de politie heeft helemaal niets, de europeesche overheid heeft besloten dat auto's voor de politie onder de europeesche aanbesteding vallen, zie diverse topic's elders op dit forum.alle auto merken die in aanmerking wilden komen hebben zich moeten en kunnen presenteren met een auto, de klasse waarin deze viel moest op het niveau staan van de opel astra en de ford focus, bij volkswagen zou dat de bora moeten zijn, maar omdat volkswagen altijd golfjes heeft geleverd waren zij van mening dat dit voldoende moest zijn, onderdeel van de presentatie was dat de merken die langlopende kontrakten, deze open zouden zijn gebroken als zij niet werden gekozen voor de toekomst.
kennelijk was de golf niet voldoende en heeft volkswagen de presentatie verloren, en waren daarmee de lopende kontrakten verbroken gezien.
volkswagen was van mening dat dit niet volgens de regels van de wet was, en zijn naar de rechter gestap, uiteraard hebben zij dit in eerste geding verloren, zij zijn in hoger beroep gegaan en wederom verloren.
de clou is nu dat de aanschaf heeft meer dan een half jaar stil gestaan, dus oudere politie auto's konden niet worden vervangen (wel zijn er nog volkswagens uitgeleverd die al afgeroepen waren bij de dealers maar ook dit hield op) , dit heeft veel iritatie gewekt bij menig korps waardoor buiten dat ze toch niet meer geleverd mochten worden zij helemaal klaar waren met volkswagen.
voor zover mij bekend zal amsterdam dus ook van volkswagen af moeten stappen, maar dit korps heeft altijd al een wat andere werkwijze gehad.
dit alles heb ik uit zeer betrouwbare bron.
al eerder heb ik hiervoor geschreven welke merken
nu wel geleverd worden, echter allemaal nieuwe modellen dus alles opnieuw uitzoeken en passen en meten, en zoals bekend wordt daar veel tijd mee versleten.