GRIP 2 TIS 5.1 Verdacht pakketje Station Utrecht Centraal - Utrecht 21-04-2010

Auteur Topic: GRIP 2 TIS 5.1 Verdacht pakketje Station Utrecht Centraal - Utrecht 21-04-2010  (gelezen 4682 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Wat bedoel je met uitvoerende hulpverleningsfunctie? Als ik "manschap brandweer er neerzet mag ik wel "volgens mij" gebruiken? Je gaat dan voorbij aan de eventuele regio specifieke afspraken waardoor ook iemand met een uitvoerende hulpverleningsfunctie ook aan het speculeren is en iemand zonder functie kan het misschien wel weten

Natuurlijk kan iemand altijd de boel in de maling proberen te nemen. Iedereen is welkom op een forum als deze, zowel beroeps- als hobbymatig. Het lijkt me echter niet handig als hobbyisten zich teveel mengen in de beroepsmatige zaken. Alle ogen zijn nu op mij gericht, maar ik zorg er wel voor dat ik zoveel mogelijk weet waar ik over praat. Niet dat iemand een "vreemde" alarmering ziet en meteen de centralist de schuld geeft. Dat soort dingen daar maak je geen vrienden mee. Met andere woorden, schoenmaker blijf bij je leest. En of je de broden nu zelf bakt of ze slechts verkoopt, in beide gevallen wordt je geacht te weten waar je mee bezig bent ;)


riesbruins

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 421
Natuurlijk kan iemand altijd de boel in de maling proberen te nemen. Iedereen is welkom op een forum als deze, zowel beroeps- als hobbymatig. Het lijkt me echter niet handig als hobbyisten zich teveel mengen in de beroepsmatige zaken. Alle ogen zijn nu op mij gericht, maar ik zorg er wel voor dat ik zoveel mogelijk weet waar ik over praat. Niet dat iemand een "vreemde" alarmering ziet en meteen de centralist de schuld geeft. Dat soort dingen daar maak je geen vrienden mee. Met andere woorden, schoenmaker blijf bij je leest. En of je de broden nu zelf bakt of ze slechts verkoopt, in beide gevallen wordt je geacht te weten waar je mee bezig bent ;)

Dit ben ik helemaal met je eens. Ik vondt alleen de reactie een beetje raar vandaar mijn reactie. Ik ben ook werk werkzaam in de hulpverleningssector en ook nog uitvoerend maar dat ga ik niet vermelden. Gewoon omdat dat niet veel uitmaakt (vindt ik)
Brandweerdoctrine de theorie achter het brandweer vak. twitter: @brandweerdoctri  Alles wat ik post doe ik op persoonlijke titel


KJS

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,363
  • Generalist OC
Dat bedoelt hij waarschijnlijk niet, maar door jouw smilie wordt niet helemaal duidelijk of je het als een grap bedoelt.

Was meer als grapje bedoeld met de smiley...

"volgens mij" wil ik eigenlijk alleen lezen als er onder je naam een uitvoerende hulpverleningsfunctie staat, of als je net als Hunter je al geruime tijd bewezen hebt op het gebied van verbindingen... speculeren kunnen we allemaal, en wild (zelfs onderbouwd)gokken lijkt me niet een zinvolle aanvulling van de informatie hier....

Mja daarom schaald de meldkamer toch nog steeds op..? Ik snap even de 'ophef' niet..
Heeft totaal niks met speculeren te maken....
EHBO'er  - AED Bediener HTV'er Buitengewoon Opsporingsambtenaar                                                                                      


SRich

  • Proces Operator
  • Verbannen gebruiker
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 733
Je ontwijkt alle vragen, waar baseer je dit allemaal op? P2000 is slechts een gedeeltelijke informatiebron en zelfs die informatie klopt niet altijd.
Wat er in het bericht staat is ook irrelevant. De piepers gaan en de betreffende personen/voertuigen rukken uit en/of bellen de meldkamer.
Je heb gelijk, ik heb mijn worden niet verstandig(politiek correct) gekozen :)
Ik bedoelde ermee te zeggen dat waarschijnlijk de politie gewoon heeft opgeschaald --waar ze natuurlijk gewoon het volste recht toe hebben-- terwijl de OD-B nog aanrijdend was.... ik vond het gewoon een grappig iets....
Ik bedoelde erniks mee.... :)
Doe normaal dan doe je al gek genoeg :P


Hunter

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 6,176
  • Zoetermeer, Haaglanden
Ik bedoelde ermee te zeggen dat waarschijnlijk de politie gewoon heeft opgeschaald --waar ze natuurlijk gewoon het volste recht toe hebben-- terwijl de OD-B nog aanrijdend was....

GRIP heeft niets met opschalen te maken, maar dat terzijde. Waar haal jij vandaan dat de politie GRIP zou hebben afgekondigd? Dit hoeft absoluut niet door een eenheid ter plaatse te gebeuren, dit kan ook aan de hand van draaiboeken en/of na telefonisch overleg met bijvoorbeeld een OvD.


grizz

  • Senior GGP, Senior OC, opstapper KNRM Andijk
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,000
  • Niets is onmogelijk
Misschien off-topic maar ik snap je niet helemaal. Wat bedoel je met uitvoerende hulpverleningsfunctie? Als ik "manschap brandweer er neerzet mag ik wel "volgens mij" gebruiken? Je gaat dan voorbij aan de eventuele regio specifieke afspraken waardoor ook iemand met een uitvoerende hulpverleningsfunctie ook aan het speculeren is en iemand zonder functie kan het misschien wel weten

@ uiltje JVO wil af van alle speculaties en probeert dit te verhelderen door zijn reactie. Nogmaals de mods zijn enorm veel bezig met het verwijderen van onzin antwoorden die niets bijdragen aan het onderwerp.  Als dat zou minderen dan scheelt ons dat enorm veel werk !

En nu weer back on topic please !
Ik breng altijd mijn eigen schoenen thuis.....


Guppie3335

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,143
GRIP heeft niets met opschalen te maken, maar dat terzijde. Waar haal jij vandaan dat de politie GRIP zou hebben afgekondigd? Dit hoeft absoluut niet door een eenheid ter plaatse te gebeuren, dit kan ook aan de hand van draaiboeken en/of na telefonisch overleg met bijvoorbeeld een OvD.

Als ik alleen al naar de topic naam kijk kan ik me voorstellen dat er voor dit soort locaties en zeker om deze tijd verschillende draaiboeken klaar staan.
Van vertragingen en eventuele paniek reacties (publiek) is trouwens totaal geen sprake geweest heb ik begrepen. (dit even terzijde bij deze quote)
(Bron : Mijn vrouw)


Royofzo

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,371
  • Gorinchem
    • ZHZActueel.nl
Camera's tegen terrorisme op station Utrecht

UTRECHT - Op het Centraal Station in Utrecht komen 24 hightechcamera's te hangen die terrorisme moeten tegengaan.
 Dat heeft een woordvoerder van de gemeente Utrecht bevestigd naar aanleiding van berichtgeving door RTV Utrecht donderdag.

De camera's worden betaald door de Nationaal Coördinator Terrorismebestrijding. ''Die heeft subsidies beschikbaar gesteld om camera's te plaatsen op potentieel kwetsbare locaties, zoals Schiphol, maar dus ook op het Centraal Station in Utrecht'', aldus de woordvoerder.

Bron: Nu.nl