Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010

Auteur Topic: Vliegverkeer stilgelegd vanwege vulcanische aswolk - 15 t/m 19-04-2010 en 17-5-2010  (gelezen 101364 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Het plaatje op de noorse site ziet er nog steeds heftig uit.

Morgen en overmorgen lijkt er toch nog meer en grotere hoeveelheid as deze kant op te komen.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken


skippy02

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,541
  • Scanman Jan
En dan ook nog maar even de IJslandse Radar erbij.

http://en.vedur.is/weather/observations/radar/#type=radarsat
Scannerluisteraar in hart en nieren en verslaafd aan nieuws.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Aangezien Eurocontrol dit scenario recentelijk nog geoefend heeft lijkt mij dat een uitbarsting een reëel gegeven is geweest. Weet iemand waarom er zo weinig is bekend over gevaarlijke concentraties? Over heel de wereld komen toch uitbarstingen voor?


NikonDirk

  • Leeft op een eiland.
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 4,223
    • Opvallende politievoertuigen.
KLM doet geen Europese vluchten tot zondag middernacht
Uitgegeven: 18 april 2010 07:13

RIJSWIJK - Luchtvaartmaatschappij KLM schort alle Europese vluchten tot zondag middernacht op, voor de intercontinentale vluchten geldt dat die in ieder geval tot zondagavond 20.00 uur niet zullen worden uitgevoerd.
...........................................
....................................

Bron: www.nu.nl


Gast

  • Gast
Ohja dat is waar, vocht reflecteert niet ;)

Ik ben niet bekend met de reflectiewaardes van water en/of glas  ;) klaarblijkelijk zijn er heel weinigen bekend met de reflectiewaardes van vulkanisch as, in welke dichtheid dan ook  ;) Daarom zal Eurocontrol zijn vliegverbod nog wel even handhaven, dat je het niet ziet, met het blote oog of wel of niet op weer-radars, wil niet zeggen dat het er niet is.

Dinsdag weer nachtdienst, wordt de hele nacht knorren gok ik  ;D


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
En nog meer info van buienradar :

Vooral boven de Noordzee, maar ook boven land kunnen soms valse echo's voorkomen. Herkenbaar aan een rommelig stippeltjes patroon. Dit komt vaak voor tijdens een inversie. Een inversie is een dunne laag in de atmosfeer waarbij de temperatuur met de hoogte toeneemt in plaats van daalt. Er hangt dan als het ware een denkbeeldige deksel boven ons hoofd. De radarstralen worden dan door de atmosfeer afgebogen en veroorzaken de verstoring.

http://nieuws.buienradar.nl/achtergronden_Hoe_werkt_de_buienradar_00003.aspx


jelle

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 135
er kwam zojuist eeb vliegtuig landen op baan 6 en nu stinkt het opeens. Is er kerosine geloosd of heeft hij lucht van boven naar beneden verplaatst. Ik denk het eerste, ookal weet ik dat men van mening is dat dit niet geberd.


Brandpreventist

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 18,993
Weet iemand waardoor de grootste economische schade op dit moment wordt veroorzaakt? Is dat het niet kunnen vervoeren van passagiers, het niet kunnen vervoeren van goederen of het schaars worden van goederen die via de lucht worden aangevoerd?


Gast

  • Gast
Er wordt geen kerosine geloosd boven land. Dit gebeurt alleen in noodgevallen waarbij dumpen boven zee niet eens meer lukt. Je ruikt dus wat anders.


EHBjOOST

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 387
  • Dit forum is het helemaal !
Ik ben niet bekend met de reflectiewaardes van water en/of glas  ;) klaarblijkelijk zijn er heel weinigen bekend met de reflectiewaardes van vulkanisch as, in welke dichtheid dan ook  ;) Daarom zal Eurocontrol zijn vliegverbod nog wel even handhaven, dat je het niet ziet, met het blote oog of wel of niet op weer-radars, wil niet zeggen dat het er niet is.

Dinsdag weer nachtdienst, wordt de hele nacht knorren gok ik  ;D

Ik zou bijna zeggen, kom even een bakkie doen 2 verdiepingen lager :-p

Ik denk alleen dat als het verkeer maandag en dinsdag nog stil ligt. dat ik met mijn afdeling juist de volle dienst aan het werk ben.
EHV, Rode kruis zandvoort, ex BHV ploegleider, Radio zendamateur. en zelfs nog tijd om te werken