AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225658 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #920 Gepost op: 1 april 2016, 10:49:44
Citaat van: Golly link=msg=1416810 date=1459499167
Het leuke is dat ze hier nu een grote wervingscampagne gestart zijn, en uiteraard is het heel goed dat meer mensen leren reanimeren maar als ik kijk naar de aantallen oproepen die ik krijg (11 in 3 maanden tijd) en hoe vaak ik de sirenes al hoor of er al politie/ambulance aanwezig is als ik aankwam, dan vrees ik dat mensen die zich aanmelden redelijk snel weer aftaaien "omdat het toch geen zin heeft". Er komt een nieuwe app van HVW aan, hopelijk gaat dat verbetering brengen en daalt het aantal oproepen dat je krijgt omdat er meer burgerhulpverleners bijkomen, maar in de huidige situatie zou het zomaar kunnen zijn dat er veel energie in werving wordt gestoken en er over 1 of 2 jaar blijkt dat dit niet veel effect heeft gehad.

Als ze willen dat je alleen gaat helpen als je er binnen enkele minuten kunt zijn dan moeten ze stoppen met de oproepen waarbij je 10-12 min onderweg bent te voet, immer mag je (begrijpelijk) niet met de auto.

Helemaal mee eens.

Ik verbaas me echt over het aantal oproepen dat mensen krijgen. Ik sta al meer dan 6 jaar geregistreerd en heb er niet meer dan 8 gehad in al die jaren. Met uitzondering van een lange tijd in de VS. Heb ik altijd in grote steden in Nederland gewoond waar de systemen actief zijn.

Golly

• Medisch Milieukundig Adviseur en GAGS i.o. bij een GGD/VR
  • Senior gebruiker
  • Hulpverlenen bij Rampen en Evenementen
    • Rode Kruis Den Haag
Reactie #921 Gepost op: 1 april 2016, 12:10:25
Mijn ervaring met AED Alert is ook heel anders dan die met Hartveilig wonen, bij AED alert kreeg ik ook nooit iets.
Misschien zit het m in de zeer hoge populatiedichtheid in een stad als de mijne, maar ook de verschillen in afstand van oproepen tussen systemen zouden ook een deel van het verschil kunnen verklaren. Binnen de straal van 500m of 1km wonen in een grote stad veel  mensen en als de straal dan 1km is neemt dit nog veel verder toe. De kans dat er op enig moment iemand een circulatiestilstand heeft in je omgeving is dus ook hoger gewoonweg omdat er zoveel mensen wonen.
Vrijwillig: Evenementenhulpverlener, TL Noodhulpteam, Onderzoeker Nederlandse Rode Kruis

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #922 Gepost op: 1 april 2016, 15:31:08
Witte Kruis start reanimatiecampagne voor meer burgerhulpverleners

Witte Kruis ambulancezorg biedt duizend inwoners in Noord- en Oost-Gelderland een gratis basis reanimatie- en AED-training aan. Dit doet zij in samenwerking met Gelre ziekenhuizen, Slingeland Ziekenhuis, Ziekenhuis St Jansdal, en regionaal collectief Gezond Veluwe.

Doel van de campagne is om meer burgerhulpverleners te werven die zich aansluiten bij HartveiligWonen in de regio Noord- en Oost-Gelderland. Deze georganiseerde burenhulp bestaat uit vrijwilligers die kunnen reanimeren en wordt ingeschakeld wanneer iemand in de buurt een acute circulatiestilstand (hartstilstand) heeft.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #923 Gepost op: 1 april 2016, 21:20:17
Ik begrijp nu van mijn werkgever (brandweer) dat Hartveilig Wonen een verplichting vanuit de overheid is en voor 1 april 2016 geregeld moest zijn landelijk.

De cirkel daarbij is inderdaad 500meter. Als je vlakbij een ambulancepost of (beroeps)brandweerkazerne woont heeft het weinig meerwaarde maar dat ziet het systeem waarschijnlijk niet.

