Bij geen vest aan, geen hesje, geen pet, als agent solo, geen bike-opleiding etc. wordt al gauw gezegd dat je dan niet verzekerd bent. Soms heb ik wel eens het idee dat het argument niet verzekerd voor alles wordt gebruikt, maar de praktijkervaringen hoor ik nergens.
Dan ben ik vaak niet verzekerd...
geen vest - vest heb ik zelden aan (zal het vannacht weer eens proberen, maar na een uur fietsen krijg ik teveel last van de warmte)
geen hesje - alleen bij een ongeval
geen pet - pet?
solo - bike of noodhulp komt allebei voor. Als mijn collega zich op de dag van zijn dienst ziek meldt, kunnen ze natuurlijk niet voor vervanging zorgen.
vaak kan ik wel aansluiten bij een bureau met meer dan 1 auto, maar dan rij ik wel solo in overleg met de meldkamer en collega's.
Ja, er zullen vast collega's zijn die dit onverantwoord vinden en dergelijke, maar dit werkt voor mij en mijn werkgebied zonder al te veel problemen.
omdat wij regelmatig biken op grote afstand van het bureau hebben we onze bus. Daar passen met gemak 2 fietsen en een boef in.
Ik ben nu bezig om onze terreinwagen te voorzien van 2 fietsendragers. We zijn in de zomer veelal aan de kust aan het werk, en met 20 kilometer strand fiets je niet zomaar van a naar b. Onze WTC heeft al toestemming gegeven voor mijn idee, alleen is er nog iemand op kantoor die mag bepalen of mijn idee handig is