AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225648 keer)

0 gebruikers (en 1 gast bekijken dit topic.

enrico1972

• Senior gebruiker
  • Openbare Orde en Veiligheid
    • Instagram Enricoveilig
Reactie #860 Gepost op: 11 februari 2016, 16:01:52
Dat zijn wel mooie zaken ja en voorzichtig gezegd jammer dat dit nog niet in NL is.
De botte versie is wat een ********* dat ze dit in NL nog niet hebben.

Maar ja het kantoor- of koffertjesvolk hoe je het ook wil noemen zal als ze dit in NL willen hebben er natuurlijk heeeeel veeeel geld aan uitgeven en zullen ook zelf het wiel opnieuw willen uitvinden met alle ellende er om heen terwijl dit natuurlijk redelijk 1 op 1 is over te nemen is en in NL live te gooien. Dus ik zal er niet op rekenen dat dit ook in NL ooit zal gaan gebeuren want daar is men hier gewoon stronteigenwijs voor.

Om dan toch nog positief te eindigen.

Citaat van: oma link=msg=1405766 date=1455201145
Als je ergens een gat in het wegdek ziet maak je een foto en verstuurt het naar openbare werken.
GPS informatie van de mobiele telefoon geeft exact aan waar de foto is genomen.

Dit kunnen we in NL gelukkig dan wel door de App van http://buitenbeter.nl van een niet overheidsinstantie op je smartfoon te installeren.

Het werkt in de Gemeente Rotterdam goed. Al moet ik er wel bij zeggen dat ik voor dat het goed ging werken in de Gemeente Rotterdam heel veel contact met de Gemeente er over heb gehad en die info steeds aan BuitenBeter door speelde die er ook echt heel veel tijd en energie in gestoken hebben om het uiteindelijk goed te gaan laten werken. Want wat een ellende was het in het begin zeg met de Gemeente tot ik uiteindelijk iemand van de juiste afdeling te pakken had die wist waar het over ging. Maar al met al werkt het nu als een malle maar dat heeft volgens mij wel 6 à 8 maanden gekost voor het systeem van de Gemeente eindelijk deed wat het moest doen.
In dit land dient u de wet- en regelgeving te kennen en deze na te leven. Houd u zich hier niet aan, dan weet u ook wat de risico's zullen

oma

• Senior gebruiker
Reactie #861 Gepost op: 15 februari 2016, 10:45:35
Citaat
By James O'Malley, 3 days agoSoftware

Don't worry, they're not instagramming their patients

http://www.techradar.com/news/software/london-ambulance-service-is-using-an-app-for-cardiac-arrest-first-responders-1314882

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Elk jaar krijgen gemiddeld 1.000 inwoners in de regio Haaglanden een hartstilstand buiten het ziekenhuis. Op zo'n moment kan alleen reanimatie binnen de zes minuten een leven redden. En mensen die dat kunnen, die zijn er niet genoeg, zegt de Hartstichting. 'Wij willen er 4.000 burgerhulpverleners bij krijgen die kunnen reanimeren. Dan kan overal in de regio weer dat cruciale tijdsbestek van zes minuten gehaald worden', zegt een medewerker van de stichting. lees verder

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #863 Gepost op: 26 februari 2016, 08:08:36
Hartstichting: ruim 30.000 nieuwe burgerhulpverleners, nog 45.000 te gaan
16 februari 2016
De afgelopen twee maanden hebben ruim 30.000 Nederlanders die kunnen reanimeren zich aangemeld als burgerhulpverlener. De toename is het gevolg van een campagne van de Hartstichting én de inzet van meerdere partners. Hiermee is de Hartstichting een stap dichter bij haar doel om meer mensen te redden bij een hartstilstand. lees verder

RAdeR

• Senior gebruiker
Reactie #864 Gepost op: 27 februari 2016, 13:50:14
Citaat
12:44 REANIMATIE OPROEP! <<adres>>  Waddinxveen. Sms JA als u gaat.

Het lijkt er op dat ook in regio Hollands Midden gestart is met burgerhulp via Hartveiligwonen

Red Cross Medic

• Rode kruiser - Dienst medische hulpverlening - Verzorgende IG Defensie - Ambulance chauffeur
  • Senior gebruiker
  • Waar andere een stap terug doen, stap ik vooruit.
    • Nieuws uit het noorden
Reactie #865 Gepost op: 27 februari 2016, 17:48:16
Citaat van: RAdeR link=msg=1409328 date=1456577414
Het lijkt er op dat ook in regio Hollands Midden gestart is met burgerhulp via Hartveiligwonen
das lekker...moet je eerst in de adrenaline nog ja sms'en...
Rode kruiser | Dienst medische hulpverlening | Defensie - Verzorgende IG | Chauffeur noodhulpteam | Defensie Ambulance chauffeur | Noordernieuws.nl Ge

EM physician

• AIOS
  • Forum gebruiker
Reactie #866 Gepost op: 27 februari 2016, 18:47:05
Citaat van: Red Cross Medic link=msg=1409375 date=1456591696
das lekker...moet je eerst in de adrenaline nog ja sms'en...

Als je al moeite hebt met een sms'je terug sturen, moet je je ernstig afvragen of je wel een geschikte kandidaat bent voor de burgerhulpverlening.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #867 Gepost op: 27 februari 2016, 19:17:43
Ik ben zelf First Responder Brandweer in HM en ik heb hier nog niet van gehoord.

Citaat van: RAdeR link=msg=1409328 date=1456577414

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #868 Gepost op: 27 februari 2016, 20:20:32
Hebben meer mensen het "probleem" van Hartslagnu dat ze als ze de app hebben geinstalleerd dat ze geen SMS bericht meer krijgen voor reanimatie? Probleem is dat de app het alleen doet als je GPS aan hebt staan, nu heb ik deze eigenlijk altijd uitstaan. Nu was vandaag niet ver van mij af een reanimatie (waar ik achteraf achter kwam). Normaal zou ik altijd een sms krijgen maar sinds ik de app heb geinstalleerd heb ik geen enkele SMS meer ontvangen van hun om te komen.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

jelte

• Forum gebruiker
Reactie #869 Gepost op: 27 februari 2016, 20:54:15
Ik heb een paar weken terug een reanimatie oproep gehad en kreeg zowel via de app als de sms de oproep.