AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED

Auteur Topic: AED Alert, AED Locator, BurgerAED, Burgernet-AED  (gelezen 225662 keer)

0 gebruikers (en 4 gasten bekijken dit topic.

Brandpreventje

• Senior gebruiker
Reactie #940 Gepost op: 4 april 2016, 20:50:44
Tja meer info kan ik je niet geven. Als het niet waar is worden wij verkeerd voorgelicht door onze werkgever.....

Nogmaals de mail die wij ontvingen en wat op ons intranet staat: Vanaf 1 april start de RAV Hollands Midden (als laatste regio in Nederland) met de uitrol van de burgerhulpverlening (Hartveilig Wonen). Hiertoe zijn ze verplicht vanuit de overheid.

Citaat van: ir. Auditor link=msg=1417260 date=1459715773
Daar lees ik niet dat ze door de overheid verplicht zijn het in te voeren. Alleen dat als ze het doen ze verantwoordelijk zijn voor de alarmeringen en dat ze zelf voor de techniek moeten zorgen.

Als ze verplicht zijn om het in te voeren moet er een wet of besluit van een minister zijn die ze dat verplicht. Niet een opmerking zoals die hierboven.

ir. Auditor

• Ingenieur die nog geen band kan plakken.
  • Senior gebruiker
  • Do one thing every day that scares you (M Schmich)
Reactie #941 Gepost op: 4 april 2016, 20:54:52
Ik kan natuurlijk niet op jullie intranet :) maar mensen die daar wel op kunnen zullen vast wel de mogelijkheid hebben om daar vragen te stellen toch :)

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker

Diaephi

• Forum gebruiker
  • Inspecteur Oost-Brabant - Veiligheidskundige
Reactie #943 Gepost op: 13 april 2016, 09:20:09
Citaat van: Grumpy91 link=msg=1417046 date=1459600154
Dit was inderdaad 1 van de 10-duizend redenen.

Maar wat anders. Nu staan mijn instellingen goed bij de hartslag.nu app. Maar nu was er vanmorgen een reanimatie 3 straten verderop: geen alarmering gekregen, terwijl laatst er een melding was voor stuk verder en die wel binnen gekregen.... Wie begrijpt het?

Er worden volgens mij altijd maar een x-aantal mensen gealarmeerd die in de buurt zijn meen ik, rekening houdend met een bepaald opkomst percentage, dat voorkomt dat er plotseling 100 man binnen staan bij een reanimatie.
Volg Robuust Blauw! via www.robuustblauw.nl

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #944 Gepost op: 13 april 2016, 10:18:52
Citaat van: Diaephi link=msg=1418764 date=1460532009
Er worden volgens mij altijd maar een x-aantal mensen gealarmeerd die in de buurt zijn meen ik, rekening houdend met een bepaald opkomst percentage, dat voorkomt dat er plotseling 100 man binnen staan bij een reanimatie.

Zo ver ik weet binnen de eerste cirkel van 500 meter de 30 dichtsbij zijnde hulpverleners.
Wordt dat aantal niet behaald dan gaat het systeem voor zover ik weet automatisch buiten de 500 meter.
Let wel die 30 personen zijn de geregistreerde personen en niet het aantal bereikte personen het zou in theorie zo maar kunnen dat er niemand bereikt wordt / inzetbaar is maar ook dat ze er alle 30 staan.....

Daarnaast wordt een deel van die 30 mensen eerst naar een AED gestuurd en een deel direct naar het SO.

Mijn ervaring is dat er gemiddeld toch wel 10 personen op komen draven waarbij aangetekend dat ik wel eens met drie man heb gestaan en ook wel eens met alle 30.
Is het treintje wat werkelijk reanimeert vol dan verzorgen de overige "aanwezigen" de hand en spandiensten en dat kan soms enorm uit een lopen.

Hier staan in geval van een inzet de burgers en politie (brandweer rijdt hier niet op een reanimatie) op gelijke voet en zijn bij aankomst van de ambu allen onder geschikt aan de gele tak. Bij voldoende aanwezige burgers neemt de blauwetak veelal de rol in opvang van de naasten en coördinatie op zich, deels in de rol van diender deels op basis van gelijkwaardigheid. En over het algemeen is dat een zeer prettige werkwijze !!
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

helm

• Gast
Reactie #945 Gepost op: 13 april 2016, 10:25:02
Citaat van: klf grimmenstein markt link=msg=1418770 date=1460535532
Is het treintje wat werkelijk reanimeert vol ....

Hier is geen touw aan vast de knopen.

klf grimmenstein markt

• Belangstellende
  • Senior gebruiker
  • De enige particuliere bepakte VW LT brandweerbus
    • KLF Grimmenstein markt
Reactie #946 Gepost op: 13 april 2016, 10:40:49
Citaat van: René van der Helm link=msg=1418771 date=1460535902
Hier is geen touw aan vast de knopen.
Voor jou Rene.....

Als er voldoende personen aanwezig en bezig zijn met de daadwerkelijke reanimatie....
(hier veelal 4 personen zodat er in ruime mate kan worden afgewisseld)
Eigenaar van het voormalige KLF Grimmenstein markt http://www.vwbrandweerbus.nl Namens Perfact-group werkvoorbereider bij stadsverwarming Purmerend

treintje

• Junior gebruiker
  • **
Reactie #947 Gepost op: 25 april 2016, 10:36:38
vanmorgen was er een reanimatie geen melding gehad via hartslag.nu terwijl van de week voor zorginstelling die paar straten verder op zit wel.
toch vreemd dichter bij dan bij je buren kan niet en dan ontvang je niks en paar straten verder op krijg je wel .
helaas kwam ik er nu pas achter toen de hulpdiensten er al waren.
helaas ook net van een van de zoons bericht gekregen dat de buurvrouw is overleden.

RAdeR

• Hoofd Rode Kruis Noodhulpteam, BLS instructeur
  • Senior gebruiker
Reactie #948 Gepost op: 26 april 2016, 09:52:11
AD Delft @ADDelft
Delft wil duizend inwoners als burgerhulpverlener   s.ad.nl/4289638
9:21am ˇ 26 Apr 2016

fotoschieter.nl

• Forum gebruiker
  • NRK Velsen, Biketeam, EHBO, AED, Wandelletsel, NHT
    • Fotoschieter.nl
Reactie #949 Gepost op: 26 april 2016, 10:13:45
Citaat van: treintje link=msg=1420697 date=1461573398
vanmorgen was er een reanimatie geen melding gehad via hartslag.nu terwijl van de week voor zorginstelling die paar straten verder op zit wel.
toch vreemd dichter bij dan bij je buren kan niet en dan ontvang je niks en paar straten verder op krijg je wel .
helaas kwam ik er nu pas achter toen de hulpdiensten er al waren.
helaas ook net van een van de zoons bericht gekregen dat de buurvrouw is overleden.

Dit kan allerlei redenen hebben dat de meldkamer geen burgerhulpverleners stuurt. Dit is niet vreemd.
Nederlands Rode Kruis Afd. Velsen --> EHV'er, AED, Biketeam VRK --> Noodhulpteamlid AEDHeemskerk.nl --> Secretaris, Technisch beheer AED's, Bediener,