Nou ja dan verschillen wij van mening.
Van mening verschillen kan altijd als je er maar met zijn allen uit komt en dat is het belangrijkste.
Dank je voor de tips. Wij hebben de agent in kwestie ook tips gegeven, deze werden genegeerd en hebben het, na het nog even aangekeken te hebben, overgenomen. Het spijt mij van die vieze smaak maar het was even nodig om op dat moment het over te nemen omdat de hartmassage absoluut niet goed ging.
Die vieze smaak kan gebeuren hoor als die smaak maar weer weg gaat en dat gaat hij nu bij mij na je uitleg. Als er niks met de tips gedaan wordt dan ben je in het belang van het slachtoffer ook verplicht om gelijk in te grijpen wil je het slachtoffer nog een serieuze kans willen bieden. Dus gewoon goed gedaan dan.
Vervelend dat mijn verhaal zo over komt. Het komt meer uit onbekendheid met de burgerhulpverlening. Wij hebben hier van onze werkgever nog niets van gehoord en daar baal ik enorm van. Ik heb uiteraard al (in het weekend) vragen gesteld.
Het zal zeker met de onbekendheid te maken hebben dat je er zo over denkt c.q. reageert. De brandweer is een grote en vermoedelijk ook logge organisatie en dan vind ik het niet vreemd als jullie er niet veel/genoeg over gehoord hebben hoe het zit met burgers die ook opgeroepen worden voor een reanimatie en hoe daar mee om te gaan. Top dat je zelfs dit weekend al vragen hebt gesteld
.
En waar ik ook bang voor ben, maar hoop dat die angst kan weg worden genomen, dat we nu wannabe hulpverleners krijgen. Je kent ze wel, de mensen die graag bij de ambulance, politie of brandweer hadden willen werken maar niet door procedure komen. Dit soort mensen ziet nu zijn kans schoon om toch als hulpverlener op te gaan treden maar zich dan ook niets van anderen aantrekken omdat zij nu (ook) "rechten" hebben. Wordt er bv gecreend wat soort mensen zich aanmelden of kan iedereen "uitrukken".
Ik ben wat betreft het Hartveilig Wonen project niet bang voor wannabe hulpverleners. Je moet naast je normale NAW gegevens ook het e.e.a. invullen over je opleiding zoals op het knipsel onderaan deze pagina te zien is invullen. Toen ik dat gedaan had kreeg ik gelijk een mail met een link om de inschrijving te bevestigen en gelijk het bericht.
Na het bevestigen van uw inschrijving kan het 3 tot 5 weken duren voor het oproepsysteem Hartveilig Wonen contact met u opneemt.Je opleidingsinformatie die je geeft wordt dus eerst gecontroleerd voor je in het systeem toegelaten wordt. Ik kreeg 11 dagen later al de mail met mijn Gebruikersnaam (mijn 06nummer) en Wachtwoord. Vanaf dat moment kon ik pas de App Hartveilig Wonen gaan instellen en activeren.
Ik denk trouwens dat de First Responder Brandweer zijn langste tijd wel gehad heeft mocht de burger hulpverlening goed functioneren. Komt daar mijn gereserveerdheid door? Nee hoor onbekend maakt onbemind.
Bedankt voor de antwoorden tot nu toe.
Of de FRB zijn langste tijd gehad heeft durf ik geen Ja of Nee te zeggen. Voorlopig is het zo dat de brandweer op elk voertuig een AED heeft net als de Politie en juist in de openbare ruimte's is er een tekort aan AED's. Maar dat onbekend onbemind maakt ja dat geloof ik graag. Het belangrijkste is wat mij betreft dat wij als leken, dus de burgerhulpverleners, brandweer en politie samen maar 1 doel hebben en dat is het slachtoffer een nieuwe kans op leven geven en niks meer dan dat. En niks werkt dan fijner dan een samenwerking in goede harmonie want samen sta je sterk.