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #924 Gepost op: 2 april 2016, 10:36:21
Citaat van: Brandpreventje link=msg=1416957 date=1459538417
Ik begrijp nu van mijn werkgever (brandweer) dat Hartveilig Wonen een verplichting vanuit de overheid is en voor 1 april 2016 geregeld moest zijn landelijk.

De cirkel daarbij is inderdaad 500meter. Als je vlakbij een ambulancepost of (beroeps)brandweerkazerne woont heeft het weinig meerwaarde maar dat ziet het systeem waarschijnlijk niet.
Dan ben ik erg benieuwd waar jou werkgever dat vandaan heeft en wie dan verplicht is dat te doen.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #925 Gepost op: 2 april 2016, 12:13:59
Citaat van: René van der Helm link=msg=1416794 date=1459492012
Ja heb ik ook in Purmerend.

Ik werk in Purmerend op ongeveer 300 meter van de ambupost, heb (gelukkig niet voor een reanimatie) toch wel eens ruim 10 minuten op een ambu mogen wachten. Bijna in de ambupost wonen of werken is dus geen garantie dat de ambu er ook sneller is dan wanneer je verder weg woont / werkt.
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #926 Gepost op: 2 april 2016, 13:30:32
Als op die post 2 ambu's staan en ze zijn al beide naar iets heen, dan heb je daar (nog) geen ambulance. Dus dan zal er 1 van een andere post moeten komen. En dat kost tijd.
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

ir. Auditor

• Senior gebruiker
Reactie #927 Gepost op: 2 april 2016, 14:18:26
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1417040 date=1459596632
Als op die post 2 ambu's staan en ze zijn al beide naar iets heen, dan heb je daar (nog) geen ambulance. Dus dan zal er 1 van een andere post moeten komen. En dat kost tijd.
echt waar?

Er zijn ook andere redenen hoor. Afhankelijk van de soort melding kun je ook gewoon een andere ambulance krijgen die misschien van verder moet komen, ook al is er dichterbij ook eentje beschikbaar l.

Dat kan tientallen redenen hebben, bijvoorbeeld beschikbare capaciteit in een gebied kunnen garanderen, misschien zit er op 1 van de ambulances een stagiaire die ze juist wel of juist niet naar een melding willen sturen, misschien heeft de dichtstbijzijnde al een drukke dienst achter de rug en willen ze die mensen even de kans geven iets te eten....of zit hun dienst er over een half uurtje op en denkt de meldkamer "als het niet hoeft geef ik ze nu geen rit zodat ze gewoon op tijd kunnen stoppen etc. Etc.

Grumpy91

• Rode Kruis hulpverlener, werkzaam in zorgsector
  • Senior gebruiker
  • If you can Dream it, you can do it!
Reactie #928 Gepost op: 2 april 2016, 14:29:14
Dit was inderdaad 1 van de 10-duizend redenen.

Maar wat anders. Nu staan mijn instellingen goed bij de hartslag.nu app. Maar nu was er vanmorgen een reanimatie 3 straten verderop: geen alarmering gekregen, terwijl laatst er een melding was voor stuk verder en die wel binnen gekregen.... Wie begrijpt het?
Hulpverlener, vrijwilliger, beheerder Social Media bij Rode Kruis locatie Roermond.    Al mijn bijdragen zijn volledig op eigen titel

Jim

• Ambulanceverpleegkundige & anesthesiemedewerker
  • Senior gebruiker
  • When in doubt, knock'em out
Reactie #929 Gepost op: 2 april 2016, 15:07:56
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1417046 date=1459600154
Dit was inderdaad 1 van de 10-duizend redenen.

Maar wat anders. Nu staan mijn instellingen goed bij de hartslag.nu app. Maar nu was er vanmorgen een reanimatie 3 straten verderop: geen alarmering gekregen, terwijl laatst er een melding was voor stuk verder en die wel binnen gekregen.... Wie begrijpt het?

Traumatische reanimatie of kinderreanimatie misschien?
CHAOS: Chief Has Arrived On Scene Waar cyanose is, is leven; nog heel even!