BMH: discussie over een nieuwe opleiding

Auteur Topic: BMH: discussie over een nieuwe opleiding  (gelezen 189508 keer)

0 gebruikers (en 7 gasten bekijken dit topic.

Delta

  • AIOS Anesthesie
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,443
  • Arts
Reactie #430 Gepost op: 22 januari 2015, 13:06:46
Citaat van: Expert link=msg=1324903 date=1421908668
... Maar je moet ze wel nageven dat het ze met een enkel berichtje lukt om de halve witte kolom in de vlekken te jagen. Da's ook talent.

Is dat zo moeilijk...?  ;)
Arts  www.alphalog.nl


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #431 Gepost op: 22 januari 2015, 15:00:50
Ik interpreteer het vooral als jong en onbezonnen. Van sommige dingen zie je pas "het licht" met wat (levens-)ervaring. Je kunt haar er niet op afrekenen dat ze haar opleiding leuk vindt.
Ik hoop wel dat de verse BMH-afgestudeerden eerst nog een aantal jaren gaan werken onder directe supervisie voordat ze aan (mijn) bed staan en besluiten om (mij) zelfstandig te intuberen. Dus toch een stukje verpleegkunde inhalen.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #432 Gepost op: 22 januari 2015, 20:27:22
Citaat van: Kanarie link=msg=1324957 date=1421935250
Ik interpreteer het vooral als jong en onbezonnen. Van sommige dingen zie je pas "het licht" met wat (levens-)ervaring. Je kunt haar er niet op afrekenen dat ze haar opleiding leuk vindt.


Je hebt zeker een punt, een studie moet je starten en doen met plezier
maar als je al met een bepaalde houding zo start, zal er toch iemand moeten zijn die haar/hem er van afhelpt
( misschien zoekt ze nog een stage adres op een seh?  098uo)


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #433 Gepost op: 22 januari 2015, 23:27:47
Citaat van: Kanarie link=msg=1324957 date=1421935250

Ik interpreteer het vooral als jong en onbezonnen. Van sommige dingen zie je pas "het licht" met wat (levens-)ervaring. Je kunt haar er niet op afrekenen dat ze haar opleiding leuk vindt.

Ik hoop wel dat de verse BMH-afgestudeerden eerst nog een aantal jaren gaan werken onder directe supervisie voordat ze aan (mijn) bed staan en besluiten om (mij) zelfstandig te intuberen. Dus toch een stukje verpleegkunde inhalen.


Nou..., dat hoop ik helemaal niet. Ik ben namelijk van mening dat de beslissing om iemand te intuberen een medisch besluit is en ik hoop dat dat zo blijft. Het heeft niets met verpleegkunde te maken.


Job45

  • EHBO - VPK
  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 367
Reactie #434 Gepost op: 22 januari 2015, 23:49:33
Ambulanceverpleegkundige intubeert toch ook? De BMH heeft deze ambitie ook...
Al mijn bijdragen op het forum zijn volledig op eigen titel.


Joffry Ambu-Vpk

  • Ambulanceverpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 3,455
  • Ambulanceverpleegkundige
Reactie #435 Gepost op: 23 januari 2015, 00:01:46
Citaat van: Job45 link=msg=1325031 date=1421966973
Ambulanceverpleegkundige intubeert toch ook? De BMH heeft deze ambitie ook...

Blindstaren op ambities is niet erg zinvol.
HBO-V, ACLS, IC, SOSA, PHTLS, PALS, LOV. PO AMLS en nog wat andere semi-interessante afkortingen. Ambulanceverpleegkundige instructeur (P)BLS AED, rod


Expert

  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,568
Reactie #436 Gepost op: 23 januari 2015, 09:53:19
Citaat van: Job45 link=msg=1325031 date=1421966973

Ambulanceverpleegkundige intubeert toch ook? De BMH heeft deze ambitie ook...


Een ambulanceverpleegkundige is in mijn optiek van een heel ander kaliber dan een BMH opgeleide hulpverlener. Los daarvan staat de vaardigheid 'intubatie' zelfs voor deze professioneel ernstig ter discussie. Fijn dat de BMH'er deze ambitie heeft, maar vanuit mijn vakgebied is de handelingsvaardigheid voor deze beroepsgroep onvoldoende gemotiveerd. Dat wordt nog eens onderstreept door de recente posting van een student die zijn neus ophaalt voor basisverzorgingsvaardigheden.


RemRoof

  • docent Zorg & Welzijn
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 2,074
  • NRK-vrijwilliger en brede hulpverleningsinteresse
Reactie #437 Gepost op: 23 januari 2015, 12:12:44
Citaat van: Job45 link=msg=1325031 date=1421966973
Ambulanceverpleegkundige intubeert toch ook? De BMH heeft deze ambitie ook...

De ambitie om te intuberen??? Volgens mij kan dat nooit een ambitie zijn, hooguit een hulpmiddel omdat je graag een bijdrage wilt leveren aan de gezondheid van mensen ::)Je kunt wel de ambitie hebben om een goede verpleegkundige te worden.

RemRoof
Al mijn bijdragen zijn op persoonlijke titel.


Kanarie

  • Forum gebruiker
  • ***
  • Berichten: 283
Reactie #438 Gepost op: 23 januari 2015, 15:37:16
Citaat van: Expert link=msg=1325085 date=1422003199
Een ambulanceverpleegkundige is in mijn optiek van een heel ander kaliber dan een BMH opgeleide hulpverlener. Los daarvan staat de vaardigheid 'intubatie' zelfs voor deze professioneel ernstig ter discussie. Fijn dat de BMH'er deze ambitie heeft, maar vanuit mijn vakgebied is de handelingsvaardigheid voor deze beroepsgroep onvoldoende gemotiveerd. Dat wordt nog eens onderstreept door de recente posting van een student die zijn neus ophaalt voor basisverzorgingsvaardigheden.

Daar heb je wel een punt.


SEH zustertje

  • SEH verpleegkundige
  • Senior gebruiker
  • ****
  • Berichten: 1,416
Reactie #439 Gepost op: 25 januari 2015, 15:19:01
weet ik nog een punt...hechten :-\
Het wordt ze geleerd (BMH studenten)
Maar er is denk ik geen SEH waar zij dit mogen "oefenen" tijdens de stage.

Misschien toch ook vanuit de opleiding dat hen competenties wordt aangeboden, daar wordt op blind gestaard.....en die vervolgens niet in de praktijk uit mogen gaan voeren.

(zie je kom ik toch weer uit bij de hema.....worsten voor houden)
Citaat van: Joffry Ambu-Vpk link=msg=1325036 date=1421967706
Blindstaren op ambities is niet erg zinvol.
O0