ik heb er een erg goede indruk van. Beter, sneller en directer dan wat er tot nu toe aan oproep-apps zijn.
De app is in het Engels.

Het werkt wereldwijd, kijk maar https://www.goodsamapp.org/mapOfResponders
Er zijn dus met GoodSAM geen gebieden uitgesloten zoals dat wel het geval is met Hartslagnu en Burgerharthulp.

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #787 Gepost op: 6 december 2015, 11:41:53
Ik heb hier mijn bevindingen van de GoodSAM app geschreven:
http://www.hulpverleningsforum.nl/index.php?topic=38149.msg1390065#msg1390065
De GoodSAM app heb ik inmiddels ook gedownload en aangemeld. Het is denk ik een goede app alleen valt en staat bij de hoeveelheid gebruikers. In Londen zijn er veel hulpverleners maar op het platte land in de UK ook een stuk minder.
Ik ben nog niet goedgekeurd en heb geen idee hoe de app van hulpverlener eruit ziet.
Maar wil deze app goed willen werken zou men deze massaal moeten installeren. Het RK heeft al eens aangegeven dat dit soort initiatieven niet steunt en alleen voor officiële alarmering via de officiële meldkamers te laten lopen zoals hartslagnu. Volgens mij had de hartstichting zo'n zelfde standpunt.
Dus om dit tot een succes te maken moet dit vanuit de hulpverleners zelf komen en zal het niet aangemoedigd worden door de grote organisaties.
Het is belangrijk om hulpverleners in de buurt te hebben.
Bij reanimaties is het ook belangrijk een AED in de buurt te hebben. Deze zijn nog erg duur en te duur om in elke straat er één te hangen. Het is nu wachten tot er studenten geneeskunde en technologie de koppen bij elkaar steken en een project opzetten voor een betaalbare AED voor iedere hoek van de straat.

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #788 Gepost op: 6 december 2015, 11:48:44
Ik ben nog steeds aangesloten bij SOS Alarm...Hoor ik ook niks meer over. Maar dit was een vergelijkbaar systeem die het op papier allemaal goed in gedachten had.
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

helm

• Gast
Reactie #789 Gepost op: 6 december 2015, 11:58:31
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1390083 date=1449398924
Ik ben nog steeds aangesloten bij SOS Alarm...Hoor ik ook niks meer over. Maar dit was een vergelijkbaar systeem die het op papier allemaal goed in gedachten had.

Klopt daar hoor je niks meer van en sosalarm is een betaalde dienst. Als slachtoffer moet je een abonnement bij ze afnemen.
GoodSam is gratis en onafhankelijk.