Politie Bikers

Auteur Topic: Politie Bikers  (gelezen 29603 keer)

0 gebruikers (en 3 gasten bekijken dit topic.

Jerommeke

• Senior gebruiker
  • Blauwe Motormuis
Reactie #50 Gepost op: 29 december 2012, 00:58:19
Niet verzekerd bij solo rijden... Das lastig voor motorrijders, wijkagenten etc.... 098uo

Toch mag je als niet getrainde agent niet op een dienstmotor rijden en als niet getrainde biker niet op een bike...
Dat heeft te maken met aansprakelijkheid in geval van een aanrijding en/of letsel bij aangehouden verdachten door een niet getrainde biker.

Je mag wél in combinatie met een getrainde biker rijden is mij ooit verteld  ::)
GEBRUIK MIJN FOTO'S NIET ZONDER TOESTEMMING ! !

Red

• HAP Eenheid Amsterdam
  • Senior gebruiker
Reactie #51 Gepost op: 29 december 2012, 01:16:50
Sinds vandaag hebben wij, jawel, een onopvallende Volkswagen Polo gekregen voor het Biketeam. Compleet met fietsendrager en uiteraard geen stopborden of O&G. Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of.....
Wat een weldoordacht plan.  ::) Leuk ook dat je jou opvallende fietsen nu achterop een onopvallende auto hangt.  98uiye
Success is born out of arrogance, but greatness comes from humility.

Blauwe-motormuis

• Senior gebruiker
Reactie #52 Gepost op: 29 december 2012, 12:13:57
Wat een weldoordacht plan.  ::) Leuk ook dat je jou opvallende fietsen nu achterop een onopvallende auto hangt.  98uiye

Ongelofelijk, het zal mij dan ook niet verbazen dat enkele alerte burgers de politie gaan bellen; "Ik denk dat jullie politiefietsen zijn gestolen, want ze hangen achterop een normale auto".

RS6

• HAP - AA
  • Senior gebruiker
  • Audi - Vorsprung durch Technik
Reactie #53 Gepost op: 29 december 2012, 13:34:34
Sinds vandaag hebben wij, jawel, een onopvallende Volkswagen Polo gekregen voor het Biketeam. Compleet met fietsendrager en uiteraard geen stopborden of O&G. Ik weet niet of ik nu blij moet zijn of.....

Nou van harte hoor!  :D
Wat is de achterliggende gedachte van een eigen auto? Geen bussen beschikbaar?
Lekker praktisch ook om bij een melding eerst de fietsen op de drager te zetten, TP te gaan en daar de fietsen weer van de drager af te halen...  :-X

Meneer

• Vrijpol. Brabant (Zuid) Oost
  • Senior gebruiker
    • Politieserie
Reactie #54 Gepost op: 29 december 2012, 16:14:49
Afgelopen zaterdag liep ik met een collega mee die formeel gezien ook solo reed. Ik reed met hem mee, maar zonder bevoegdheden. Het is daar gewoon gebruikelijk dat de senior solo rijdt en zo ook gewoon surveillance doet/op meldingen rijdt.
Toevallig een buurtbri/wijkagent? Bij ons rijden alle wijkagenten solo, de rest zijn koppeltjes. Ik kan me een solo GPZ dienst wel inbeelden, maar noodhulp is uit den boze. Maargoed, we hebben dan ook maar een noodhulp voor een gebied van 700km2.

Frank.

• Hoofdagent
  • Senior gebruiker
Reactie #55 Gepost op: 29 december 2012, 16:21:14
Motor, duo, of solo, ze rijden hier allemaal de noodhulp. De meldkamer houdt er rekening mee met de uitgifte van meldingen.

Carv

• Senior gebruiker
Reactie #56 Gepost op: 29 december 2012, 16:35:32

Hoe is het verder in Utrecht geregeld? Passen de bikes bij jullie in de bus of gaat dat op een andere manier?

DiNozzo

• Landelijke Eenheid Dienst Infrastructuur
  • Senior gebruiker
Reactie #57 Gepost op: 29 december 2012, 22:26:42
Toevallig een buurtbri/wijkagent? Bij ons rijden alle wijkagenten solo, de rest zijn koppeltjes. Ik kan me een solo GPZ dienst wel inbeelden, maar noodhulp is uit den boze. Maargoed, we hebben dan ook maar een noodhulp voor een gebied van 700km2.

Toen ik nog in GLM werkte draaide bijna iedereen duo. In Flevoland wordt echter veel meer solo gewerkt op zowel motor, bike als auto, ook op een gebied van 400km2 of meer. De solo zal niet zonder andere solo of de nh op meldingen gestuurd worden tenzij het bv kleine dingen zijn zoals een vernielingkje opnemen etc. Dat is soms lastig als de noodhulp met den aanhouding zit en je dus echt de enige bent in het gebied.

Een staandehouding kan iedereen met een beetje ervaring wel afhandelen. Bij meldingen moet je even oppassen. En laat altijd de meldkamer weten waar je bent zodat hulp snel weet waar zij naar toe moet indien nodig.
"The question that sometimes drives me hazy: Am I, or the others crazy?" — Albert Einstein

Live

• Senior gebruiker
  • pay it forward
    • Hulpverleningsforum
Reactie #58 Gepost op: 20 februari 2013, 11:41:15
ehhh, hoe heet een biker in Vlaanderen?   :D

Fietsflikken schrijven 18.000 pv's uit
Fietsflikken schrijven 18.000 pv's uit
zoominvla·      
Gepubliceerd op 20 feb 2013
De fietsbrigade van de Brusselse politie wordt tegen eind dit jaar uitgebreid met twaalf agenten. En dat de bikers hun nut hebben, bewijzen de cijfers.
Samen sterk in de hulpverlening!

7194

• Senior gebruiker
Reactie #59 Gepost op: 20 februari 2013, 20:42:18
Hoe is het verder in Utrecht geregeld? Passen de bikes bij jullie in de bus of gaat dat op een andere manier?

Een complete bus kost natuurlijk meer. Veelal proberen we de bikers in een Opel Vivaro te proppen. Dit gaat tot nu toe redelijk goed. Die Polo is natuurlijk een complete flop, maar is wel lekker goedkoop voor het district.